Drinkwater via filter?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Drinkwater?



Bericht door Hermes »

En het mooie is je kunt het water verwarmd ook weer in de watertank terug laten lopen.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Drinkwater?



Bericht door reinolt »

Cee Pee schreef:Zo'n platte slang zou ik niet willen.
Hij is wel lekker compact op te ruimen maar het drogen en luchten is niet goed uitvoerbaar.

Cor
Wij gebruiken al een jaar of tien zo'n platte Gardena slang voor het vullen van de watertank als we wat verder van de kraan af staan. We doen geen moeite om te drogen of zo. Gewoon oprollen dan wordt het water er uit geperst en opbergen. Voor gebruik even laten doorspoelen.
Geen probleem.


Sent from my iPad using Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Drinkwater?



Bericht door Cee Pee »

Ik zeg ook niet dat hij niet gebruikt kan worden maar ik moet hem niet, als je hem oprolt wordt het meeste water er wel uitgeperst maar er blijft toch nog wel wat in en dat kan niet meer luchten.
Maar welke slang je ook gebruikt, doorspoelen voor het vullen is altijd aan te raden.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Lord Ruud
Berichten: 857
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 9:47
Locatie: Rosmalen (Kruistraat)

Re: Drinkwater?



Bericht door Lord Ruud »

Wij drinken gewoon uit de tank die ruim 100 liter groot is.
Ik zal het nog sterker vertelen, als ik hem weg zet tank ik hem helemaal vol .
Zelfs na bijv 2 maanden gewoon goed drinkwater.
Wel heb ik er een netje van die ionen ballentjes in hangen die ik elke 2 jaar wissel en in de winter droog weg hang.
Nooit geen geurtjes , nooit geen smaakjes gewoon altijd lekker drinkwater.
Blij dat ik nu in een Rapido rijd

Je leeft maar een keer , doe het goed want je krijgt waarschijnlijk geen tweede kans.
Hansgitaar
Berichten: 1
Lid geworden op: do 04 jan 2018, 23:53

Re: Drinkwater?



Bericht door Hansgitaar »

Na dertig jaar camperen zonder filter en dat ook hebben gedronken zijn we nu wegens de kwetsbare gezondheid van mijn vrouw voorzien van de tank o3. Nog nooit zo'n mooie schone tank gehad. Ook de leidingen zijn niet meer groen van binnen. Geeft een prettig gevoel. Alle reacties met betrekking tot de prijs in relatie tot bronwater kloppen denk ik wel. Echter een legionella krijg je via de damp van het water. We douchen nu dus ook heel veilig.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Drinkwater via filter?



Bericht door Cee Pee »

Drinkwater is ook van alle tijden 😋
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie