Vraag over de Bord Control 606 in Dethleffs Globetrotter (1984)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
MVIS
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 20 jun 2021, 10:59

Vraag over de Bord Control 606 in Dethleffs Globetrotter (1984)



Bericht door MVIS »

test bord control.png
bord control 606
test bord control.png (192.78 KiB) 198 keer bekeken
Goedemiddag, ik heb een Fiat Ducato met Dethleffs globetrotter uit 1984 - helaas zonder gebruiksaanwijzing. Deze heb ik opgevraagd via de dethleffs.nl website. Graag zou ik alvast de volgende vraag willen stellen:

Mijn bordcontrol heeft op de accu tot nu toe twee groene lampjes gegeven, niets aan de hand. Tot ik vanochtend de controle deed en ik een rood lampje zag links boven en een groen lampje rechts onder. Wat betekent dit?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Vraag over de Bord Control 606 in Dethleffs Globetrotter (1984)



Bericht door Aloys »

Op de foto word ik niet gewaar wat dat ledje rechtsonder betekent, er staat iets onder maar dan kan (ook na vergroten) niet lezen. Het rode ledje linksboven, daar staat bij " < 12 " dus dat zou betekenen dat je (huishoud?)accu leeg is...

Aanvullende vraag: was dat bij de schakelaar naar links of bij schakelaar naar rechts? Wat er onder die schakelaar staat is ook niet te lezen. Ja, rechts, daar staat "Batterie". Maar wat staat er links?

Is dit op de ochtend ná gebruik van veel stroom?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
HondaShadow
Berichten: 55
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 22:14
Locatie: 27 km buiten Rotterdam

Re: Vraag over de Bord Control 606 in Dethleffs Globetrotter (1984)



Bericht door HondaShadow »

schakelaar op I is vuilwatertank (links onder schakelaar staat Tank/Batterie) groen is tank leeg, rood is tank 3/4 vol
schakelaar op II is Accu, groen is vol, rood is leeg
grote led brand als hij van de paal of van de dynamo stroom krijgt
correct me iff I'm wrong
Ik ben niet op deze wereld om zo te zijn zo als een ander dat wil, en het vlees is altijd beter dan de botten
MVIS
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 20 jun 2021, 10:59

Re: Vraag over de Bord Control 606 in Dethleffs Globetrotter (1984)



Bericht door MVIS »

Goedemorgen beiden,

De camper staat verder weg geparkeerd dus ik zal donderdag nieuwe foto's maken. Als jullie er dan nog eens naar zouden willen kijken - graag!

In principe staan er geen apparaten nu aan in mijn camper, welke manieren kan mijn huishoudaccu dan alsnog leeglopen? En vooral ook zo snel (binnen 3 dagen).

Is het aan te raden om een controle te laten doen? En zo ja weten jullie toevallig een betrouwbare camper garage in omgeving Utrecht (stad)?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Vraag over de Bord Control 606 in Dethleffs Globetrotter (1984)



Bericht door 309T16 »

Een accu kan naast leeglopen ook zo slecht geworden zijn, dat de capaciteit zo sterk afgenomen is en dat het daardoor dus lijkt dat hij leeg loopt. Dan is er maar één oplossing: een nieuwe plaatsen.

Echt leeglopen (een lekstroom in vaktermen), terwijl de hoofdschakelaar uitstaat kan, doordat er vaak dingen aan veranderd zijn en er een verbruiker blijft aangesloten.

Dit is zelf te controleren. Is, indien je de kennis hier niet voor hebt, met hulp van dit forum wel te doen.
Wel dien je de beschikking te hebben over een multimeter, die je bij de Action, bouwmarkt of internet voor een paar euro kan kopen.
Plaats reactie