Banden: ervaringen met Hankook?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Wim, Kirsten en Binck schreef: Noem het bedrijf dan hebben wij er allemaal wat aan. Mag ook via een PB
PB ? dan heb alleen jij er iets aan.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Cee Pee schreef: PB ? dan heb alleen jij er iets aan.
Cor
Oke, zet het dan op de site :D :D
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33



Bericht door Opgezegd »

Hankook is voor 10% van Michelin :D Op het autoforum be kwam de Hankook als beste band voor personenauto's uit de bus, natuurlijk is een camper wat anders, maar een slechte band zal het zeker niet zijn.
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=30010
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Helix schreef: De maat die jij zoekt kost daar €125 p/st....incl btw en montage en balanceren wel excl stalen ventielen. Maar een bedrijf wat tegen dumpprijzen zoek je denk ik niet
Dat is wel heel weinig.
Ik betaalde deze prijs voor Vredestein Comtrac.

Gr,
Stef.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL



Bericht door Starline 660 »

Er worden veel Michelin banden aangeboden buiten de reguliere handel om.
Dat zijn veelal afgemonteerde banden die een fabrikant bij eerste montage er onder stopt.

Zoals bij VW, Audi, familie Pon is tevens importeur van Continental en levert dus in NL alle nieuwe auto's op Conti's af.

De afgemonteerde Michelins verdwijnen weer in de handel en worden meestal in partijen geexporteerd of gekocht door een bandenboer.

Blijft lastig als je ze zelf op internet koopt en dan naar Euromaster moet voor de montage.

Wanneer je uitrekent wat een band kost en hoeveel kilometer je ermee kunt rijden onder je camper is dat maar een zeer klein percentage van de totale kosten.

Je rijd met je "hele hebben en houwen" op die paar cm2 rubber op de weg.
Waarom bezuinigen op die paar euro? gewoon een goede band dito ventiel en je gaat veilig op vakantie!

Groet,

Sieb
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Helix



Bericht door Helix »

Grappig dat men hier altijd zo wantrouwig is..

Voordat er nog meer "verdachtmakingen" komen: de banden waar ik aan refereer zijn gewoon A keuze banden, niet via grijze import of via vage bandenhandel bedrijven weer in de omloop gebracht na gedemonteerd te zijn of wat dan ook. Niet in het buitenland gekocht of zo en laten monteren bij Euromaster of wat dan ook

Ze zijn gewoon via Michelin Nederland geleverd...en via een bonafide bedrijf gemonteerd, dus niet via Garage Dölmüs in een achteraf steegje. :P
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL



Bericht door Starline 660 »

Ik ben niet wantrouwig hoor, wanneer je dat bedoelde :wink:

Geef alleen maar aan dat er door diverse aanbieders andere prijzen kunnen worden gehanteerd.

Koop zelf altijd mijn banden bij Euromaster en heb niets te klagen :lol:

Groet,

Sieb
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Zet toch gewoon dat adres op de site.
Aloys heeft al vaker aangegeven dat hij het geen probleem vindt als er adressen geplaatst worden van bedrijven waar we met zijn allen ons voordeel me kunnen doen, zolang er maar geen discussies ontstaan.
Dus waarom die geheimzinnigheid??

Of stuur hem me per pb, plaats ik hem. Niet omdat ik ze nodig heb, al voorzien, maar om anderen er een plezier mee te kunnen doen.

Gr,
Stef.
arie.vink
Berichten: 513
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 19:28
Locatie: bij de wijzen in het oosten



Bericht door arie.vink »

Ach ja,zoals zo vaak op forum,s ,iemand stelt een vraag,en er komen een aantal reacties waar niemand om gevraagt heeft.
Ging n.l om de ervaring met HANKOOK banden.
En wat die michelin bandenprijs betreft.
Er zijn mensen die kunnen toch altijd alles voor minder geld kopen.
Heb ik ook.
Maar als ik zo iets heb mag iedereen weten waar ik het koop.
We weten in ieder geval nu al dat het een bedrijf is die doet in bussen ,en lichte bedrijfswagens.
En dan door grote partij inkoop, kan het altijd voor minder geld er weer uit.
Nu nog weten welk bedrijf en waar.
Adria Coral Compact 590 SPAfbeelding

Uploaded with ImageShack.us
heyhans
Berichten: 1291
Lid geworden op: vr 15 okt 2004, 22:03
Locatie: Leiden



Bericht door heyhans »

Onder mijn Kia Sportage zitten ook Hankook, en deze voldoen uitstekend.

Groeten : Hans Heijmans
Ik mag geen reclame maken voor mijn zoon, ik laat het dus aan anderen over.


http://www.haservice.nl Nu ook Airco service
Helix



Bericht door Helix »

Waarom zou ik het bedrijf noemen als er toch al is vastgesteld dat die prijzen die ik noem alleen maar kan vanwege allerlei trucjes, zoals nu ook weer het woord groot inkopen word genoemd.

Ga lekker Googlen en bellen en wie weet verbaas iedereen zich over wat er allemaal mogelijk is buiten de gebaande paden, ik ga in ieder geval zometeen richting Ardennen, met mijn huidige camper waar ter info géén Michelins zitten, maar Conti's en die bevallen ook goed

Prettig weekend
arie.vink
Berichten: 513
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 19:28
Locatie: bij de wijzen in het oosten



Bericht door arie.vink »

Groot inkopen is geen trucje,maar is zakendoen.
Maar er word nog wel eens op naam van een bedrijf wat gekocht zonder BTW.In zo,n geval kun je niet even op het net plaatsen de naam van het bedrijf.
Stemmingmakerij noem ik dat!!!
Adria Coral Compact 590 SPAfbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Leo Bokkum
Berichten: 4920
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31



Bericht door Leo Bokkum »

Maar verder gaat alles goed hier? :roll: :wink:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout



Bericht door de Jonckheer »

In mijn opinie is het tegenwoordig met banden net als met auto's: er zijn geen slechte meer, alleen goede en minder goede.
Als het om campers gaat denk ik dat je met elke lt (light truck) band uit de voeten kunt. Voorwaarde is 6 koordlagen en dat hebben die banden. Ik heb destijds onder mijn Transits en caravans meestal Viking banden laten monteren, betaalbaar en tot grote tevredenheid.
Banden is ook iets persoonlijks, dat is duidelijk.
Ook ben ik van mening dat je, als je a zegt je ook b moet zeggen, m.a.w.: als je roept dat je een goedkoop adres weet, je dat adres ook moet melden, anders is het een loos gebaar en daar zit niemand op te wachten!
Plaats reactie