Duomatic

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
lupotdi
Berichten: 14
Lid geworden op: do 10 nov 2005, 19:22
Locatie: Heide

Duomatic



Bericht door lupotdi »

Misschien een domme vraag, ik heb een hymermobil b514 en in mijn camper zit aan de passagierszijde in de wandkast de omvormer.
In de zijkant zit ook een schakelaar voor het gas?? deze heeft 2 standen met een controle led als ik de schakelaar inschakel.
Als ik van mijn gasflessen de kraan openzet dan brand er rechts en links op de schakelaar ook een led, afhankelijk van welke fles ik opendraai.
Kan iemand mij vertellen waar het precies voor dient en hoe dit werkt.
Ik heb namelijk geen flauw idee

Gerrit :roll: :?: :roll:
Hymer E610
Berichten: 905
Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
Locatie: Ottersum



Bericht door Hymer E610 »

Ik zal proberen het uit te leggen.
De knop op je kast heeft 3 standen nl; UIT - ZOMER - WINTER

Zomerstand,als je alle twee je flessen open hebt,en ze zijn vol,brandt het groene ledje.Als de eerste fles leeg is,schakeld de duomatic automatisch om naar de reserve fles,nu brand het rode ledje.

Ik laat dan de lege fles vullen,en maak dan dmv de afsluiters van de flessen even om te wisselen,van de reservefles weer de hoofdfles.
Zo sta je nooit zonder gas en hoeft je er s`nachts net voor uit je mandje :wink:

De winterstand blijft hetzelfde,alleen word de regelaar verwarmd om bevriezing te voorkomen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt,

Gr Fred
lupotdi
Berichten: 14
Lid geworden op: do 10 nov 2005, 19:22
Locatie: Heide



Bericht door lupotdi »

Bedankt Fred,

Ik ben al heel wat wijzer geworden nu.
Toch nog een vraag, er zit op de duomatic een knop met op de ene fles de kleur rood en op de andere de kleur groen en er staat bij "knop op groen" deze eerst leeg of "knop op rood" deze eerst leeg.
Heeft dit ook nog wat met de schakelaar binnen te maken?

Gr. Gerrit :roll:
Hymer E610
Berichten: 905
Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
Locatie: Ottersum



Bericht door Hymer E610 »

De groene is de hoofdfles en gaat als eerste leeg,wel moet je er dan voor zorgen dat je uiteraard ook altijd alle 2 de flessen open hebt staan.
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2943
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:



Bericht door wimh »

zie http://www.wvopzeeland.nl/duocontrol.html

Van beide gasflessen de kranen openen, de groene pijl naar de fles welke je wilt gebruiken , is deze leeg wordt er autm omgeschakelt naat fles wee
De LEDs geven aan welke fles ingebruik is.
Plaats reactie