Achterwieltjes
Achterwieltjes
Wil wieltjes aan de achterzijde van de camper maken omdat ik vastloop bij veerponten en steile hobbels. Heeft iemand er ervaring mee en waar te koop
-
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 16:28
wieltjes achter
dat word een probleem omdat dat op een zeer sterk punt moet komen.
de gevolg schade kan enorm zijn.
is het niet beter om ergens schuin op te rijden doen wij ook.
als het op de trekhaak kan indien aan wezig denk dan dat dat als het ware een negatieve trek haak druk geeft en dat moet hij wel aan kunnen dus pas op.
de gevolg schade kan enorm zijn.
is het niet beter om ergens schuin op te rijden doen wij ook.
als het op de trekhaak kan indien aan wezig denk dan dat dat als het ware een negatieve trek haak druk geeft en dat moet hij wel aan kunnen dus pas op.
VRIJHEID
achterwieltjes
Wij hebben sinds kort achter luchtvering , omdat wij ook het probleem hadden van achter klem te lopen als we een veerpont o.i.d. opmoesten.
Nu kunnen wij vanuit de cabine de achterkant oppompen, dit werkt perfect. Misschien ook een idee.
Nu kunnen wij vanuit de cabine de achterkant oppompen, dit werkt perfect. Misschien ook een idee.
-
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 16:28
Re: wieltjes achter
Daar heb je idd een . denk ik. Ik vroeg me dit ook al af en vroeg dit ook aan Eigenhymer. Dealer vragen ? Ziet er allemaal niet echt stevig uit en er zit/kan ook geen trekhaak achter.verkerk schreef:dat word een probleem omdat dat op een zeer sterk punt moet komen.
de gevolg schade kan enorm zijn.
is het niet beter om ergens schuin op te rijden doen wij ook.
als het op de trekhaak kan indien aan wezig denk dan dat dat als het ware een negatieve trek haak druk geeft en dat moet hij wel aan kunnen dus pas op.
Grts Jaap
Tempus Fugit (De tijd vliegt)
Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Tempus Fugit (De tijd vliegt)
Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
-
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 16:28
wieltjes
lucht vering is een betere oplossing denk ik.
je hebt er ook nog het voordeel van dat je de camper vering mee ontlast .
neem wel een systeem dat gescheiden is tussen links en rechts.
kost wel iets maar rijd ook supper.
je hebt er ook nog het voordeel van dat je de camper vering mee ontlast .
neem wel een systeem dat gescheiden is tussen links en rechts.
kost wel iets maar rijd ook supper.
VRIJHEID
Re: wieltjes
Ik heb ook pas luchtvering laten monteren en inderdaad het werkt goed, zat ook snel met de motordrager aan de grond.verkerk schreef:lucht vering is een betere oplossing denk ik.
je hebt er ook nog het voordeel van dat je de camper vering mee ontlast .
neem wel een systeem dat gescheiden is tussen links en rechts.
kost wel iets maar rijd ook supper.
- Zwerfsteen
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
- Locatie: gemeente Albrandswaard
Ik heb me op de Messe in Dusseldorf bij de fa. Linnepe laten informeren over de mogelijkheden om, inderdaad zonder problemen, een pont op te rijden.
Zij verkopen behalve de genoemde wieltjes ook luchtvering en dit laatste had hun voorkeur.
Er zal ook wel een ander prijskaartje aan hangen.
Zij verkopen behalve de genoemde wieltjes ook luchtvering en dit laatste had hun voorkeur.
Er zal ook wel een ander prijskaartje aan hangen.
Groet,
Leny en Pieter
Leny en Pieter
wieltjes
mischien heeft u hier iets aan . wij monteren de hulp lucht vering al veel vaker
Speciale Camper-veren versie CampHuLu 0902a
WAAROM IS EXTRA HULPVERING VOOR CAMPERS STERK AAN TE BEVELEN?
Campers worden in de praktijk steeds maar zwaarder.
Hiermee wordt in het ontwerp onvoldoende rekening gehouden.
De rijeigenschappen van een achteroverhangende en/of scheefstaande camper nemen sterk af.
De wagen veert niet meer voldoende in om de oneffenheden van het wegdek veilig te absorberen en de camper slaat regelmatig door op zijn aanslagrubbers.
Dit is oncomfortabel en onveilig.
De grote massa van de camper, waarbij het zwaartepunt ook nog eens hoog ligt, zorgt voor instabiel en zweverig rijgedrag. Denk aan rotondes, bochten en het passeren van vrachtwagens.
Op oneffen wegen en bij hellingen kan er, hoe voorzichtig ook gereden wordt, schade ontstaan aan uitlaat, watertank, het rek van het reservewiel, de trekhaak e.d.
Vooral de lange achterkant raakt snel de grond bij steile opritten, zoals bij veerponten.
Zonder extra hulpvering is de originele campervering vaak niet niet opgewassen tegen de langdurige zeer zware belading. Deze zal zich in de loop der jaren zetten en de camper komt steeds lager te liggen.
Deze factoren zorgen ervoor dat u niet onspannen kunt genieten van de rit met uw droomcamper.
U rijdt gespannen en wordt sneller vermoeid.
Gelukkig biedt Carsupport ook voor campers technisch perfecte en betaalbare oplossingen.
# nog foto schade onderzijde camper #
HOE IS DOORZAKKEN TE VOORKOMEN?
CARSUPPORT camper-veren zijn speciaal voor deze zeer zware belasting ontworpen. Met deze veren komt de auto weer op het juiste niveau.
De stabiliteit verbetert, omdat de camper door de extra veersterkte minder kan hellen.
N.B. De camper blijft comfortabel. Het is een veelgehoord misverstand dat er hele stugge veren nodig zijn om de camper te liften.
Natuurlijk wordt de camper iets stugger, maar op de totale massa van de camper is dit geen probleem.
Sommige campers worden juist soepeler en comfortabeler!
Deze campers staan, voor en/of achter, (bijna) op de stugge aanslagrubbers. Hierdoor is er niet veel inveerweg over.
Door deze kampers met onze hulpveren hoger te zetten, is er weer ruimte om te veren.
Verder:
Met een CARSUPPORT® verenset koopt u zekerheid.
30 jaar ontwerp- en productie-ervaring en het gebruik van de beste grondstoffen dragen bij aan producten van topkwaliteit.
Op stalen veren wordt 5 jaar garantie op de materiaal gegeven.
Voor luchtveren geldt 2 jaar garantie op materiaal.
Zie de garantievoorwaarden.
Voor campers hebben wij de volgende oplossingen:
stalen EHD-hulpveren (spiraalveren voor beter comfort, geen extra bladveren)
hulpluchtveren
verhogingsvóórveren
hulpveren speciaal voor AL-KO chassis
NIEUW: Speciaal overzicht voor campers:
Carsupport Camper catalogus
PDF-file, momenteel: versie NL0904 , grootte ca. 700 kb
--------------------------------------------------------------------------------
Stalen EHD-hulpveren, voor campers met bijv. bladveren:
Diverse EHD-hulpveersets Ducato
Voor meer dan 90% van de campers zijn stalen spiraal hulpveren de beste keus.
De achterzijde van de camper blijft voldoende op hoogte, zelfs bij de maximaal toelaatbare aslast.
Stalen schroefveren in combinatie met de standaard bladveren zijn een ideale combinatie.
Er is geen comfortverschil met luchtveren, zelfs niet bij lage druk.
Zie ook de Tabel KEUZE HULPVERING MET LUCHTVEREN OF STALEN VEREN
Ten opzichte van extra bladveren verdienen spiraal hulpveren de voorkeur. Ze brengen de camper op ruim voldoende hoogte en bieden daarbij een veel beter comfort.
Alleen bij auto's met een zeer groot verschil in belading, zoals bijvoorbeeld wel of geen motorfietsen achterop, en bij wisselende scheve belading, verdient luchtvering de voorkeur.
De hulpveersets bestaan, afhankelijk van het type camper, uit 2 of 4 stalen spiraalveren met alle bevestigingsdelen en zijn zeer snel en vaak eenvoudig te monteren.
Voor campers zijn 2 verschillende veersterkten leverbaar (genoemde stijging is van een Ducato):
met de zware EHD-set komt de achterzijde ca. 5-6 cm omhoog.
met de lichtere HD-set komt de achterzijde ca. 4 cm omhoog.
Lees ook de uitgebreide Folder EHD-hulpveren en Luchtveren voor Campers
PDF-file, momenteel: versie Oktober 2008, nr. NL0810 , grootte ca. 1,7Mb
--------------------------------------------------------------------------------
Luchtveren:
Het voordeel van luchtveren is dat u bij sterk wisselende belading zelf de autohoogte kunt aanpassen.
Zie ook de Tabel KEUZE HULPVERING MET LUCHTVEREN OF STALEN VEREN
De luchtveerset bestaat uit:
hoogwaardige luchtbalgen (vouw- of harmonica balgen, soms rolbalgen) geproduceerd door een gerenommeerde Amerikaanse fabrikaat.
door de grote diameters is er bij een lage druk al voldoende lift. Veel reserve, dus een lange levensduur en weinig slijtage.
alle benodigde montage delen worden meegeleverd.
de set wordt door ons uitgebreid met 1 of 2 manometers en waar dit nodig is een remdruk-aanpassing.
vulnippel en voldoende luchtleiding om de bedieningsonderdelen vóór te monteren.
2 jaar garantie op materiaal.
De basis uitvoering kunt u als 1-kamer of 2-kamersysteem gebruiken.
Voor campers adviseren wij altijd het 2-kamersysteem. Hiermee kunt u de linker en de rechter luchtveer apart vullen. Omdat de balgen niet met elkaar verbonden zijn, wordt het overhellen in lange bochten tegengegaan en kan een ongelijk beladen camper rechtgezet worden.
Het systeem kan met ieder bandenvulapparaat op de gewenste druk gebracht worden.
Om echt vrij te zijn, kan een luchtcompressor meegeleverd worden:
Luxe compressorset 1K, voor een 1-kamer systeem. Deze bestaat uit:
Heavy Duty compressor, ophangbeugel, luxe, verlichte bedieningsconsole met geïntegreerde manometer en bedieningsschakelaar, lange leiding, koppelingen, stekkers en zekeringhouder.
Luxe compressorset 2K, voor een 2-kamer systeem. Deze bestaat uit:
Heavy Duty compressor, ophangbeugel, bedieningsconsole met geïntegreerde duo-manometer en 2 bedieningsschakelaars, 2 lange leidingen, koppelingen, stekkers en zekeringhouder.
--------------------------------------------------------------------------------
Keuze hulpvering met luchtveren of stalen veren
Lees ook de uitgebreide Folder EHD-hulpveren en Luchtveren voor Campers
PDF-file, momenteel: versie Oktober 2008, nr. NL0810 , grootte ca. 1,7Mb
Lucht hulpveren Stalen EHD-hulpveren
-- systeem moet op druk gehouden worden + geen onderhoud
+ autohoogte regelbaar - keuze uit 2 hoogten met HD en EHD veren, achteraf niet meer regelbaar
Links/Rechts scheefstaan:
+ met 2-kamer optie is de hoogte links en rechts apart instelbaar
-- bij permanent gewichtsverschil moet regelmatig L/R gecorrigeerd worden Links/Rechts scheefstaan:
+ kan door L/R andere veersterkte permanent rechtgezet worden, dus geen aandacht meer nodig
–- achteraf is geen hoogteverstelling meer mogelijk
-- minder robuust, 2 jaar garantie + 5 jaar garantie!
-- montage is meer werk, ca. 3 uur + eenvoudige montage, meestal 1 uur
-- hoogwaardige balgen en bijkomende delen maken luchtveersets niet goedkoop + hoogwaardige hulpveren zijn veel goedkoper
De montage van zowel de luchtveren als de hulpveren is niet ingewikkeld en er is geen speciaal gereedschap nodig.
--------------------------------------------------------------------------------
Verhogingsvoorveren:
Voorbeeld van stijging aan de voorzijde
Veel campers staan voorover, omdat de bestaande vering nooit of onvoldoende is aangepast aan de camperbelasting.
Met onze speciale verhogingsveren komt de voorzijde 4-6 cm omhoog (afhankelijk van de gekozen set en het autotype) zonder dat de auto stug wordt.
Veel campers die door hun gewicht continu of heel snel op hun bumpstops komen, worden juist veel comfortabeler.
Verder heeft u minder snel schade aan de onderzijde bij drempels en slechte wegen.
Het is niet meer nodig om bij een standplaats de voorkant op blokken te rijden.
De stabiliteit verbeterd.
Zie verder ook de folder (de link hieronder).
