Remifront III zijdelen voor Ford Transit (2008)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Remifront III zijdelen voor Ford Transit (2008)



Bericht door LMC591A28JTD »

Hallo,
Mijn camper heeft van Remifront alleen het deel voor de voorruit.

Graag zou ik ook graag de zijdelen aanschaffen, ze kosten in Duitsland ongeveer 290 euro met verzenden. En dat is natuurlijk een boel geld voor twee gordijntjes.

Nu wil ik natuurlijk eerst graag weten of ze wel handig zijn Er is nogal wat verschil tussen Remifront II en Remifront III en Remifront IV.
Die laatste lijken de beste, maar die zijn niet leverbaar voor de Ford Transit vanaf 2006.

Wie heeft er specifiek die Remifront III in een Transit vanaf 2006 en kan me er iets over vertellen (gebruiksgemak, degelijkheid, in-de-weg-zitten, gebruik in de winter en condensvorming etc.)?

Deze hebben als enige een soort stangetje in het kleine raam van de deur (zie de foto). Waar is dat voor en is dat ook klapbaar en zit het niet in de weg als de plissee open is?

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit 2008



Bericht door Vodnik »

de remifront die je op de foto toont heb ik in gebruik. (uiteraard in een ford transit bj 2008)
De plisé die het grote zijraam bedekt functioneert uitstekend, die over het kleine (op de foto linker-) raampje heeft soms moeite met sluiten. De sluiting is een magnetische strip, goed aandrukken en het werkt.
Het dwars stijltje is in het midden scharnierbaar en houdt de onderzijde in de juiste positie (bij gesloten "gordijn")

Totaal is het wel aan te bevelen. Condensvorming bij geslote gordijnen komt wel voor maar licht sterk aan de weersomstandigheden, echter de fors heeft goede ontwaseming en áls er condens is,is dat snel weg als de motor even draait.

Pieter


BTW, hoe is je ervaring met deze ford motor (140pk) ?
Met name: rookt je uitlaat en geeft die aanslag op de opbouw?
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit 2008



Bericht door jurgenc »

LMC591A28JTD schreef:Hallo,
Wie heeft er specifiek die Remifront III in een Transit vanaf 2006 en kan me er iets over vertellen (gebruiksgemak, degelijkheid, in-de-weg-zitten, gebruik in de winter en condensvorming etc.)?

Deze hebben als enige een soort stangetje in het kleine raam van de deur (zie de foto). Waar is dat voor en is dat ook klapbaar en zit het niet in de weg als de plissee open is?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Ford 2010

Dat schuine stangetje schuift mee weg in de centrale steun als je het gordijntje terug inschuift, dus geen probleem. Het geeft wat extra stevigheid aan het toch fragiele pliségordijntje.

Wij gebruiken het vaak. Zie er tegenop om altijd die losse buitenisolatie te leggen of weg te halen. Alleen als ik ergens enkele dagen sta, dan gebruik ik die als extra isolatie indien nodig.
Alleen vibreert het plastic ervan (het grijze frame waarin de plissé zit) soms een beetje tijdens het rijden en dat stoort me dan een beetje, hoe weinig je het ook mag horen.

Condensvorming? Is er, maar van mij mag er veel op de voorruit condenseren. Kan het dan gewoon afvegen en in de spoelbak uitwringen. Liever daar dan ergens in een verborgen hoekje waar ik er niets van merk (op korte termijn).
H20
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit 2008



Bericht door jurgenc »

Vodnik schreef: BTW, hoe is je ervaring met deze ford motor (140pk) ?
Met name: rookt je uitlaat en geeft die aanslag op de opbouw?
Heb geen last van rook of aanslag op de opbouw.
Hoeveel toeren maak je?
H20
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit 2008



Bericht door Vodnik »

jurgenc schreef:
Vodnik schreef: BTW, hoe is je ervaring met deze ford motor (140pk) ?
Met name: rookt je uitlaat en geeft die aanslag op de opbouw?
Heb geen last van rook of aanslag op de opbouw.
Hoeveel toeren maak je?

