Koplampverstelling Fiat Ducato
-
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
- Locatie: Schoonoord
Koplampverstelling Fiat Ducato
Van mijn Ducato (2.8idtd 1999) werkt de koplamp hoogte verstelling niet meer.
Ik zie 2 slangen(tjes) vanaf de "schakelaar" in het dashboard door het schutbord naar de koplampen lopen, maar wat kan hier mee mis zijn, ofwel, weet iemand hoe dit werkt, en wat kan je er aan doen ?
Ik dacht aan een vacuum systeem, maar kan geen vacuum leiding vinden , dus .......... ??
groeten,
Dirk
Ik zie 2 slangen(tjes) vanaf de "schakelaar" in het dashboard door het schutbord naar de koplampen lopen, maar wat kan hier mee mis zijn, ofwel, weet iemand hoe dit werkt, en wat kan je er aan doen ?
Ik dacht aan een vacuum systeem, maar kan geen vacuum leiding vinden , dus .......... ??
groeten,
Dirk
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
je kunt er niks aan doen, het laat zich niet repareren...het werkt met vloeistof...en is een systeem van lik me vessie...
kniptang pakken, en de hele bende eraf knippen...het is ook nog eens apk afkeur als die shit het niet doet...
maar ben je een orginaliteitsfreak, ik geloof dat kareltje cola nog wat van die dingen nieuw heeft liggen, je zou hem even kunnen vragen..
kniptang pakken, en de hele bende eraf knippen...het is ook nog eens apk afkeur als die shit het niet doet...
maar ben je een orginaliteitsfreak, ik geloof dat kareltje cola nog wat van die dingen nieuw heeft liggen, je zou hem even kunnen vragen..
als het gras bij de buren groener is, dan is het kunstgras :-)
zijn ook bij axel augustin in duitsland nieuw te koop +- 150 euro,
maar zoals gezegd afknippen en de knop verwijderen en met de apk geen probleem.
groet
jos
maar zoals gezegd afknippen en de knop verwijderen en met de apk geen probleem.
groet
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 14 okt 2004, 23:00
- Locatie: Schoonoord
Inderdaad geprobeerd omdat ik dacht dat ea met vacuum werkte, uit alle reacties heb ik nu begrepen dat het een zeer eenvoudig hydraulisch systeem is welke onafhankelijk van motor vacuum etc werkt.vim schreef:Het werkte bij mij uitsluitend bij draaiende motor.
Dat al geprobeerd??
Omdat bij mijn camper (luchtvering !) er toch heel weinig verschil is in belasting en doorhangen, zal ik de raad opvolgen dat ik het gehele systeem er maar uit haal.
Allen bedankt voor de reacties.
groeten Dirk
Carthago Chic C-line 5.0, Audi A3 cabrio, en BMW1200RT, zendamateur PH5D
Je kunt inderdaad net zo goed de boel weghalen.
Denk er dan wel om dat je de regeling op het dashboard ook verwijderd.
Als je die namelijk laat zitten wordt de auto tijdens de APK afgekeurd.
Ik heb overigens alles gewoon laten zitten en alleen de draaknop op het dashboard wat naar achteren gedrukt en over het gat een zwart plastic plaatje geplakt.
Was geen probleem voor de APK
Denk er dan wel om dat je de regeling op het dashboard ook verwijderd.
Als je die namelijk laat zitten wordt de auto tijdens de APK afgekeurd.
Ik heb overigens alles gewoon laten zitten en alleen de draaknop op het dashboard wat naar achteren gedrukt en over het gat een zwart plastic plaatje geplakt.
Was geen probleem voor de APK
Ombouw koplampverstelling
Hallo,
Ik heb vorig jaar bij mijn Ducato, type 230 bouwjaar 2000, de koplampverstelling omgebouwd van hydraulisch naar elektrisch.
De stelmotoren komen van de sloop uit een Volkswagen.
De bedieningsknop van het hydraulisch systeem heb ik omgebouwd met een potentiometer zodat het dashboard intact blijft.
Ik heb hiervan een verslag gemaakt met beschrijving en foto's. (PDF van circa 1,6 MB)
Als je een PB'tje stuurt met je mailadres dan stuur ik het bestand.
Marinus
Ik heb vorig jaar bij mijn Ducato, type 230 bouwjaar 2000, de koplampverstelling omgebouwd van hydraulisch naar elektrisch.
De stelmotoren komen van de sloop uit een Volkswagen.
De bedieningsknop van het hydraulisch systeem heb ik omgebouwd met een potentiometer zodat het dashboard intact blijft.
Ik heb hiervan een verslag gemaakt met beschrijving en foto's. (PDF van circa 1,6 MB)
Als je een PB'tje stuurt met je mailadres dan stuur ik het bestand.
Marinus
Vandaag met mijn hymer B type naar de apk geweest en vlgs de keurmeester moet nu ook het gehele plaatje voor de koplampverstelling (zie de duidelijke foto van Marinus) ook verwijderd worden, als het systeem dus niet meer werkt.
Ik heb alle slangen vorig jaar al verwijderd en de draaiknop toen ook verwijderd, apk toen dus goedgekeurd.
Maar dit jaar moet dus ook het gehele plaatje met de cijfers 1 2 3.
Tijdens de keuring geprobeerd dit te verwijderen, maar dit lukt niet, zat erg vast en was bang voor breken.
Wie weet hoe dit plaatje makkelijk is te verwijderen?
Groeten Diederik.
Ik heb alle slangen vorig jaar al verwijderd en de draaiknop toen ook verwijderd, apk toen dus goedgekeurd.
Maar dit jaar moet dus ook het gehele plaatje met de cijfers 1 2 3.
Tijdens de keuring geprobeerd dit te verwijderen, maar dit lukt niet, zat erg vast en was bang voor breken.
Wie weet hoe dit plaatje makkelijk is te verwijderen?
Groeten Diederik.
dat is helaas niet genoeg.de Guust schreef:plak er tijdens de keur een stikker overheen, wat ze niet zien kunnen ze niet keuren.
de schakelaar moet er fysiek uit zijn.
een keumeester weet echt wel waar de bediening normaal zit,
afplakken mag van de RDW niet.
dit is ook de mededeling van de RDW medewerkers.
bij een steekproef word hij dan alsnog afgekeurd en strafpunten voor het keurbedrijf.
ok dan heb ik weer wat te doen, want de vorige keer was dat wel voldoende, draaiknop deraf en dan afplakken.
helaas dat werkt dus ook niet meer.
helaas dat werkt dus ook niet meer.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Kees 2 de schakelaar met binnenwerk en de vloeistofslangetjes waren tijdens de keuring eraf, ze willen nu ook nog het afdekplaatje met die cijfertjes erop gedemonteerd hebben.
Dat is het probleem en kan opgelost worden door een zelfde plaatje zonder de symbolen erop.
Maar hoe demonteer je dit afdekplaatje nu?
gr. Diederik
Dat is het probleem en kan opgelost worden door een zelfde plaatje zonder de symbolen erop.
Maar hoe demonteer je dit afdekplaatje nu?
gr. Diederik