Leverbaar voor o.a.:
- Ducato-typen tot 1994
- Ducato-typen vanaf 1994 t/m 2006
Leverbaar in meerdere sterktes.
Voor de montage is een goede verenspanner nodig.
- Renault Master, Opel Movano en Nissan Interstar vanaf 1997
- Mercedes Sprinter
Lees verder in Folder Camper Verhogingsvoorveren
PDF-file, momenteel: versie Oktober 2008, nr. NL0810 , grootte ca. 500Kb
Als voorbeeld een aantal redenen die door klanten aan ons gegeven zijn:
"Als ik op een standplaats kom, zoek ik altijd eerst naar een stevige bult om de voorzijde op te rijden. Dan hoef ik tenminste niet weer de voorzijde op die oprij-blokken te rijden."
"Mijn Alkoofcamper ligt voor te laag. Hierdoor blijft water op het dak staan en ik zou dus graag de veren vervangen, zodat de camper voor ongeveer 5 cm hoger komt te liggen."
"Er blijft nu altijd water in de douchebak staan, omdat de camper scheef naar voren staat"
Een hele mooie: "Als we een eitje willen bakken, dan glijdt dit altijd naar één kant van de pan."
Een aantal reacties:
"Via Sent Waninge Hoogeveen zijn andere veren op mijn frankia i690 integraal camper geplaatst (voor). Wat een verbetering, had ik veel eerder moeten doen, veel betere wegligging, bovendien staat de auto aan de voorkant niet meer zover naar beneden en kan ik nu iedere drempel nemen. Ook ligt de auto nu veel stabieler op de weg. Kortom een tevreden klant." - Marcel
"Veren zijn gisteren geplaatst. Camper staat 6 cm hoger, staat nu zeer mooi recht. Bovendien is het rijgedrag er ook op verbeterd zonder in te boeten op het veercomfort. Perfect! Ben uitermate tevreden !!!" - Pierre
"Ze zijn inmiddels geplaatst en het voldoet perfect, de wagen is minder zijwind gevoelig en rijdt veel stabieler, een echte aanrader dus. Het is een hele verbetering" - Rens
"Even een berichtje van een tevreden klant. Een maand geleden heb ik een stel verhogingsveren voor een klant van me opgehaald, toen ik hem belde voor een afspraak vertelde hij de camper net ingeruild te hebben voor een nieuwe, leuk! Ik heb zelf ook een hymer 5 serie, die naar mijn mening nog wel hoog genoeg lag, toch jullie veren gemonteerd en op vakantie gegaan, 3500 km gereden: perfect! wat een verbetering! stabieler, geen doorslaan, ook beter remmen, doordat hij tijdens het remmen gewoon doorblijft veren!" - Garage Sparxs
--------------------------------------------------------------------------------
Hulpveerset voor AL-KO chassis:
Ook campers met AL-KO chassis zijn vaak zwaarder, dan tijdens het ontwerp rekening mee is gehouden.
Door de compacte bouw van de AL-KO torsie-as en de veelheid in typen, was het niet eenvoudig hiervoor een oplossing te ontwikkelen.
In 2005 hebben wij speciale stalen hulpveerset ontwikkeld voor het AL-KO amc chassis.
Deze stalen hulpveerset geeft een enorme verbetering in comfort, wegligging en stabiliteit.
De extra bodemvrijheid voorkomt schade bij slechte wegen en korte, steile hellingen, zoals op- en afritten bij veerponten.
Een aantal reacties die door klanten gegeven zijn:
"De rit is prima verlopen en ik ben zeer enthousiast tot nu toe. Wat ik meteen het meest merk is het gedrag in bochten, met name rotondes / verkeerspleinen, waarbij de camper in vergelijking nagenoeg niet meer overhelt. De camper begint zich te gedragen als een camper" - Jos Smeets.
"Ik heb nu ongeveer een 600km gereden met onze camper met Al-Ko chassis waarop de hulpverenset van Carsupport is gemonteerd. En ik moet jullie zeggen dat ik daar héél tevreden over ben, het lijkt of ik een totaal andere wagen bestuur. De wegligging is totaal anders, in de goede zin, de slingerbeweging is er niet meer, ook niet bij voorbijrazende vrachtwagens, en de vroeger veel te zachte vering is er prima mee geworden. Nogmaals mijn oprechte dank, en wij maken zeker reklame !" - Vermeersch
"Ik ben weer terug met de camper. Met de nieuwe veren onder de alko as gaat het rijden een stuk beter. Hij helt niet meer zoveel over en met de nieuwe voorveren slaat ook de voorkant minder “dood” dan eerst. Ik ben er erg tevreden over. Ook bedankt voor de prettige samen werking. Mochten er klanten in deze buurt zijn die de veren gemonteerd willen hebben willen wij dit met alle plezier doen." - Garage Blikwerk.
