Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Probleem: ik merkte dat het vermogen van mijn diesel (Peugeot J5 TD) minder begon te worden. Dus alles nagelopen, en bleek uiteindelijk dat ik zelf een lek membraantje heb op de brandstofpomp (je weet wel waar de turbo op aangesloten zit voor meer brandstof. Nou blijkt dat het buitenste membraan een scheurtje heeft, en de luchtdruk weg lekt
Ik heb de zoekfunctie er op los gelaten, en vind zat informatie ...... maar en daar wringt de schoen een beetje: ik kan ze nergens vinden voor een paar tientjes per set. De goedkoopste is http://www.dieselkontor.de: €59,95 per set ex verzendkosten
Diverse diesel revisie bedrijven in Nederland kunnen ze ook leveren, maar als je dan de prijs hoort val je zowat achterover van je stoel.... 175, 176 euro excl btw.......
Wat ik nou zoek is dat ene adresje waar ze echt voor een fatsoenlijke prijs te koop zijn.....want uiteraard het adresje wat ik via PB kreeg en waar een set €18,-- euro zou kosten heeft ze net niet in voorraad (DUH !!)
Wie o wie heeft een gouden tip, voordat ik 175 euro ga neertellen.....
PS vervangen is een fluitje van een cent, de verhalen dat de pomp op een testbank moet enz geloof ik wel
Ik heb de zoekfunctie er op los gelaten, en vind zat informatie ...... maar en daar wringt de schoen een beetje: ik kan ze nergens vinden voor een paar tientjes per set. De goedkoopste is http://www.dieselkontor.de: €59,95 per set ex verzendkosten
Diverse diesel revisie bedrijven in Nederland kunnen ze ook leveren, maar als je dan de prijs hoort val je zowat achterover van je stoel.... 175, 176 euro excl btw.......
Wat ik nou zoek is dat ene adresje waar ze echt voor een fatsoenlijke prijs te koop zijn.....want uiteraard het adresje wat ik via PB kreeg en waar een set €18,-- euro zou kosten heeft ze net niet in voorraad (DUH !!)
Wie o wie heeft een gouden tip, voordat ik 175 euro ga neertellen.....
PS vervangen is een fluitje van een cent, de verhalen dat de pomp op een testbank moet enz geloof ik wel
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
http://www.visserautoelectra.nl
en als dit het bedrijf is wat ze niet op voorraad had ,ik heb een set liggen ,geef maar een pb
jos
en als dit het bedrijf is wat ze niet op voorraad had ,ik heb een set liggen ,geef maar een pb
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Je hebt een PB
Bedrijf wat jij noemt heeft ze momenteel ook niet in voorraad, staan in back order, maar probleem is dat we over twee weken naar Kroatie gaan, en voor die tijd krijg ik ze niet in huis
Maar het "goedkope" adresjes was iemand anders ...
Bedrijf wat jij noemt heeft ze momenteel ook niet in voorraad, staan in back order, maar probleem is dat we over twee weken naar Kroatie gaan, en voor die tijd krijg ik ze niet in huis
Maar het "goedkope" adresjes was iemand anders ...
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Ik weet niet welk membraam u juist bedoelt maar als het dit is die zich hierin bevind
http://www.autodiesel13.com/suralimenta ... 17546.html
of dit
http://mes-citroen-cx.over-blog.com/art ... 40012.html
als het dit is even googlen onder suralimentation
Ik heb dit ooit gevonden maar dan kompleet met omhulsel voor nog geen 100 euro in een Bosch service center in oostende
coppin andre nv , even een mailtje en als ze het hebben maar niet willen versturen roep maar ik ga er dan wel om .
http://www.autodiesel13.com/suralimenta ... 17546.html
of dit
http://mes-citroen-cx.over-blog.com/art ... 40012.html
als het dit is even googlen onder suralimentation
Ik heb dit ooit gevonden maar dan kompleet met omhulsel voor nog geen 100 euro in een Bosch service center in oostende
coppin andre nv , even een mailtje en als ze het hebben maar niet willen versturen roep maar ik ga er dan wel om .
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Het gaat inderdaad om dat regel apparaatje, ik ben inmiddels geslaagd voor de membraantjes. De link met de uitleg die je hebt geplaatst is erg duidelijk, weliswaar gaan J5 maar verder erg goed om de klus te klaren.
