Help: EBL Burstner T620 (1991)
Help: EBL Burstner T620 (1991)
Wij hebben problemen met de electro unit in onze camper, namelijk wanneer ik aan 230 V aansluit laadt mijn batterij niet bij.
Wij hebben alles al gecontroleerd van zekeringen en schakelaars, snoeren en stekkers.
Het zou liggen aan de printplaat in de kast.
Ook hebben we een probleem met de start batterij die word namelijk ook mee leeg gezogen door de huishoud batterij.
Ook hier ligt het aan de printplaat.
Dit is vast gesteld door een dealer van Burstner.
Wij hebben een nieuwe unit besteld gehad vorig jaar in juni, en moesten een voorschot betalen van 1500 Euro.
Na 10 maanden en na veel telefoontjes naar de dealer nog steeds geen nieuwe unit .
De Vroegere Maker van deze unit zou niet meer bestaan en Burstner Duitsland zou nu eerst iemand moeten zoeken om de unit na te maken, maar door verhuis redenen was dit er nog niet toe gekomen!!
Ons kwaad gemaakt en ons geld terug gevraagd en ook gekregen.
Maar ondertussen is ons probleem nog niet opgelost.
Wij hebben een vriend die dit zou kunnen herstellen maar hij heeft het schema nodig van de printplaat.
Het elektrisch schema dat in de handleiding staat is van een vorig Type.
Bij de handleiding zit een A4 blad met de verwijzing naar het nieuwe schema in bijlage van de Bord-Controll-Center-Herstellers.
Maar deze ontbreekt bij ons.
De unit is van Cramer GmbH & CoKG Typ: CBC-Bü 7/V1-D/F
Onze vraag is nu of er iemand in het bezit is van een elektrisch schema van deze unit en nieuwe printplaat.
Wij vertrekken 3 juni 05 naar Portugal en hadden graag dat onze unit terug werkte.
Als er iemand ons kan verder helpen zouden we hem zeer dankbaar zijn.
Romain en Olga
Wij hebben alles al gecontroleerd van zekeringen en schakelaars, snoeren en stekkers.
Het zou liggen aan de printplaat in de kast.
Ook hebben we een probleem met de start batterij die word namelijk ook mee leeg gezogen door de huishoud batterij.
Ook hier ligt het aan de printplaat.
Dit is vast gesteld door een dealer van Burstner.
Wij hebben een nieuwe unit besteld gehad vorig jaar in juni, en moesten een voorschot betalen van 1500 Euro.
Na 10 maanden en na veel telefoontjes naar de dealer nog steeds geen nieuwe unit .
De Vroegere Maker van deze unit zou niet meer bestaan en Burstner Duitsland zou nu eerst iemand moeten zoeken om de unit na te maken, maar door verhuis redenen was dit er nog niet toe gekomen!!
Ons kwaad gemaakt en ons geld terug gevraagd en ook gekregen.
Maar ondertussen is ons probleem nog niet opgelost.
Wij hebben een vriend die dit zou kunnen herstellen maar hij heeft het schema nodig van de printplaat.
Het elektrisch schema dat in de handleiding staat is van een vorig Type.
Bij de handleiding zit een A4 blad met de verwijzing naar het nieuwe schema in bijlage van de Bord-Controll-Center-Herstellers.
Maar deze ontbreekt bij ons.
De unit is van Cramer GmbH & CoKG Typ: CBC-Bü 7/V1-D/F
Onze vraag is nu of er iemand in het bezit is van een elektrisch schema van deze unit en nieuwe printplaat.
Wij vertrekken 3 juni 05 naar Portugal en hadden graag dat onze unit terug werkte.
Als er iemand ons kan verder helpen zouden we hem zeer dankbaar zijn.
Romain en Olga
Re: Help Burstner T620 van 1991
Het kan zijn dat de er een soldering in de printplaat is gebroken.
Dit kan eenvoudig gerepareerd worden door dit opnieuw te solderen.
Ga maar eens zoeken in Google op jou merk en type acculader.
mvg AZ
Dit kan eenvoudig gerepareerd worden door dit opnieuw te solderen.
Ga maar eens zoeken in Google op jou merk en type acculader.
mvg AZ
- MonRoe
- Berichten: 17482
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
- Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
- Contacteer:
Wij hebben ook een burstner T620 met een kramer unit erin. Ook bij ons werkte het niet naar behoren. Ten eerste hadden wij in 4 jaar tijd de schakelaar niet ontdekt.
