klepje vriesvak koelkast

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: klepje vriesvak koelkast



Bericht door Aloys »

En ja hoor, nieuwe camper gebouwd, nieuw MDC65 compressorkastje van Waeco erin en
binnen de kortste keren: lijstje rond het vriesvak weer stuk! :(

Dus (voor weinig geld) maar weer een nieuwe lijst besteld bij De Wit in Schijndel. En wat
schetst onze verbazing: de nieuwe lijst is op dit punt met een staalplaatje versterkt! :D

Probleem eindelijk definitief opgelost!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: klepje vriesvak koelkast



Bericht door burow »

Eindelijk, Ik heb hem ook al 2 keer moeten vervangen. Succes met je nieuwe bus
Weggaan is ook thuiskomen
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: klepje vriesvak koelkast



Bericht door jepebe »

nog steeds goedkoop dus? Het is net alsof men mij in Roemenie met stripjes aluminium en kit een halve dag in de bleodhitte heeft zien zwoegen en dit nagemaakt heeft!
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
TrainZ
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 28 apr 2014, 20:10
Locatie: Gorredijk

Re: klepje vriesvak koelkast



Bericht door TrainZ »

Dit najaar al 2x het frame van het vriesvakklepje vervangen, de laatste keer na twee dagen. Weer nieuwe in Schijndel opgehaald. En daarvan liet het metalen versterkingsplaatje al los voordat ik de plastic verpakking open had gemaakt. En de prijs is ietsje hoger, bijna €29.-.... Rommel voor veel geld. Heb bij Dometic gevraagd of ze ook degelijke onderdelen verkopen. Desgevraagd het typenummer doorgegeven maar nog niks gehoord.
DUCATO 2.3 L2H2 2008
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

klepje vriesvak koelkast



Bericht door myway »

Dat plaatje hebben ze er een paar jaar geleden op mijn advies opgezet.
Echter hebben ze hem op randje van het kunsstof gezet en heeft het ding helemaal geen zin.
Je ziet ook dat het nokje van de klep dat plaatje helemaal niet haalt, het hoekje is wel iets steviger geworden.
TIP open het klepje van het vriesvak niet meer dan 90° dan komt er minder druk op te staan dan wanneer je het verder opendrukt.
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: klepje vriesvak koelkast



Bericht door myway »

Nog een tip, plaatje er af randjes waar hij tegen zit er af en het plaatje met een beetje plolymeerkit er weer opzetten zodat de nok van de klep er wel in inzit.
Plaats reactie