Jumpstarter met compressor: goede aankoop?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Jumpstarter met compressor: goede aankoop?



Bericht door tobe1966 »

Lijkt me wel handig zo'n jumpstarter met compressor, maar is het ook wat, kwalitatief gezien en qua prestaties?

Lees veel wisselende reviews, zijn er hier ervaringen of tips voor een kwalitatief goede aankoop?

Verstuurd vanaf mijn M2007J20CG met Tapatalk
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Jumpstarter met compressor: goede aankoop?



Bericht door joske501 »

Beste,

Iets wat voor alles goed is, is in niets echt goed! Je kan je ermee behelpen, meer niet.
Een goede jumpstarter kost centen, een degelijke (professionele) kost al rap boven de 300 euro.
Voor minder dan 100 euro heb je troep.

https://legeinfrank.be/welkom/boosters.html

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
debruinfd
Berichten: 185
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 20:18

Re: Jumpstarter met compressor: goede aankoop?



Bericht door debruinfd »

Bij jumpstarters vraag ik me eigenlijk altijd af wat je er aan hebt...
Als je auto/camper niet start en je gaat net zo lang door tot je accu leeg is dan trek je vervolgens je jumpstarter ook leeg.
Als je plotseling geconfronteerd wordt met een lege accu dan heb je zitten slapen. Een lege accu mag eigenlijk nooit als een verrassing komen.
En als laatste: Waar laat je zo'n ding? In je auto/camper? Dan heb je een issue met laden van deze "hulp-accu". En je sleept weer (onnodig) extra kilo's mee. Laat je de jumpstarter thuis dan heb je er ook niks aan als je ergens anders staat.
Kortom, ik vind het weggegooid geld. Een alternatief is om in noodsituaties de huishoud-accu te gebruiken. Dat kan bijv. met behulp van (lange) startkabels.
Franklin
DJSmiley
Berichten: 4032
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Jumpstarter met compressor: goede aankoop?



Bericht door DJSmiley »

Heel eerlijk? Ik zie t nut er niet van in.

Hoevaak heb je een startbooster nodig? Tegen die tijd is de accu allang dood of leeg.

Ik heb gewoon een setje startkabels. De kans dat je iemand kan vinden waar je die aan kunt hangen is een stuk groter en zekerder de kans dat de jumpstarter opgeladen is en geen defecte accu's heeft.

En het scheelt weer ruimte/gewicht.

Compressor idem, al kan die nog wat nuttig zijn voor andere doeleinden.
Ik heb zelf een simpele kleine compresor op 12V. Die is mooi compact en kan, itt tot sommige andere, ook een hogere druk geven om de banden van de camper op te pompen (sommige goedkope dingen halen amper 2 bar....)
https://nl.banggood.com/70mai-Midrive-T ... 86361.html
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Jumpstarter met compressor: goede aankoop?



Bericht door joske501 »

Beste,

Een degelijke fietspomp haalt makkelijk 6 bar, het duurt wel wat langer. :lolno:

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8449
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Jumpstarter met compressor: goede aankoop?



Bericht door EasyBee »

Als je die fietspomp moet gebruiken om meer dan een halve bar bij te pompen, moet je je banden en ventielen laten nakijken.
Er klopt iets heel erg niet.
Mijn fietspomp haalt makkelijk 10 bar, maar dat is voor de fietsen. De banden van de camper lopen amper terug.
Over het nut van zo'n jumpstarter voor de accu is hierboven al genoeg geschreven. Zinloos bij normaal onderhoud.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: Jumpstarter met compressor: goede aankoop?



Bericht door tobe1966 »

Bedankt zover voor de antwoorden.

Heb wel eens gelezen hier op het forum dat ook een reservewiel/band als nood compressor gebruikt kan worden. Vraag me af hoe dan ? Hoe krijg je een luchtslang aangesloten op het ventiel van het reservewiel en dan nog hoe krijg je er dan lucht uit?




Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Jumpstarter met compressor: goede aankoop?



Bericht door AadenAnke »

Het aansluiten gaat makkelijk zo’n slangetje met zo’n klem sluiting. Als je die erop zet druk je gelijk het ventielpinnetje in en loopt de lucht er vanzelf uit

Gr Aad
Plaats reactie