Nu nog even de tijd vinden om de membranen te vervangen
Nu nog even de tijd vinden om de membranen te vervangen
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Gisteravond eindelijk tijd gevonden om de membraantjes te vervangen en wat ik al vermoedde: het buitenste membraan bleek gescheurd.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/490 ... .06.24.jpg
De "drukdoos" op de brandstofpomp is van onderaf te bereiken
https://dl.dropboxusercontent.com/u/490 ... .27.37.jpg
Eerst de boel even goed schoon voordat ik de drie kleine inbusboutjes losmaakte, en ik de memraantjes kon bereiken. Naast het scheurtje in de buitenste mebraan bleek ook het tweede binnenste membraan verwrongen te zijn en was het huis flink smerig met allerlei drab wat in de loop der jaren is opgehoopt tussen de membranen waar de turbo druk op staat...een luchtfilter houdt wel een hoop tegen maar de carterontluchting komt na het luchtfilter, combineer dat met het kapotte membraan en er gaat troep mee door de slangaansluiting
Het huis op de pomp heb ik voorzichtig uitgeborsteld met een kunststof borsteltje op een Dremel, waarbij ik eerst het gat naar het schuifje wat door het membraan word bediend (zie de foto, het ronde deel in het midden van huis) had afgeplakt met tape
Het membraan samenstel heb ik op de werkbank verder gedemonteerd en gereinigd...nieuwe O ring op het deksel gedaan en de boel weer gemonteerd
https://dl.dropboxusercontent.com/u/490 ... .07.28.jpg
Een tip voor mensen die het mogelijk ook gaan doen is het vastleggen afstelling van de membranen: zet een 4 mm inbussleutel in de afstelbout en draai de borgmoer los, draai deze geheel van de stelbout af en laat hem om de inbussleutel heen vallen, verwijderen dan de inbus ZONDER de afstelbout te verdraaien, je kan dan het buitenste kapje verwijderen. Plaats dan de inbussleutel incl moer weer terug, zonder de boel te verdraaien, en zet de borgmoer zonder het kapje weer vast. Op die manier blijft de oude instelling gefixeerd. Je kunt het deksel dan gewoon schoonmaken na demontage
Na alles weer terug te hebben gebouwd heb ik gelijk de slang vanaf het inlaatspruitstuk (grote aansluiting op de tweede foto) en de brandstof lekslang (kleine aansluiting) vervangen zodat alles weer 100% is
Vanmorgen een proefrit gemaakt en de wagen voelt weer als vanouds......de trekkracht is weer goed, de turbo druk is ook weer zoals ie hoort te zijn (heb een meter op het dashboard zitten).
Met dank aan Kroppie voor de membraantjes
https://dl.dropboxusercontent.com/u/490 ... .06.24.jpg
De "drukdoos" op de brandstofpomp is van onderaf te bereiken
https://dl.dropboxusercontent.com/u/490 ... .27.37.jpg
Eerst de boel even goed schoon voordat ik de drie kleine inbusboutjes losmaakte, en ik de memraantjes kon bereiken. Naast het scheurtje in de buitenste mebraan bleek ook het tweede binnenste membraan verwrongen te zijn en was het huis flink smerig met allerlei drab wat in de loop der jaren is opgehoopt tussen de membranen waar de turbo druk op staat...een luchtfilter houdt wel een hoop tegen maar de carterontluchting komt na het luchtfilter, combineer dat met het kapotte membraan en er gaat troep mee door de slangaansluiting
Het huis op de pomp heb ik voorzichtig uitgeborsteld met een kunststof borsteltje op een Dremel, waarbij ik eerst het gat naar het schuifje wat door het membraan word bediend (zie de foto, het ronde deel in het midden van huis) had afgeplakt met tape
Het membraan samenstel heb ik op de werkbank verder gedemonteerd en gereinigd...nieuwe O ring op het deksel gedaan en de boel weer gemonteerd
https://dl.dropboxusercontent.com/u/490 ... .07.28.jpg
Een tip voor mensen die het mogelijk ook gaan doen is het vastleggen afstelling van de membranen: zet een 4 mm inbussleutel in de afstelbout en draai de borgmoer los, draai deze geheel van de stelbout af en laat hem om de inbussleutel heen vallen, verwijderen dan de inbus ZONDER de afstelbout te verdraaien, je kan dan het buitenste kapje verwijderen. Plaats dan de inbussleutel incl moer weer terug, zonder de boel te verdraaien, en zet de borgmoer zonder het kapje weer vast. Op die manier blijft de oude instelling gefixeerd. Je kunt het deksel dan gewoon schoonmaken na demontage
Na alles weer terug te hebben gebouwd heb ik gelijk de slang vanaf het inlaatspruitstuk (grote aansluiting op de tweede foto) en de brandstof lekslang (kleine aansluiting) vervangen zodat alles weer 100% is
Vanmorgen een proefrit gemaakt en de wagen voelt weer als vanouds......de trekkracht is weer goed, de turbo druk is ook weer zoals ie hoort te zijn (heb een meter op het dashboard zitten).
Met dank aan Kroppie voor de membraantjes
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
denk je ook nog ff aan de rest ?.
fijne vakantie .
jos
fijne vakantie .
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 20:59
- Locatie: Barbant, kempen
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Goedenavond.
Ik haak maar even in op dit 'oude'. topic.
Na wat leeswerk op deze site, heb ik een donkerbruin vermoeden dat mijn j5 2.5td (hobby 600) last heeft van het gescheurde membraan. Nu heb ik al veel aan wat er hier over geschreven is. Mijn vragen op dit moment, kan je de behuizing van het membraan er gewoon afschroeven en kan je dan visueel inspecteren of het membraan / membranen gescheurd zijn, of zit je dan direct met bijv. ongewenst lucht in het systeem? Zijn voor deze motor altijd de membranen identiek, of hoe kom je er achter welke type je nodig hebt?
Hartelijk dank,
Stan
Ik haak maar even in op dit 'oude'. topic.
Na wat leeswerk op deze site, heb ik een donkerbruin vermoeden dat mijn j5 2.5td (hobby 600) last heeft van het gescheurde membraan. Nu heb ik al veel aan wat er hier over geschreven is. Mijn vragen op dit moment, kan je de behuizing van het membraan er gewoon afschroeven en kan je dan visueel inspecteren of het membraan / membranen gescheurd zijn, of zit je dan direct met bijv. ongewenst lucht in het systeem? Zijn voor deze motor altijd de membranen identiek, of hoe kom je er achter welke type je nodig hebt?
Hartelijk dank,
Stan
hobby 600, peugeot j5 TD
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
behuizing kun je eraf schroeven ,ontluchten zal altijd moeten na demontage van iets aan een brandstofpomp ,maar is geen enkel probleem , let wel op de uitsteeklengte van de schroefdraad uit de moer met sleutelwijdte 14 ,dit bepaald de afstelling .
WERK ZEER SCHOON en let goed op de volgorde en plaats van de div onderdeeltjes
op de pomp staat een type nummer geef dit door aan http://www.autodiesel13.com en je krijgt de juiste .zoeken naar membrane suralimentation 561 of 560
ik heb ze niet meer liggen .
losse membranen zijn vlgs mij niet meer leverbaar maar wel een kompleet gemonteerde set .(+_45euro)
jos
WERK ZEER SCHOON en let goed op de volgorde en plaats van de div onderdeeltjes
op de pomp staat een type nummer geef dit door aan http://www.autodiesel13.com en je krijgt de juiste .zoeken naar membrane suralimentation 561 of 560
ik heb ze niet meer liggen .
losse membranen zijn vlgs mij niet meer leverbaar maar wel een kompleet gemonteerde set .(+_45euro)
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op do 13 aug 2015, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 20:59
- Locatie: Barbant, kempen
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Bedankt Jos.
Ik krijg met je linkje een verwijzing naar een Spaanse e magazine over auto's.... Weet jij een ander adres?
Over het ontluchten, staat er ergens een how to van, want ik lees op het forum ook best wel wat problemen met niet goed ontluchtte brandstofsystemen.
Wederom dank,
Stan
Ik krijg met je linkje een verwijzing naar een Spaanse e magazine over auto's.... Weet jij een ander adres?
Over het ontluchten, staat er ergens een how to van, want ik lees op het forum ook best wel wat problemen met niet goed ontluchtte brandstofsystemen.
Wederom dank,
Stan
hobby 600, peugeot j5 TD
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
sorry ,foutje van mij ,is aangepast heb hem geprobeerd werkt nu .
en ontluchten geeft normaal geen probleem ,handpompje op het filterhuis bedienen tot je voelt dat het indrukken niet meer gaat ,even doorstarten en dan is het normaal gesproken goed
maar als je al twijfelt over het ontluchten ,denk dan nog eens goed na of je het vervangen dan wel zelf moet doen ,is niet moeilijk maar vraagt toch wel wat inzicht en ervaring ,succes
jos
en ontluchten geeft normaal geen probleem ,handpompje op het filterhuis bedienen tot je voelt dat het indrukken niet meer gaat ,even doorstarten en dan is het normaal gesproken goed
maar als je al twijfelt over het ontluchten ,denk dan nog eens goed na of je het vervangen dan wel zelf moet doen ,is niet moeilijk maar vraagt toch wel wat inzicht en ervaring ,succes
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 20:59
- Locatie: Barbant, kempen
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Oud draadje, maar ik heb mijn klachten met extreem rokende start verholpen met vervanging membraantje. Dit is een handig filmpje als how to. Redelijk makkelijk te doen met pomp niet gedemonteerd.
https://youtu.be/TgqTSh-xbhg
Verstuurd vanaf mijn SM-A300F met Tapatalk
https://youtu.be/TgqTSh-xbhg
Verstuurd vanaf mijn SM-A300F met Tapatalk
hobby 600, peugeot j5 TD
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Hoi , ik ben in bezit van m'n eerste camper Knaus traveller van 1994 met 2.5td motor deze heeft 11 jaar stil gestaan, en ik denk dat ik ook dit probleem hem ik kan losse membramen vinden maar hoe weet ik welk type ik moet hebben?
Re: Membranen brandstofpomp CAV/Lucas/Delphi DPC MAS100
Hier zijn ze te koop los maar weet niet of dit de juiste zijn
https://www.viscodiesel.com/nl/membraan ... -561a.html
https://www.viscodiesel.com/nl/membraan ... -561a.html