Meer info: Hulp veren AL-KO
--------------------------------------------------------------------------------
Carsupport B.V.
Parallelweg 1
2921LE Krimpen a.d. IJssel Tel: 0180-517788
Fax: 0180-512408
Email: info@Carsupport.nl
Carsupport behoudt zich het recht voor prijzen, sets, toepassingen daarvan en specificaties, per direct te veranderen. Alle informatie is onder voorbehoud van fouten.
Speciale Camper-veren versie CampHuLu 0902a
WAAROM IS EXTRA HULPVERING VOOR CAMPERS STERK AAN TE BEVELEN?
Campers worden in de praktijk steeds maar zwaarder.
Hiermee wordt in het ontwerp onvoldoende rekening gehouden.
De rijeigenschappen van een achteroverhangende en/of scheefstaande camper nemen sterk af.
De wagen veert niet meer voldoende in om de oneffenheden van het wegdek veilig te absorberen en de camper slaat regelmatig door op zijn aanslagrubbers.
Dit is oncomfortabel en onveilig.
De grote massa van de camper, waarbij het zwaartepunt ook nog eens hoog ligt, zorgt voor instabiel en zweverig rijgedrag. Denk aan rotondes, bochten en het passeren van vrachtwagens.
Op oneffen wegen en bij hellingen kan er, hoe voorzichtig ook gereden wordt, schade ontstaan aan uitlaat, watertank, het rek van het reservewiel, de trekhaak e.d.
Vooral de lange achterkant raakt snel de grond bij steile opritten, zoals bij veerponten.
Zonder extra hulpvering is de originele campervering vaak niet niet opgewassen tegen de langdurige zeer zware belading. Deze zal zich in de loop der jaren zetten en de camper komt steeds lager te liggen.
Deze factoren zorgen ervoor dat u niet onspannen kunt genieten van de rit met uw droomcamper.
U rijdt gespannen en wordt sneller vermoeid.
Gelukkig biedt Carsupport ook voor campers technisch perfecte en betaalbare oplossingen.
# nog foto schade onderzijde camper #
HOE IS DOORZAKKEN TE VOORKOMEN?
CARSUPPORT camper-veren zijn speciaal voor deze zeer zware belasting ontworpen. Met deze veren komt de auto weer op het juiste niveau.
De stabiliteit verbetert, omdat de camper door de extra veersterkte minder kan hellen.
N.B. De camper blijft comfortabel. Het is een veelgehoord misverstand dat er hele stugge veren nodig zijn om de camper te liften.
Natuurlijk wordt de camper iets stugger, maar op de totale massa van de camper is dit geen probleem.
Sommige campers worden juist soepeler en comfortabeler!
Deze campers staan, voor en/of achter, (bijna) op de stugge aanslagrubbers. Hierdoor is er niet veel inveerweg over.
Door deze kampers met onze hulpveren hoger te zetten, is er weer ruimte om te veren.
Verder:
Met een CARSUPPORT® verenset koopt u zekerheid.
30 jaar ontwerp- en productie-ervaring en het gebruik van de beste grondstoffen dragen bij aan producten van topkwaliteit.
Op stalen veren wordt 5 jaar garantie op de materiaal gegeven.
Voor luchtveren geldt 2 jaar garantie op materiaal.
Zie de garantievoorwaarden.
Voor campers hebben wij de volgende oplossingen:
stalen EHD-hulpveren (spiraalveren voor beter comfort, geen extra bladveren)
hulpluchtveren
verhogingsvóórveren
hulpveren speciaal voor AL-KO chassis
NIEUW: Speciaal overzicht voor campers:
Carsupport Camper catalogus
PDF-file, momenteel: versie NL0904 , grootte ca. 700 kb
--------------------------------------------------------------------------------
Stalen EHD-hulpveren, voor campers met bijv. bladveren:
Diverse EHD-hulpveersets Ducato
Voor meer dan 90% van de campers zijn stalen spiraal hulpveren de beste keus.