Frodo ontdekte die wel en zette die aan. Tevens heeft Frodo een bypass operatie uitgevoerd zodat de accu's weer opgeladen worden als we aan de stroom staan en als we rijden. Oftewel alles werkt weer.
Tip van ons dus, ga eens bij Marco (Frodo) langs! Misschien kan hij helpen.
Frodo ontdekte die wel en zette die aan. Tevens heeft Frodo een bypass operatie uitgevoerd zodat de accu's weer opgeladen worden als we aan de stroom staan en als we rijden. Oftewel alles werkt weer.
Tip van ons dus, ga eens bij Marco (Frodo) langs! Misschien kan hij helpen.
Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
-
- Berichten: 12121
- Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
- Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....
cramer unit
Nee is nog steeds niet verholpen ,
Heb een apparte batterijlader geplaatst zodat wanneer we aan de stroom staan onze baterijen kunnen bij laden.
Maar er zijn onder tussen nog andere mankementen bij gekomen.
Als we alles afzetten blijft er af en toe een relai hangen ,dit hoor je door een trillent geluid in de kast.
Daarvoor heb ik dan ook een oplossing ,batterijsleutels tussen geplaatst zodat de batterijen afgeschaakelt staan .
Ben nog altijd aan het hopen op een goede ziel die hier wat kan aan doen ,die wat van elektronika kent.
Heb een apparte batterijlader geplaatst zodat wanneer we aan de stroom staan onze baterijen kunnen bij laden.
Maar er zijn onder tussen nog andere mankementen bij gekomen.
Als we alles afzetten blijft er af en toe een relai hangen ,dit hoor je door een trillent geluid in de kast.
Daarvoor heb ik dan ook een oplossing ,batterijsleutels tussen geplaatst zodat de batterijen afgeschaakelt staan .
Ben nog altijd aan het hopen op een goede ziel die hier wat kan aan doen ,die wat van elektronika kent.
Onze reis naar Portugal is prima verlopen zonder problemen met de unit.
Wij zijn het ganse verlof toe gekomen met de twee woonbatterijen en hebben niet aan de stroom gestaan.
Enkel een probleem met het kontaktslot dat het opgegeven had.
Stonden in de Siera Esterela boven in een berg dorpje waar 5 kappellen en 10 huizen waren.
En de mobie gaf geen kik meer.
Na een telefoontje naar TOURING ,zijn we verder geholpen door een garage beneden in de stad die verwittigd was door Touring.Deze is ons komen afslepen.
Afstand tussen boven en beneden was 45km.
Nieuwe kontaktslot laten steken, een volledige nazicht van de motor.
Alles te samen 140 Euro.
Romain en Olga
Wij zijn het ganse verlof toe gekomen met de twee woonbatterijen en hebben niet aan de stroom gestaan.
Enkel een probleem met het kontaktslot dat het opgegeven had.
Stonden in de Siera Esterela boven in een berg dorpje waar 5 kappellen en 10 huizen waren.
En de mobie gaf geen kik meer.
Na een telefoontje naar TOURING ,zijn we verder geholpen door een garage beneden in de stad die verwittigd was door Touring.Deze is ons komen afslepen.
Afstand tussen boven en beneden was 45km.
Nieuwe kontaktslot laten steken, een volledige nazicht van de motor.
Alles te samen 140 Euro.
Romain en Olga
Re: Help Burstner T620 van 1991
porom schreef: Wij hebben problemen met de electro unit in onze camper ,namelijk wanneer ik aan 230 V aansluit laadt mijn batterij niet bij.
Wij hebben alles al gecontroleerd van zekeringen en schakelaars,snoeren en stekkers.
Het zou liggen aan de printplaat in de kast.
Ook hebben we een probleem met de start batterij die word namelijk ook mee leeg gezogen door de huishoud batterij.
Ook hier ligt het aan de printplaat.
Dit is vast gesteld door een dealer van Burstner.
Wij hebben een nieuwe unit besteld gehad vorig jaar in juni, en moesten een voorschot betalen van 1500 Euro.
Na 10 maanden en na veel telefoontjes naar de dealer nog steeds geen nieuwe unit .
