Controle lampje remvloeistof

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Controle lampje remvloeistof



Bericht door FrS »

mijn (rode)lampje van de remvloeistof flikkert af en toe op. Is de olie stand wat te laag en moet er wat bij. nu heeft men dit nageken en zou het bij de koppeling zitten. Hele versnellingsbak eruit zeggen ze. Wie weet hier meer van en kan mij er wat over vertellen. kosten etc. Of kan het nog wat anders zijn?
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Vertel er voor het gemak even bij over wat voor een merk / type / en bouwjaar we het hier hebben, scheelt de helft :wink:
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

het zou een hydraulische koppeling kunne betreffen, maar dan nog is het niet waar dat de complete bak er af moet.
Het enigste wat de hydraulische unit doet is het bedienen van de "normale" koppeling.
Deze bedieningscilinder zit gewoonweg op d buitenkant van de bak, en kan zo gedemonteerd en vervangen of gerepareerd worden.

Dus ben ook wel benieuwd naar het merk/type/bouwjaar van de camper.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

helemaal vergeten



Bericht door FrS »

volkswagen westfalia t4 bouwjaar 1997 diesel 2.5 tdi
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Inderdaad Marius...................
een "werkcylinder" vervangen is zo spannend niet, maar het zal de eerste niet zijn die bij bedrijf "x" dit soort vreemde verhalen hoort.

Zoals ik al reeds vermelde in mijn "sticky", bij technische vragen graag zoveel mogenlijk info geven over het "onderwerp" :wink:
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Die heeft inderdaad een hydrolische koppeling, maar om dan maar meteen de hele bak eraf te halen..............
:?
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30



Bericht door FrS »

is toch een volkswagen garage, maar ja dat zegt natuurlijk niet zoveel blijkbaar
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Er moet nogal wat aan de hand zijn wil de hele bak eraf moeten...............de werkcylinder opzich is zonder demontage van de bak te vervangen, als daar de lekkage zit die het verlies aan olie verklaard :roll:
teo zelf
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 20:27
Locatie: gelderland



Bericht door teo zelf »

Om nu meteen de garage de "schuld" te geven gaat me een beetje ver.
Waarschijnlijk zoeken we de oplossing in een verkeerde hoek.
Als een auto een hydraulische koppeling heeft is dit een apart systeem dat niks temaken heeft met het remsysteem of remolie niveau.
Dus,waarom gaat het remolie lampje branden als de koppeling cilinder lek is?

Stel je vraag ook even op het volkswagen t4 forum
http://weetjewel.nl/phorum-3.4.5/list.php?f=7
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10186
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:



Bericht door Peter LMC »

Toch kan dit wel teo.
Als de vloeistof van de koppeling en de remmen uit een en hetzelfde potje komen. :D
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Peter LMC schreef:Toch kan dit wel teo.
Als de vloeistof van de koppeling en de remmen uit een en hetzelfde potje komen. :D
Wat "meestal" het geval is..................
Plaats reactie