De achterzijde van de camper blijft voldoende op hoogte, zelfs bij de maximaal toelaatbare aslast.
Stalen schroefveren in combinatie met de standaard bladveren zijn een ideale combinatie.
Er is geen comfortverschil met luchtveren, zelfs niet bij lage druk.
Zie ook de Tabel KEUZE HULPVERING MET LUCHTVEREN OF STALEN VEREN
Ten opzichte van extra bladveren verdienen spiraal hulpveren de voorkeur. Ze brengen de camper op ruim voldoende hoogte en bieden daarbij een veel beter comfort.
Alleen bij auto's met een zeer groot verschil in belading, zoals bijvoorbeeld wel of geen motorfietsen achterop, en bij wisselende scheve belading, verdient luchtvering de voorkeur.
De hulpveersets bestaan, afhankelijk van het type camper, uit 2 of 4 stalen spiraalveren met alle bevestigingsdelen en zijn zeer snel en vaak eenvoudig te monteren.
Voor campers zijn 2 verschillende veersterkten leverbaar (genoemde stijging is van een Ducato):
met de zware EHD-set komt de achterzijde ca. 5-6 cm omhoog.
met de lichtere HD-set komt de achterzijde ca. 4 cm omhoog.
Lees ook de uitgebreide Folder EHD-hulpveren en Luchtveren voor Campers
PDF-file, momenteel: versie Oktober 2008, nr. NL0810 , grootte ca. 1,7Mb
--------------------------------------------------------------------------------
Luchtveren:
Het voordeel van luchtveren is dat u bij sterk wisselende belading zelf de autohoogte kunt aanpassen.
Zie ook de Tabel KEUZE HULPVERING MET LUCHTVEREN OF STALEN VEREN
De luchtveerset bestaat uit:
hoogwaardige luchtbalgen (vouw- of harmonica balgen, soms rolbalgen) geproduceerd door een gerenommeerde Amerikaanse fabrikaat.
door de grote diameters is er bij een lage druk al voldoende lift. Veel reserve, dus een lange levensduur en weinig slijtage.
alle benodigde montage delen worden meegeleverd.
de set wordt door ons uitgebreid met 1 of 2 manometers en waar dit nodig is een remdruk-aanpassing.
vulnippel en voldoende luchtleiding om de bedieningsonderdelen vóór te monteren.
2 jaar garantie op materiaal.
De basis uitvoering kunt u als 1-kamer of 2-kamersysteem gebruiken.
Voor campers adviseren wij altijd het 2-kamersysteem. Hiermee kunt u de linker en de rechter luchtveer apart vullen. Omdat de balgen niet met elkaar verbonden zijn, wordt het overhellen in lange bochten tegengegaan en kan een ongelijk beladen camper rechtgezet worden.
Het systeem kan met ieder bandenvulapparaat op de gewenste druk gebracht worden.
Om echt vrij te zijn, kan een luchtcompressor meegeleverd worden:
Luxe compressorset 1K, voor een 1-kamer systeem. Deze bestaat uit:
Heavy Duty compressor, ophangbeugel, luxe, verlichte bedieningsconsole met geïntegreerde manometer en bedieningsschakelaar, lange leiding, koppelingen, stekkers en zekeringhouder.
Luxe compressorset 2K, voor een 2-kamer systeem. Deze bestaat uit:
Heavy Duty compressor, ophangbeugel, bedieningsconsole met geïntegreerde duo-manometer en 2 bedieningsschakelaars, 2 lange leidingen, koppelingen, stekkers en zekeringhouder.
--------------------------------------------------------------------------------
Keuze hulpvering met luchtveren of stalen veren
Lees ook de uitgebreide Folder EHD-hulpveren en Luchtveren voor Campers
PDF-file, momenteel: versie Oktober 2008, nr. NL0810 , grootte ca. 1,7Mb
Lucht hulpveren Stalen EHD-hulpveren
-- systeem moet op druk gehouden worden + geen onderhoud
+ autohoogte regelbaar - keuze uit 2 hoogten met HD en EHD veren, achteraf niet meer regelbaar
Links/Rechts scheefstaan:
+ met 2-kamer optie is de hoogte links en rechts apart instelbaar
-- bij permanent gewichtsverschil moet regelmatig L/R gecorrigeerd worden Links/Rechts scheefstaan:
+ kan door L/R andere veersterkte permanent rechtgezet worden, dus geen aandacht meer nodig
–- achteraf is geen hoogteverstelling meer mogelijk
-- minder robuust, 2 jaar garantie + 5 jaar garantie!
