Tocht en afstelling deur Fiat Ducato
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 23 jan 2007, 20:03
- Locatie: Breda
Tocht en afstelling deur Fiat Ducato
We hebben sinds kort een camper met een ducato onderstel van 2000. De deuren van de ducato kieren aan de bovenkant een beetje, de onderkant kan ik moeilijk beoordelen omdat daar de instapbakken zitten. Is er een manier om dit op te lossen.
Verder tocht het aan de onderkant van de deuren, je krijgt daar koude voeten en onderbenen, nu zitten er in de deurbekleding gaten, zo te zien vanuit fabriek, en die zullen daar niet voor niets zitten denk ik dan. Weet iemand of de tocht daar vandaan komt en of hiet iets aan te doen is?
bedankt
Verder tocht het aan de onderkant van de deuren, je krijgt daar koude voeten en onderbenen, nu zitten er in de deurbekleding gaten, zo te zien vanuit fabriek, en die zullen daar niet voor niets zitten denk ik dan. Weet iemand of de tocht daar vandaan komt en of hiet iets aan te doen is?
bedankt
- Bob Diesel
- Berichten: 31963
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
RAMEN NAAR BENEDEN DRAAIEN, deur open, met de kont dwars op de zitting naar deur toe gaan zitten, knieën tegen midden van deur aan zetten en bovenkant van de deur naar je toe trekken. Eerst zachtjes en controleren of deur sluit, zo niet iets harder rukjes geven tot deur goed sluit. Werkte bij mijn deuren perfect, ze begonnen a.h.w. te trillen en te fluiten als ik harder dan 90 kpm reed.
Gerard
Gerard
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....
----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
d`r is keus genoeg .....
----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
Gewi schreef:RAMEN NAAR BENEDEN DRAAIEN, deur open, met de kont dwars op de zitting naar deur toe gaan zitten, knieën tegen midden van deur aan zetten en bovenkant van de deur naar je toe trekken. Eerst zachtjes en controleren of deur sluit, zo niet iets harder rukjes geven tot deur goed sluit. Werkte bij mijn deuren perfect, ze begonnen a.h.w. te trillen en te fluiten als ik harder dan 90 kpm reed.
Gerard
Gerard maar dan kun je beter even de sterschroeven even los draaien
en de deur iets naar binnen zetten
Als je pech hebt , sluit je raam niet meer
En springt door de spanning bij koude de raam kapot
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19156
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Ik heb het ook gehad, bij de rechterdeur. Die stond aan de bovenkant iets naar buiten. Ben ik in de garantieperiode mee teruggegaan, ik dacht: dat zal wel moeilijk worden!
De monteur pakte wat gereedschap, draaide wat aan de scharnieren en het was zo gepiept!
Dus misschien even bij de Fiat dealer langs, die hebben dat vaker gedaan!
De monteur pakte wat gereedschap, draaide wat aan de scharnieren en het was zo gepiept!
Dus misschien even bij de Fiat dealer langs, die hebben dat vaker gedaan!
Het tochten aan de onderkant van de deur kan je heel simpel verhelpen door de verluchtingsgaatjes in de binnenbekleding van de deur af te plakken.
Zeker zo belangrijk zijn echter de aan de zijkant van de deurstijl zittende verluchtingssleuven die rechtstreeks in verbinding staan met de buitenlucht. Natuurlijk ontstaat er hier bij het rijden een serieuze luchtcirculatie die je (de bijrijder nog meer) koude onderbenen bezorgt.
Plak hier ook een stuk tape over en het kou getrek is een heel stuk minder.
Let op!!
Na de reis de afplakkingen terug wegnemen zodat de binnenkant van de deur kan verluchten. En voor de echte twijfelaars die toch nog vocht problemen vrezen, spuit de binnenkant van de deur nog een keertje extra met antiroest.
Zeker zo belangrijk zijn echter de aan de zijkant van de deurstijl zittende verluchtingssleuven die rechtstreeks in verbinding staan met de buitenlucht. Natuurlijk ontstaat er hier bij het rijden een serieuze luchtcirculatie die je (de bijrijder nog meer) koude onderbenen bezorgt.
Plak hier ook een stuk tape over en het kou getrek is een heel stuk minder.
Let op!!
Na de reis de afplakkingen terug wegnemen zodat de binnenkant van de deur kan verluchten. En voor de echte twijfelaars die toch nog vocht problemen vrezen, spuit de binnenkant van de deur nog een keertje extra met antiroest.