Banden: ervaringen met Hankook?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: hankook



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Cee Pee schreef:[, maar voor Michelin moet je meer betalen, dus zal er voor de tussenhandel ook wel meer aan de strijkstok blijven hangen :wink:

Cor
Helaas, op Michelin zit de minste korting.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL



Bericht door Starline 660 »

cobes schreef:met Hankook is niks mis, gewoon op door reiden tot ze op zijn en dan nieuwe kopen, mischien ben je dan wel zo evreden dat je weer hankook benden koopt.
Hoor ik Barry Hughes :lol:
en anders kun je dan altijd nog overstappen op een ander merk. het is toch weggegooid geld om zonder reden banden te vervangen.
Beetje bandenboer ruilt ze gewoon in hoor.

Heb ik ook gedaan met de continental Vanco's Harde stuiterband onder mijn chassis.

Nu Michelin agilles, meer comfort.

En inderdaad, Michelin zit ook tussen mijn oren, maar dat komt door meer dan 3.5 miljoen km's op die banden :lol:
Vroeger was er geen vergelijk, tegenwoordig zijn er meer goede bandenmerken.

Maar ik heb er toch graag een paar euro meer voor over. :lol: Het gevoel wil ook wat!

Groet,

Sieb
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
AAT
Berichten: 2143
Lid geworden op: wo 08 feb 2006, 9:16
Locatie: aalsmeer



Bericht door AAT »

komt door meer dan 3.5 miljoen km's op die banden ......

Ja, als je al 40 jaar lang 87.500 km PER JAAR rijd zal je er wel verstand van hebben......
:wink:
probeer nooit hoger te gaan dan je ladder reikt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Helix

Re: hankook



Bericht door Helix »

Wim, Kirsten en Binck schreef:
Cee Pee schreef:[, maar voor Michelin moet je meer betalen, dus zal er voor de tussenhandel ook wel meer aan de strijkstok blijven hangen :wink:

Cor
Helaas, op Michelin zit de minste korting.
Waarom zit er dan zoveel prijsverschil tussen de verschillende leveranciers?
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL



Bericht door Starline 660 »

AAT schreef:komt door meer dan 3.5 miljoen km's op die banden ......

Ja, als je al 40 jaar lang 87.500 km PER JAAR rijd zal je er wel verstand van hebben......
:wink:
Precies! je kunt aardig rekenen :wink:

Alleen zitten er een decennia in van + 200.000 P/j en een aantal jaren van rond 85.000, de laatste 10 jaar gemiddeld 50.000.

En het verveelt nog steeds niet hoor, misschien komt dat wel door die banden :lol: :lol:

Groet,

Sieb

PS. er zijn beroepschauffeurs die in 40 jaar 8 miljoen rijden hoor :lol:
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Helix

Re: hankook



Bericht door Helix »

Wim, Kirsten en Binck schreef:
Helix schreef:
Wim, Kirsten en Binck schreef:
Cee Pee schreef:[, maar voor Michelin moet je meer betalen, dus zal er voor de tussenhandel ook wel meer aan de strijkstok blijven hangen :wink:

Cor
Helaas, op Michelin zit de minste korting.
Waarom zit er dan zoveel prijsverschil tussen de verschillende leveranciers?
Probeer maar eens het afgelopen jaar een michelin Agilis met een groot verschil te vinden.
De bekende bandensites bieden deze niet eens aan.
Parallel export is er altijd.
Het is duidelijk dat je andere reacties niet leest :P

Ik heb afgelopen mei VIER nieuwe Agilis banden onder mijn oude camper laten zetten, en jawel ze waren ook nog van 2008, het jaar waarin de 185/75 x 14 is vervangen is door de 185 x 14, kosten € 98 euro per stuk (incl alles) waar anderen hun prijs lag tussen de 130 en 160 euro

Ik heb helaas de factuur niet hier liggen die hebt ik mee gegeven aan de nieuwe eigenaar, anders had ik het je kunnen laten zien

Op de sites zie je vaak niet de helft van wat ze kunnen leveren, dus even verder kijken dan je neus lang kan ook met Michelins een aardig voordeel opleveren, of dat nou via parallel import gaat of via de officiele import zal mij een zorg zijn, Michelin is Michelin ...zeker als ze uit dezelfde fabriek komen
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: hankook



