Tocht en afstelling deur Fiat Ducato

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
specialized
Berichten: 7
Lid geworden op: di 23 jan 2007, 20:03
Locatie: Breda

Tocht en afstelling deur Fiat Ducato

Bericht door specialized » ma 29 jan 2007, 10:03

We hebben sinds kort een camper met een ducato onderstel van 2000. De deuren van de ducato kieren aan de bovenkant een beetje, de onderkant kan ik moeilijk beoordelen omdat daar de instapbakken zitten. Is er een manier om dit op te lossen.
Verder tocht het aan de onderkant van de deuren, je krijgt daar koude voeten en onderbenen, nu zitten er in de deurbekleding gaten, zo te zien vanuit fabriek, en die zullen daar niet voor niets zitten denk ik dan. Weet iemand of de tocht daar vandaan komt en of hiet iets aan te doen is?
bedankt

Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6727
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Bericht door janschrik » ma 29 jan 2007, 10:13

Dekentje over de benen 8) :!: :?: 8)
Knaus TI Sport 650 2007

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 24059
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Bericht door Bob Diesel » ma 29 jan 2007, 10:58

In de deur ,aan de scharnier kant zitten ook nog ventilatie openingen
als je die met ducktape afplakt tocht het al een stuk minder :lol:
als het weer warmer word wel weer verwijderen

En het dekentje vind mijn vrouw ook lekker :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow

Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg

Bericht door Gewi » ma 29 jan 2007, 12:12

RAMEN NAAR BENEDEN DRAAIEN, deur open, met de kont dwars op de zitting naar deur toe gaan zitten, knieën tegen midden van deur aan zetten en bovenkant van de deur naar je toe trekken. Eerst zachtjes en controleren of deur sluit, zo niet iets harder rukjes geven tot deur goed sluit. Werkte bij mijn deuren perfect, ze begonnen a.h.w. te trillen en te fluiten als ik harder dan 90 kpm reed.

Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie

klotje

Bericht door klotje » ma 29 jan 2007, 17:37

janschrik schreef:Dekentje over de benen 8) :!: :?: 8)

Hebben wij in de hymer geen last van Jan :lol: 1992 en sluit nog als een kluis :lol: :lol:

lucastess03

Bericht door lucastess03 » ma 29 jan 2007, 17:50

Snap er niks van
Daar heb je bij een Autostar geen last van
En dat meen ik echt
wij hebben dat dekentje niet nodig :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door lucastess03 op ma 29 jan 2007, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

lucastess03

Bericht door lucastess03 » ma 29 jan 2007, 17:54

Gewi schreef:RAMEN NAAR BENEDEN DRAAIEN, deur open, met de kont dwars op de zitting naar deur toe gaan zitten, knieën tegen midden van deur aan zetten en bovenkant van de deur naar je toe trekken. Eerst zachtjes en controleren of deur sluit, zo niet iets harder rukjes geven tot deur goed sluit. Werkte bij mijn deuren perfect, ze begonnen a.h.w. te trillen en te fluiten als ik harder dan 90 kpm reed.

Gerard :)

Gerard maar dan kun je beter even de sterschroeven even los draaien
en de deur iets naar binnen zetten
Als je pech hebt , sluit je raam niet meer
En springt door de spanning bij koude de raam kapot :wink:

Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 16098
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door Aloys » ma 29 jan 2007, 18:05

Ik heb het ook gehad, bij de rechterdeur. Die stond aan de bovenkant iets naar buiten. Ben ik in de garantieperiode mee teruggegaan, ik dacht: dat zal wel moeilijk worden! :?
De monteur pakte wat gereedschap, draaide wat aan de scharnieren en het was zo gepiept! :lol:
Dus misschien even bij de Fiat dealer langs, die hebben dat vaker gedaan!

lucastess03

Bericht door lucastess03 » ma 29 jan 2007, 18:51

Kun je zelf ook Aloys scheelt je 75 Euro :lol: :lol: :lol:
Is 3 keer Happy Wok :wink:

Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6727
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Bericht door janschrik » ma 29 jan 2007, 18:52

Even goed lezen Willy, Aloys zei garantie!!!
Knaus TI Sport 650 2007

lucastess03

Bericht door lucastess03 » ma 29 jan 2007, 19:05

Goed gezien Jan , Allert blijven he :wink: :lol:

umpie30
Berichten: 782
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Bericht door umpie30 » ma 29 jan 2007, 20:19

raam openen tuk hout tussen de onderkant van deur en deurstijl en voorzichtig deur dichtdrukken
voelen of de bovenkant van de deur in de sponning valt en klaar
of even langskomen en voor 35 euro s het laten doen :lol: :lol: :lol:

lievemarc
Berichten: 502
Lid geworden op: do 16 jun 2005, 22:21

Bericht door lievemarc » ma 29 jan 2007, 22:28

Het tochten aan de onderkant van de deur kan je heel simpel verhelpen door de verluchtingsgaatjes in de binnenbekleding van de deur af te plakken.
Zeker zo belangrijk zijn echter de aan de zijkant van de deurstijl zittende verluchtingssleuven die rechtstreeks in verbinding staan met de buitenlucht. Natuurlijk ontstaat er hier bij het rijden een serieuze luchtcirculatie die je (de bijrijder nog meer) koude onderbenen bezorgt.
Plak hier ook een stuk tape over en het kou getrek is een heel stuk minder.

Let op!!
Na de reis de afplakkingen terug wegnemen zodat de binnenkant van de deur kan verluchten. En voor de echte twijfelaars die toch nog vocht problemen vrezen, spuit de binnenkant van de deur nog een keertje extra met antiroest.

Joep en Sjaan

Bericht door Joep en Sjaan » ma 29 jan 2007, 22:55

Weet je wat ik een keer gedaan heb , niet lachen he
alle gaten aan de onderkant dicht gekit . met me eerste auto.
Heeeeeeeeeeeeeell stom,, deur werd aquarium :lol: :lol: :lol:
Tochten deed hij niet meer :lol: :lol: :lol: :lol:

Later wel erg moeten lachen om die stommietijd :lol: :lol:

Plaats reactie