Ik ben een heel rustige rijder *), schakel tijdig en kom zelden in hoge toeren.

*) en daar zou het aan liggen volgens ford dealer! Ik zou de motor meer öp z'n donder" moeten geven, dat houd de egr klep schoon. De egr klep softwarematig uitschakelen zou volgens een tuning bedrijf mogelijk zijn maar dat is ze niet gelukt.

Verbruik over de laatste 2200km (even op en neer van Praag naar Groningen), 9,8 ltr / 100 km
De maximale snelheid 110 km, overwegend gecruised op 100 km/h (echte km/h vlgs gps)

Pieter
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit (2008)



Bericht door LMC591A28JTD »

nu weer even on topic.
Ik heb de zijdelen van Remifront zojuist ontvangen en ingebouwd. Het inbouwen is een kwestie van even goed lezen, op de juiste plek de zelftappende schroeven in de deuren draaien (je moet dus wel 6 gaten per deur in de deur boren met die zelftappende schroeven) en de zaak zit als gegoten. Past qua kleur perfect bij de rest.

Het voorste gedeelte bij het driehoekige raam is inderdaad iets minder stabiel, maar met wat handigheid is het goed te doen.
Geen spijt van de aanschaf ondanks de wel heel stevige prijs.


Afbeelding


Afbeelding
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit (2008)



Bericht door Vodnik »

toevallig kwam ik gisteren de rekening van remifront tegen. De komplete set 5 jaar geleden op de show dusseldorf gekocht voor 420 euro, veeel geld maar ook zeer tevreden!

(BTW in je onderschrift: 11,8 ltr per 100 km of 1 op 11,8 ? Het laatste is netjes, het eerste niet!)
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit (2008)



Bericht door mmdem »

Tip!
Het trillen van de Remi verduisteringen tijdens het rijden kun je deels ondervangen door om de middenstijl een bandje voorzien van klittenband te bevestigen.Daarmee worden de beide jalouzieen wat vaster in het frame gedrukt en daarmee wat stabieler.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit (2008)



Bericht door LMC591A28JTD »

Vodnik schreef:toevallig kwam ik gisteren de rekening van remifront tegen. De komplete set 5 jaar geleden op de show dusseldorf gekocht voor 420 euro, veeel geld maar ook zeer tevreden!

(BTW in je onderschrift: 11,8 ltr per 100 km of 1 op 11,8 ? Het laatste is netjes, het eerste niet!)
Alleen de zijdelen kosten nu al 294 Euro inclusief verzenden. ... ahum....

Ik houd mijn verbruik bij op spritmonitor.de en dit Is het gemiddelde tot nu toe. Ik rijd vaak 110 of meer en sinds de software update is het verbruik afgenomen. Mijn vorige ducato 2.8 gebruikte nog meer. Het Is dus 11.8 op 100 km. Zit ook de zomervakantie bij naar en op Corsica.
Groet
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
HanK
Berichten: 1450
Lid geworden op: za 23 aug 2003, 22:03
Locatie: N.H

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit (2008)



Bericht door HanK »

In 2006 , zijdelen en voorruit, voor type 2002, incl. Verzenden,450€.
Valt nog mee de verhogingen.
Vwb de egr, blindplaat met een gat van 6 mm, zou de oplossing zijn voor het bedriegen van de software.
gr. HanK
Met de Ford Transit en TT 730 met Tmc antenne, kom je overal ( maar wel opletten!).
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit (2008)



Bericht door Vodnik »

HanK schreef:.....................
Vwb de egr, blindplaat met een gat van 6 mm, zou de oplossing zijn voor het bedriegen van de software.
werkt niet op een 2.2 tdci van 2008
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
Ewoutoppad
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 09 mei 2021, 7:08

Re: Remifront III zijdelen voor Ford Transit (2008)



Bericht door Ewoutoppad »

Hallo!
De vouwgordijnen zoek ik ook voor de transit uit 2008.
Iemand een tip?
Plaats reactie