Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
-
Gewi
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
- Locatie: `s-Heerenberg
Bericht
door Gewi » di 30 jan 2007, 9:45
Valt ie wel met een mooie doffe klap in het slot.
Gerard

Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....
----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
-
Krijn
- Berichten: 170
- Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 16:01
- Locatie: Zeews-Vlaanderen
Bericht
door Krijn » di 30 jan 2007, 9:46
Dacht ik al, op de diktezijde van de deuren zitten ook tochtsleuven.
die kun je dichtplakken maar met gevolg dat er geen condensvocht meer kan ontsnappen en dus roestvorming van binnenuit zal ontstaan.
Ze doen dat niet voor niets op de fabriek.
De meeste condens zal ontstaan in de winterperiode omdat dan de luchtvochtigeheid het hoogst is en de verdamping door warmte het minst.
Als je het dichtmaakt doe het dan alléén tijdens het rijden in de winter.
Je kunt een klein alluminium plaatje of een blikken plaatje buigen en met twee parkertjes vast maken onder en boven de tochtsleuven.
Met onze SPETTER op pad
Komen we in elke stad!!!
-
janschrik
- Berichten: 6727
- Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
- Locatie: Hoorn
Bericht
door janschrik » di 30 jan 2007, 11:20
klotje schreef:
Hebben wij in de hymer geen last van Jan

1992 en sluit nog als een kluis

Tja, wat wil je
KWALITEIT
Knaus TI Sport 650 2007
-
Dafluc
- Moderator
- Berichten: 74965
- Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
- Locatie: Maastricht
Bericht
door Dafluc » di 30 jan 2007, 11:39
Er zijn ook gaatjes om het regenwater, dat via de raamrubber naar binnenkomt te laten weglopen. Ik moet deze regelmatig vrijmaken met een schilmesje. Ik hoor dan geen doffe klap als ik de deur dichtdoe, maar wel klotsend water. Dan weet ik dat ik weer aan de slag moet

-
Joep en Sjaan
Bericht
door Joep en Sjaan » di 30 jan 2007, 12:59
Krijn schreef:Dacht ik al, op de diktezijde van de deuren zitten ook tochtsleuven.
die kun je dichtplakken maar met gevolg dat er geen condensvocht meer kan ontsnappen en dus roestvorming van binnenuit zal ontstaan.
Ze doen dat niet voor niets op de fabriek.
De meeste condens zal ontstaan in de winterperiode omdat dan de luchtvochtigeheid het hoogst is en de verdamping door warmte het minst.
Als je het dichtmaakt doe het dan alléén tijdens het rijden in de winter.
Je kunt een klein alluminium plaatje of een blikken plaatje buigen en met twee parkertjes vast maken onder en boven de tochtsleuven.
Dacht juist dat dat in de zomer het geval was.
meer mensen een kijk hier op . mijn hygro meter staat s,winters laag

-
Hans2408
- Berichten: 56
- Lid geworden op: do 23 apr 2020, 20:32
Bericht
door Hans2408 » do 15 apr 2021, 16:30
Onze camper is gisteren goedgekeurd, en daarbij hebben ze ook de achterdeur afgesteld ,simpel klusje ,de 3 imbus moeren los deurtje iets naar binnen en hoppa wind blijft nu buiten en stukje rustiger binnen
-
Hans2408
- Berichten: 56
- Lid geworden op: do 23 apr 2020, 20:32
Bericht
door Hans2408 » do 15 apr 2021, 16:31
Hans2408 schreef: ↑do 15 apr 2021, 16:30
Onze camper is gisteren goedgekeurd, en daarbij hebben ze ook de rechterdeur afgesteld ,simpel klusje ,de 3 imbus moeren los deurtje iets naar binnen en hoppa wind blijft nu buiten en stukje rustiger binnen