Daknaden probleempje Bustner Travelvan (2017)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
P vd Ham
Berichten: 124
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Daknaden probleempje Bustner Travelvan (2017)



Bericht door P vd Ham »

Op het dak van mijn Burstner Travelvan uit 2017 lopen twee naden iets uit de zijkanten in de lengte op het dak.
Daar zit een soort kunststof pees in van voor naar achter. Aan de voor en achterkant van het dak lopen ook van zijkant naar zijkant twee naden dwars over, waarover een strip loopt met iets van rubber en of kit er onder.
Nu lijkt het er op dat de kunststof pees die daar over die strip gaat verteerd door het rubber wat onder de strip door uit komt. Het kunststof word week en zwart en laat los. De lijm eronder lost op. Of komt het door de zon?
Ben bang voor lekkage problemen in de toekomst

Wat kan ik hieraan doen. Zelf dacht ik er iets van Decalin-kit of tixophalte-kit tussen te spuiten.
Maar sta open voor andere oplossingen.

Vriendelijke groet, Peter
Bijlagen
20210513_141923 (Small).png
20210513_141923 (Small).png (278.31 KiB) 409 keer bekeken
20210513_141915 (Small).png
20210513_141915 (Small).png (310.82 KiB) 409 keer bekeken
roma
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Daknaden probleempje Bustner Travelvan (2017)



Bericht door roma »

Ik herken die grijze pees. Heb die ook op mijn Hymer. Pees geeft T-vorm. Bij mij is die aan de binnenkant van de camper gekit. Op 1 plekje zat geen kit en daar ontstond lekkage. Heb maanden geleden die binnenkant rondom afgekit. Nog niet gekeken of het probleem verholpen is.
Die vreemde zwarte of vuile randen langs de pees herken ik niet.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Daknaden probleempje Bustner Travelvan (2017)



Bericht door AadenAnke »

2017 ging ik toch eerst ff langs de dealer garantie? je mag toch verwachten dat zo'n wagen van 4 jaar nog geen problemen met afdichting mag hebben.

Gr. Aad
ahd-surfer
Berichten: 34
Lid geworden op: do 10 dec 2020, 10:35

Re: Daknaden probleempje Bustner Travelvan (2017)



Bericht door ahd-surfer »

Wow, dat ziet er niet uit en lijkt inderdaad op een probleem.

Mijn indruk dat daar toch ergens een lekkage kan zitten, dan zou ik het toch laten checken.
Gewoon over die (zichtbaar) verdroogde en bevuilde kit gaan smeren, mja, nodeloze lapmiddelen zou ik dan denken.

Daarom, jaarlijks vochtmeting laten doen is geen overbodige luxe als je investeert in een mooie motorhome.

De aanschaf van een motorhome kost wat, maar het onderhoud en controle ook, maar als je dit goed doet kan dit jou behoeden voor veel grotere zorgen.

Ik zou zeggen naar de dealer er mee voor grondige controle en oplossing !
ahd-surfer
Berichten: 34
Lid geworden op: do 10 dec 2020, 10:35

Re: Daknaden probleempje Bustner Travelvan (2017)



Bericht door ahd-surfer »

Eventjes bekijken en informeren https://www.youtube.com/watch?v=h6xxkpSPMdQ
Plaats reactie