Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door iSonic »

Brande het lichtje toen je ging tanken?
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door Prhg »

Weer ik niet 100% zeker meer maar dacht het wel. Was nl aan het einde van het seizoen vorig jaar toen ik de camper net had.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door Cee Pee »

Prhg schreef:
vr 29 mar 2019, 17:11
Worden er ook ducatos afgeleverd met nog een kleinere tankinhoud dan die 60 liter?
Mijn pas aangeschafte rollerteam met fiat ducato 2.3 had een vrijwel lege tank. Ik kon daar maar voor 58 euro ingooien. Dít zou dan ca 43 liter zijn.
Lijkt me wel erg weinig of zou ik toch nog 17 liter in gezeten hebben?
Of had je in Luxemburg getankt. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door Prhg »

Haha nee gewoon Nederland. Maar 43 liter tanken en dan een brandend lampje zou betekenen een tank van ca 50 liter.
Worden er ook Ducatos met 50 l tank geleverd.?

Evt in België ? Want het is een uit België geïmporteerde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door iSonic »

Heb van het weekend het beroemde pijpje verwijderd. Niet moeilijk wel veel werk. Met name omdat de plastic ring waarmee de unit vast zit behoorlijk vast zat en je erg weinig ruimte hebt. Toen die los was was het zo gebeurd. Hoe je de brandstof leidingen en electra los maakt staat op diverse sites duidelijk uit gelegd.

De tank zat 'half' vol en kon er 58 liter bijtanken dus klopt wel ongeveer. De meter geeft nu vol aan zonder foutmelding. Ik begrijp dat de nivo meter pas bij 60 liter gaat zakken. Dat zal ik komend weekend wel zien. We gaan richting Frankrijk. Als ik in belgie of frankrijk een bedrijfswagen dealer tegenkom meteen even vragen of ze de meter kunnen calibreren.

Nu kijken waar de verwarming zijn diesel vandaan haalt. Die slaat af als er nog +/- 30 liter over is en dat is erg vroeg. De brandstof leiding hieroor kwam in ieder geval niet via de vlotter/pomp unit naar binnen.

Edit: al je het ook gaat doen: er staan markeringen op de unit en tank. Deze moeten tegen over elkaar staan bij montage!
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door HeraAres »

Wou ook even inhaken op dit onderwerp,wij hebben net een x250 bj 2011 en inderdaad als ik de tank vol gooi geeft de brandstof meter drie kwart aan betekent dit dat ik eigenlijk een 90 liter tank heb.
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door herbybg »

+30L diesel = + 30 kg, nog fitsenrek en 2 fietsen, + luifel enz...
dan weging?
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door iSonic »

HeraAres schreef:
zo 06 okt 2019, 9:17
Wou ook even inhaken op dit onderwerp,wij hebben net een x250 bj 2011 en inderdaad als ik de tank vol gooi geeft de brandstof meter drie kwart aan betekent dit dat ik eigenlijk een 90 liter tank heb.
Ongeacht welke tank je hebt als hij vol is moet hij vol aangeven. Er is dus wat anders aan de hand. Of ze hebben hem vergroot naar 90 meter laten calibreren en vervolgens bij verkoop weer op 60 gezet.
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door HeraAres »

Dat begrijp ik ook wel daarom heb ik al geen fietsenrek en geen fietsen wel een luifel maar ik gooi mijn watertank ook niet helemaal vol en ik gooi mijn camper niet vol met Nederlandse rantsoen en als we naar Spanje rijden probeer ik 600km op een dag te rijden omdat ik maar max 4 weken vrij kan nemen een beetje extra diesel in de tank vindt ik wel fijn in dit geval.
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door HeraAres »

iSonic schreef:
zo 06 okt 2019, 12:08
HeraAres schreef:
zo 06 okt 2019, 9:17
Wou ook even inhaken op dit onderwerp,wij hebben net een x250 bj 2011 en inderdaad als ik de tank vol gooi geeft de brandstof meter drie kwart aan betekent dit dat ik eigenlijk een 90 liter tank heb.
Ongeacht welke tank je hebt als hij vol is moet hij vol aangeven. Er is dus wat anders aan de hand. Of ze hebben hem vergroot naar 90 meter laten calibreren en vervolgens bij verkoop weer op 60 gezet.
Dat dacht ik ook maar hij geeft drie kwart aan wat zal hier aan de hand zijn?
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door gsm »

Zo heeft iedereen zo zijn voorkeuren
Wij hebben bv een 46L schoon en vuilwatertank en geen grote diesel tank
Gewoon om de 3 dagen schoonwater vullen en gelijk vuilwater lozen en is de dieseltank een kwart vol dan weer vol gooien
Gewicht over voor andere dingen zoals fietsen en levelsysteem
Wij hebben ook een x250 van 2011 en volgens mij zit daar standaard een 80L tank onder


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door gjvonk »

De x250 heeft standaard een 90 liter tank. Die kan dmv een vulbeperking door de camperbouwer terug gebracht zijn tot 60 liter.

Bij een standaard tank configuratie van 90 liter, gaat bij ongeveer 15 liter restant het waarschuwingslampje branden. Bij onze 120 liter tank is dat bij ongeveer 20 liter.

Onze brandstof meter staat bij een volle tank net onder het bovenste streepje; die geeft dus iets te weinig aan. Ik ben er aan gewend.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door gsm »

Je zal ongetwijfeld gelijk hebben dat er een 90L in zit ik wist het niet zeker en als ik terug kijk naar mijn tank overzicht dan is mijn grootste tankbeurt 77L geweest dus komt dat wel overeen, het lampje heb ik alleen in het begin een keer zien branden.
Als ik hem vol tankt dan geeft de meter ook vol aan en na ±100km komt de meter in beweging
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Triaca
Berichten: 2
Lid geworden op: do 13 apr 2023, 19:48

Re: Brandstoftank Fiat Ducato van 60 naar 90 liter



Bericht door Triaca »

Kan er iemand info sturen (PB) waar ik het pijpje kan laten verwijderen en de software kan laten aanpassen ?
Liesft in België of dichtbij grens in Nederland (Eindhoven ?) of Duitsland.
Type Fiat Ducato X290 (van mei 2018).

Alvast bedankt !
Plaats reactie