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Helix schreef:
Het is duidelijk dat je andere reacties niet leest :P
Nee maar jij wel voordat ik het had verwijderd. :D :D
Waarom..... omdat ik eerste de bruto prijzen nodig had, deze liggen op mijn werk, om te laten zien wat Michelin met de prijzen het afgelopen jaar heeft gedaan. Ik baseer alles op feiten en geen lucht
De bruto prijzen van een Michelin camper 215/75 16 was vorig jaar in december 232,00 euro . De huidige prijs is 198,00 euro
Michelin banden zijn het afgelopen jaar een stuk goedkoper geworden, bruto dan. De leveranciers krijgen daardoor minder korting
Ik zit heel mijn leven al tussen de banden, zowel als leveranciers en als inkoper, de korting van Michelin is altijd minder geweest dan van een ander merk. Nu genoeg geschreven over de strijkstok :D Het gaat tenslotte om de prijs wat je er voor betaald..
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Helix

Re: hankook



Bericht door Helix »

Wim, Kirsten en Binck schreef:
Helix schreef:
Het is duidelijk dat je andere reacties niet leest :P
Nee maar jij wel voordat ik het had verwijderd. :D :D
Waarom..... omdat ik eerste de bruto prijzen nodig had, deze liggen op mijn werk, om te laten zien wat Michelin met de prijzen het afgelopen jaar heeft gedaan. Ik baseer alles op feiten en geen lucht
De bruto prijzen van een Michelin camper 215/75 16 was vorig jaar in december 232,00 euro . De huidige prijs is 198,00 euro
Michelin banden zijn het afgelopen jaar een stuk goedkoper geworden, bruto dan. De leveranciers krijgen daardoor minder korting
Ik zit heel mijn leven al tussen de banden, zowel als leveranciers en als inkoper, de korting van Michelin is altijd minder geweest dan van een ander merk. Nu genoeg geschreven over de strijkstok :D Het gaat tenslotte om de prijs wat je er voor betaald..
Oh...dus je denkt dat ik het uit mijn duim zuig ??

Zal je dan maar niet vertellen wat ik bij die zelfde bandenboer voor de maat die jij noemt betaal...denk dat je van je stoel valt..

Geloof me nou maar dat er geld te verdienen is op welke band dan ook door gewoon even de boer op te gaan.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: hankook



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Helix schreef:
Oh...dus je denkt dat ik het uit mijn duim zuig ??

.
Nee hoor Helix, dat denk ik niet en schrijf ik helemaal niet.
Ik reageer niet meer.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
arie.vink
Berichten: 513
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 19:28
Locatie: bij de wijzen in het oosten



Bericht door arie.vink »

Nu weten we nog niet wie er gelijk heeft.
Adria Coral Compact 590 SPAfbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

arie.vink schreef:Nu weten we nog niet wie er gelijk heeft.
Arie, Helix heeft gelijk als het gaat om dumpprijzen.
Waar het mij om gaat is dat er geschreven wordt dat leverancier Michelin aangebieden omdat er dan meer aan de strijkstok blijft hangen, dat bestrijd ik namelijk.

Ik hoor heel graag de goedkoopste prijs voor een Michelin Agilis snow and Ice 215/75 16. Ik betaal nu 140 euro ex btw weet iemand een adres dan houd ik mij aanbevolen.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
heyhans
Berichten: 1291
Lid geworden op: vr 15 okt 2004, 22:03
Locatie: Leiden



Bericht door heyhans »

Wij hebben ook minder winst op Michelin, maar als de klant Michelin wil, dan is het Michelin.

Groeten: Hans Heijmans
Ik mag geen reclame maken voor mijn zoon, ik laat het dus aan anderen over.


http://www.haservice.nl Nu ook Airco service
Helix



Bericht door Helix »

Wim, Kirsten en Binck schreef:
arie.vink schreef:Nu weten we nog niet wie er gelijk heeft.
Arie, Helix heeft gelijk als het gaat om dumpprijzen.
Waar het mij om gaat is dat er geschreven wordt dat leverancier Michelin aangebieden omdat er dan meer aan de strijkstok blijft hangen, dat bestrijd ik namelijk.

Ik hoor heel graag de goedkoopste prijs voor een Michelin Agilis snow and Ice 215/75 16. Ik betaal nu 140 euro ex btw weet iemand een adres dan houd ik mij aanbevolen.
Dumpprijzen?? het gaat om nieuwe banden van 2008....geleverd door Michelin...

De maat die jij zoekt kost daar €125 p/st....incl btw en montage en balanceren wel excl stalen ventielen. Maar een bedrijf wat tegen dumpprijzen zoek je denk ik niet
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Helix schreef:
De maat die jij zoekt kost daar €125 p/st....incl btw en montage en balanceren wel excl stalen ventielen. Maar een bedrijf wat tegen dumpprijzen zoek je denk ik niet
Noem het bedrijf dan hebben wij er allemaal wat aan. Niet via een PB :D
Laatst gewijzigd door Wim, Kirsten en Binck op vr 28 nov 2008, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Plaats reactie