De Vroegere Maker van deze unit zou niet meer bestaan en Burstner Duitsland zou nu eerst iemand moeten zoeken om de unit na te maken, maar door verhuis redenen was dit er nog niet toe gekomen!!
Ons kwaad gemaakt en ons geld terug gevraagd en ook gekregen.
Maar ondertussen is ons probleem nog niet opgelost.
Wij hebben een vriend die dit zou kunnen herstellen maar hij heeft het schema nodig van de printplaat.
Het elektrisch schema dat in de handleiding staat is van een vorig Type.
Bij de handleiding zit een A4 blad met de verwijzing naar het nieuwe schema in bijlage van de Bord-Controll-Center-Herstellers.
Maar deze ontbreekt bij ons.
De unit is van Cramer GmbH & CoKG Typ: CBC-Bü 7/V1-D/F
Onze vraag is nu of er iemand in het bezit is van een elektrisch schema van deze unit en nieuwe printplaat.
Wij vertrekken 3 juni 05 naar Portugal en hadden graag dat onze unit terug werkte.
Als er iemand ons kan verder helpen zouden we hem zeer dankbaar zijn.
Romain en Olga
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 26 mei 2006, 15:07
- Locatie: Veendam
Cramer CBC
Heeft iemand hier ook een gebruiksaanwijzing of installatie manual van? Wij hebben een unit uit 1991.
Robert
Robert
Problemen
Een handeleiding van deze unit heb ik ook niet,of een manuel.
Deze zat er niet bij toen dat wij onze moby kochten al de andere handleidingen waren er bij.
Wij zijn juist terug uit Italië en hebben onderweg weer kleine probleempjes gehad met onze unit.
Wij hebben van iemand een adres bekomen in Nederland die de unit zou kunnen herstellen.
Indien je meer wil weten stuur een PBtje.
Deze zat er niet bij toen dat wij onze moby kochten al de andere handleidingen waren er bij.
Wij zijn juist terug uit Italië en hebben onderweg weer kleine probleempjes gehad met onze unit.
Wij hebben van iemand een adres bekomen in Nederland die de unit zou kunnen herstellen.
Indien je meer wil weten stuur een PBtje.
Mvg Romain
Onze mobie LMC Liberty 6900I
Onze reis verhalen over Noorwegen en andere:http://users.telenet.be/onze.reizen/
Onze mobie LMC Liberty 6900I
Onze reis verhalen over Noorwegen en andere:http://users.telenet.be/onze.reizen/
Eindelijk is de unit hersteld.
Heb een adres gekregen van iemand op en NL campersite.
De moby is voor drie dagen naar Nederland geweest voor de herstelling
Koste wel enkele honderden euros maar nu is alles fijn in orde en werkt alles terug naar behoren.
Wij hebben het voorbije weekend een uitstapje gemaakt en alles werkte naar behoren.
Deze keer moesten we niet om de haverklap de stroom terug opzetten en bleef ook onze frigo op gas zijn werk doen.
Groetjes Rom
Heb een adres gekregen van iemand op en NL campersite.
De moby is voor drie dagen naar Nederland geweest voor de herstelling
Koste wel enkele honderden euros maar nu is alles fijn in orde en werkt alles terug naar behoren.
Wij hebben het voorbije weekend een uitstapje gemaakt en alles werkte naar behoren.
Deze keer moesten we niet om de haverklap de stroom terug opzetten en bleef ook onze frigo op gas zijn werk doen.
Groetjes Rom
Mvg Romain
Onze mobie LMC Liberty 6900I
Onze reis verhalen over Noorwegen en andere:http://users.telenet.be/onze.reizen/
Onze mobie LMC Liberty 6900I
Onze reis verhalen over Noorwegen en andere:http://users.telenet.be/onze.reizen/
- Carel Camperfreak
- Berichten: 12802
- Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
- Locatie: ut noorden v/h land
- Contacteer:
fijn dat het weer goed is gekomen, kost wat tijd maar dan heb je ook wat
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
voor uw (aankoop) camperkeuringen
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 23 aug 2006, 22:36
Hallo Romain,
hef bedrijf BROKATEC in Duitsland maakt de dienst voor elektronika van CRAMER.
Kondig u per e-mail aan : info@brokatec.de
Gruß
Jan
hef bedrijf BROKATEC in Duitsland maakt de dienst voor elektronika van CRAMER.
Kondig u per e-mail aan : info@brokatec.de
Gruß
Jan