Versnellingsbak olie

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
armandkoenen
Berichten: 271
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 19:54
Locatie: sittard

Re: Versnellingsbak olie



Bericht door armandkoenen »

Vullen via peilstok is best te doen . Dezeweek ook nog bijgevuld.
Wat betreft meer olie bijvullen als op peilstok staat .tja dat klopt maar dan.moet je wel opletten dat je nog een.oude peilstok hebt . Ik heb namelijk een andere peilstok met het max.nivo al iets hoger als normaal moet zijn .dus als ik daar nog overheen ga dan heb je gelijk veel te veel olie in je bak
Das ook nie zo goed voor je bakkie ...
Ik meen dat mijn max nivo op 63mm staat vanaf onderkant peilstok .(dat is al met extra olie erbij)
Ik heb 80wgl-4 olie gevuld
Gr armand
Miquel
Berichten: 25
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 15:20
Locatie: Beverwijk

Re: Versnellingsbak olie



Bericht door Miquel »

Hierbij de foto uit mijn serviceboekje waarin duidelijk staat vermeld dat de olie via het gat van de verwijderde achteruitrijschakelaar moet gevuld worden en NIET via de peilstok.

Afbeelding
Never drive faster than your Guardian Angel can fly.... ;)
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Versnellingsbak olie



Bericht door javanes »

armandkoenen schreef:Vullen via peilstok is best te doen . Dezeweek ook nog bijgevuld.
Er zit waarschijnkijk een schroefdopje op je bak van je Ducato waaronder een stopje zit waardoor je olie kunt bijvullen.

Afbeelding
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jacko50
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 22:09

Re: Versnellingsbak olie



Bericht door Jacko50 »

Allereerst hulde voor dit forum! Wij zijn sinds 3,5 jaar de blije en trotse bezitters van een Hobby 600 uit 1988 op basis van een Peugeot J5. ( gelukkig dus gekocht voor de “camper hype” en bijbehorende prijzen..)

Dankzij dit forum al enorm veel zelf kunnen doen terwijl ik a-technisch (eigenlijk gewoon onhandig) ben.

Het bijvullen van de versnellingsbakolie was ook weer makkelijk. Ik heb na het raadplegen van dit forum en diverse filmpjes op YT ervoor gekozen om de versnellingsbak via de peilstokopening bij te vullen d.m.v een slang met een trechtertje eraan. Reservewiel verwijderd, ik ben afgelopen jaar gelukkig 8 kilo afgevallen waardoor ik onder de camper kan komen. Slang in het gat van de peilstok, van onder af. Vervolgens van bovenaf bijvullen. Ik heb een loods en op deze manier was het een fluitje van een cent.

Nogmaals dank iedereen voor dit forum en vooral de fanatieke reageerders! :bow: :bow:

Groet Jacko
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Versnellingsbak olie



Bericht door 309T16 »

Mooi!

Zo heb ik het ook altijd gedaan met de J5.
Plaats reactie