-- montage is meer werk, ca. 3 uur + eenvoudige montage, meestal 1 uur
-- hoogwaardige balgen en bijkomende delen maken luchtveersets niet goedkoop + hoogwaardige hulpveren zijn veel goedkoper
De montage van zowel de luchtveren als de hulpveren is niet ingewikkeld en er is geen speciaal gereedschap nodig.
--------------------------------------------------------------------------------
Verhogingsvoorveren:
Voorbeeld van stijging aan de voorzijde
Veel campers staan voorover, omdat de bestaande vering nooit of onvoldoende is aangepast aan de camperbelasting.
Met onze speciale verhogingsveren komt de voorzijde 4-6 cm omhoog (afhankelijk van de gekozen set en het autotype) zonder dat de auto stug wordt.
Veel campers die door hun gewicht continu of heel snel op hun bumpstops komen, worden juist veel comfortabeler.
Verder heeft u minder snel schade aan de onderzijde bij drempels en slechte wegen.
Het is niet meer nodig om bij een standplaats de voorkant op blokken te rijden.
De stabiliteit verbeterd.
Zie verder ook de folder (de link hieronder).
Leverbaar voor o.a.:
- Ducato-typen tot 1994
- Ducato-typen vanaf 1994 t/m 2006
Leverbaar in meerdere sterktes.
Voor de montage is een goede verenspanner nodig.
- Renault Master, Opel Movano en Nissan Interstar vanaf 1997
- Mercedes Sprinter
Lees verder in Folder Camper Verhogingsvoorveren
PDF-file, momenteel: versie Oktober 2008, nr. NL0810 , grootte ca. 500Kb
Als voorbeeld een aantal redenen die door klanten aan ons gegeven zijn:
"Als ik op een standplaats kom, zoek ik altijd eerst naar een stevige bult om de voorzijde op te rijden. Dan hoef ik tenminste niet weer de voorzijde op die oprij-blokken te rijden."
"Mijn Alkoofcamper ligt voor te laag. Hierdoor blijft water op het dak staan en ik zou dus graag de veren vervangen, zodat de camper voor ongeveer 5 cm hoger komt te liggen."
"Er blijft nu altijd water in de douchebak staan, omdat de camper scheef naar voren staat"
Een hele mooie: "Als we een eitje willen bakken, dan glijdt dit altijd naar één kant van de pan."
Een aantal reacties:
"Via Sent Waninge Hoogeveen zijn andere veren op mijn frankia i690 integraal camper geplaatst (voor). Wat een verbetering, had ik veel eerder moeten doen, veel betere wegligging, bovendien staat de auto aan de voorkant niet meer zover naar beneden en kan ik nu iedere drempel nemen. Ook ligt de auto nu veel stabieler op de weg. Kortom een tevreden klant." - Marcel
"Veren zijn gisteren geplaatst. Camper staat 6 cm hoger, staat nu zeer mooi recht. Bovendien is het rijgedrag er ook op verbeterd zonder in te boeten op het veercomfort. Perfect! Ben uitermate tevreden !!!" - Pierre
"Ze zijn inmiddels geplaatst en het voldoet perfect, de wagen is minder zijwind gevoelig en rijdt veel stabieler, een echte aanrader dus. Het is een hele verbetering" - Rens
"Even een berichtje van een tevreden klant. Een maand geleden heb ik een stel verhogingsveren voor een klant van me opgehaald, toen ik hem belde voor een afspraak vertelde hij de camper net ingeruild te hebben voor een nieuwe, leuk! Ik heb zelf ook een hymer 5 serie, die naar mijn mening nog wel hoog genoeg lag, toch jullie veren gemonteerd en op vakantie gegaan, 3500 km gereden: perfect! wat een verbetering! stabieler, geen doorslaan, ook beter remmen, doordat hij tijdens het remmen gewoon doorblijft veren!" - Garage Sparxs
--------------------------------------------------------------------------------
Hulpveerset voor AL-KO chassis:
Ook campers met AL-KO chassis zijn vaak zwaarder, dan tijdens het ontwerp rekening mee is gehouden.
