Aggregaat probleem
-
- Berichten: 4187
- Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44
Hoi Raymond, toch handig dit forum, fijn voor jullie dat het probleem opgelost is, nu maar weer lekker op stap, ik heb de TEC 30, maar die loopt op Diesel.
Groetjes, Joke en Hans
Groetjes, Joke en Hans
Ik mag geen reclame maken voor mijn zoon, ik laat het dus aan anderen over.
http://www.haservice.nl Nu ook Airco service
http://www.haservice.nl Nu ook Airco service
Hallo Raymond, ja die is de zuinigste uit de serie van Dometic, gebruikt maar maximaal 0.7 ltr per uur.
Goeten Joke en Hans
Goeten Joke en Hans
Ik mag geen reclame maken voor mijn zoon, ik laat het dus aan anderen over.
http://www.haservice.nl Nu ook Airco service
http://www.haservice.nl Nu ook Airco service
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Het is met deze generator waarschijnlijk zo: het werkt met een urenteller en na een bepaald aantal uren moet de olie worden ververst (change oil). Het is verstandig om deze teller te (laten) resetten omdat je anders (veel) te veel uren gaat draaien met alle mogelijke schade van dien. Hij zit er niet voor niets! Er is vast wel een dealer van die apparaten die dat kan.
10 w 30 is achterhaald, ik zou 10 w 40 of 50 full synth gebruiken. Teveel olie kan ook schade veroorzaken, niet alleen te weinig olie! Kijk even of er een oliefilter is en vervang dat ook. Hetzelfde geldt trouwens voor het luchtfilter. Bedenk dat een dergelijk apparaat onderhoud nodig heeft, gelijk een auto.
10 w 30 is achterhaald, ik zou 10 w 40 of 50 full synth gebruiken. Teveel olie kan ook schade veroorzaken, niet alleen te weinig olie! Kijk even of er een oliefilter is en vervang dat ook. Hetzelfde geldt trouwens voor het luchtfilter. Bedenk dat een dergelijk apparaat onderhoud nodig heeft, gelijk een auto.
-
- Berichten: 4187
- Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44
Ben tesnel vrolijk geweest denk ik de agregaat doet het.
Maar nu loopt de benzine er onder uit.
niet gelijk met grote hoeveel heden.
maar flink nat aan de onder kan.
en druppelt benzine
Nu kan ik niet zien achterkant dan moet hij er uit.
wat zou het kunnen zijn.
zit de benzine slang achter met slangklem niet goed.
of het het de vlotter die blijft hangen.
Toon hij het het ook als hij gewoon loopt.
Kan ook niet echt zeggen dat hij heel lekker loopt.
hele kleine plofje hoor ik af en toe
Wie heeft ervaring ivm dat ding
Maar nu loopt de benzine er onder uit.
niet gelijk met grote hoeveel heden.
maar flink nat aan de onder kan.
en druppelt benzine
Nu kan ik niet zien achterkant dan moet hij er uit.
wat zou het kunnen zijn.
zit de benzine slang achter met slangklem niet goed.
of het het de vlotter die blijft hangen.
Toon hij het het ook als hij gewoon loopt.
Kan ook niet echt zeggen dat hij heel lekker loopt.
hele kleine plofje hoor ik af en toe
Wie heeft ervaring ivm dat ding
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Heel bedankt voor jullie snelle reaktie bijde antwoorden kan ik wat mee.
Denk dat bij de vorige eigennaar gezegt is dat hij onderhoud had gehad.
maar niet gehad.
ivm met teller......change oil....
In het verleden dacht ik ook alleen wat te ruiken.....
Vond wel dat de benzine tank snel leeg was .
terijl PP zij tegen me wel nee jo hij is bij mij hartstikke zuinig.
Er onderuit.
het weer is weer ....... maar zit een boel bedrading aan en die moet los. k...u .. t klus
Denk dat bij de vorige eigennaar gezegt is dat hij onderhoud had gehad.
maar niet gehad.
ivm met teller......change oil....
In het verleden dacht ik ook alleen wat te ruiken.....
Vond wel dat de benzine tank snel leeg was .
terijl PP zij tegen me wel nee jo hij is bij mij hartstikke zuinig.
Er onderuit.
het weer is weer ....... maar zit een boel bedrading aan en die moet los. k...u .. t klus