Door de compacte bouw van de AL-KO torsie-as en de veelheid in typen, was het niet eenvoudig hiervoor een oplossing te ontwikkelen.
In 2005 hebben wij speciale stalen hulpveerset ontwikkeld voor het AL-KO amc chassis.
Deze stalen hulpveerset geeft een enorme verbetering in comfort, wegligging en stabiliteit.
De extra bodemvrijheid voorkomt schade bij slechte wegen en korte, steile hellingen, zoals op- en afritten bij veerponten.
Een aantal reacties die door klanten gegeven zijn:
"De rit is prima verlopen en ik ben zeer enthousiast tot nu toe. Wat ik meteen het meest merk is het gedrag in bochten, met name rotondes / verkeerspleinen, waarbij de camper in vergelijking nagenoeg niet meer overhelt. De camper begint zich te gedragen als een camper" - Jos Smeets.
"Ik heb nu ongeveer een 600km gereden met onze camper met Al-Ko chassis waarop de hulpverenset van Carsupport is gemonteerd. En ik moet jullie zeggen dat ik daar héél tevreden over ben, het lijkt of ik een totaal andere wagen bestuur. De wegligging is totaal anders, in de goede zin, de slingerbeweging is er niet meer, ook niet bij voorbijrazende vrachtwagens, en de vroeger veel te zachte vering is er prima mee geworden. Nogmaals mijn oprechte dank, en wij maken zeker reklame !" - Vermeersch
"Ik ben weer terug met de camper. Met de nieuwe veren onder de alko as gaat het rijden een stuk beter. Hij helt niet meer zoveel over en met de nieuwe voorveren slaat ook de voorkant minder “dood” dan eerst. Ik ben er erg tevreden over. Ook bedankt voor de prettige samen werking. Mochten er klanten in deze buurt zijn die de veren gemonteerd willen hebben willen wij dit met alle plezier doen." - Garage Blikwerk.
Meer info: Hulp veren AL-KO
--------------------------------------------------------------------------------
Carsupport B.V.
Parallelweg 1
2921LE Krimpen a.d. IJssel Tel: 0180-517788
Fax: 0180-512408
Email: info@Carsupport.nl
Carsupport behoudt zich het recht voor prijzen, sets, toepassingen daarvan en specificaties, per direct te veranderen. Alle informatie is onder voorbehoud van fouten.
VRIJHEID
Basher vroeg:
Luchtvering (heb ik ook) is niet altijd toereikend en zodoende toch al een paar keer de grond geraakt bij veerponten (vooral in Noorwegen)
Dus ben ik ook benieuwd wie ervaring heeft en waar te koop.
En voor de sterkte ben ik niet zo bang. Uiteraard voorzichtig is het denk ik altijd beter dan met het (verlengde) chassis op de grond te komen. Dat geeft tenslotte dezelfde krachten maar krast zo.
Daar is nog maar weinig antwoordt op gekomen.Heeft iemand er ervaring mee en waar te koop
Luchtvering (heb ik ook) is niet altijd toereikend en zodoende toch al een paar keer de grond geraakt bij veerponten (vooral in Noorwegen)
Dus ben ik ook benieuwd wie ervaring heeft en waar te koop.
En voor de sterkte ben ik niet zo bang. Uiteraard voorzichtig is het denk ik altijd beter dan met het (verlengde) chassis op de grond te komen. Dat geeft tenslotte dezelfde krachten maar krast zo.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Bij jou niks, maar zoals eerder gepost.....bij de Burstner is dat wat minder solide uitgevoerd en daarom het wieltje er moeilijk op te zetten. Vandaar....eigenhymer schreef:wat is hier slap aan dan ?
paar millimeter dik staal gepoedercoat wat rechtstreeks op het chassis zit
ik rij in ieder geval zonder schade een veerpont op wat zonder die wielen echt niet lukt
Grts Jaap
Tempus Fugit (De tijd vliegt)
Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk
Tempus Fugit (De tijd vliegt)
Burstner Privilege t695 - 2.3 multijet 130 pk
Weinsberg CaraCompact 600 MEG (Pepper) - 2.0 Blue HDI 165 pk
Knaus Van Ti 650 MEG - 2,0 Blue HDI 130 pk