Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1117
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door Karelkaywa »

Bij mij was ook binnen een jaar de trede door vervuiling vast gelopen. Op advies van de camperbouwer (JWG Campers Grootegast) spatlappen laten monteren. Daarna geen last van vervuiling gehad.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9027
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

PaulBng schreef:Met mijn bus niet bij de hand wat moeite om alles te volgen.

Mijn idee zou zijn om het hele ding er onderuit te schroeven en mee naar binnen te nemen...


Paul
Leuk idee, maar ik krijg om te beginnen al niet eens de eerste 2 schroeven van de bevestigingsplaten los die ik verantwoordelijk houd voor het 'vasthouden' van het profiel waar de bodemplaat achter ligt. Op de foto de schroef met de zwarte verkleuring ernaast (kruipolie). Die plaat vormt met 2 schroeven aan de trede en 3 bouten aan de carrosserie de ophanging van de trede aan de deurzijde. Aan iedere zijde van de trede zit zo'n plaat. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door PaulBng »

Ik durf er verder weinig over te zeggen, tenzij ik het zie.
En.... Ik heb ook niet de wijsheid in pacht. Ben geen profi monteur


Paul
AadenAnke
Berichten: 13126
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door AadenAnke »

gjvonk schreef:
wo 05 mei 2021, 17:39
Nee, dat zijn een soort klemmetjes ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Oké bij die van mij zelftappers zitten er om het rammelen tegen te gaan. Dan dus echt die 2 die je ingespoten heb er uit halen daar moet je het bodemplaatje er uit halen. Heb je al een tekening via Google gezien? Ik had het bij mij er in Hamme België binnen 10 minuten er af. Was nog maar 2 maanden oud dus weinig roest

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51044
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door Kroppie »

is dat ding nu nog niet schoon? :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9027
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

@Paul: ik snap dat je het moet zien om het te snappen, maar ik ben toch blij dat je vandaag niet gekomen bent: ik had de 2 schroeven in 5 minuten los dankzij de haakse schroevendraaier, maar daar schoot ik dus niks mee op. Dan had je toch in mijn optiek voor niks gekomen. Ik zal morgen nog wat foto's maken van de onderkant en die mailen in een pb.
@Aad: deze bus uit 2012, zit er dus al 9 jaar onder en daardoor muurvast. Als je die tekening nor ergens kunt vinden, houd ik mij aanbevolen.
@Nee Jos, ik heb nu wel een idee hoe het los zou moeten, maar of dat ook nog gaat lukken is vers 2.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door Marco Polo »

Rudy (Hoofdnoorman) krijgt altijd het krediet maar volgens mij laat je Paul ook niet gauw voor niets komen ;-)
Heeft volgens mij z’n hele camper al 3 keer in onderdelen uit elkaar gehad en ook weer in elkaar gekregen :D

Dit even terzijde natuurlijk :-)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door PaulBng »

Hij heeft wel twee schroefjes over...


Paul
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9027
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

Marco Polo schreef:Rudy (Hoofdnoorman) krijgt altijd het krediet maar volgens mij laat je Paul ook niet gauw voor niets komen ;-)
Heeft volgens mij z’n hele camper al 3 keer in onderdelen uit elkaar gehad en ook weer in elkaar gekregen :D

Dit even terzijde natuurlijk :-)
+1AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13126
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door AadenAnke »

Ach Paul die passen misschien wel in de trede :lol3:
Mijn bus is van 2018 maar zit de zelfde trede onder gemonteerd de montage wel op een andere wijze.
Wat betreft de tekening die had ik gevonden bij de fabrikant ( nou ja ik zoon lief gebeld die gevonden en naar ons gemaild Aad is niet handig met digitale dingen).

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9027
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

Ik zit net op de site van Thule te kijken: de montage adapters die er speciaal nodig zijn om de huidige generatie omnistep onder een Ducatobus (en familie leden) te plaatsen is inderdaad heel.anders en zit niet meer als plaat aan de voorkant van de step aangeschroefd, waardoor de voorzijde er niet meer af te halen is om de bodemplaat te kunnen verwijderen. Bij mij zit het met een plaat adapter zoals op de foto. Ook al krijgen we alles los, na reinigen en terug monteren, zal het probleem ook weer terugkeren, want het vuil zal zich weer verzamelen. De bodemplaat moet eenvoudiger te verwijderen worden gemaakt. Wordt vervolgd.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door PaulBng »

De meest voor de hand liggende optie lijkt mij om de boutjes uit te boren. Die kun je weer door nieuwe vervangen...

Mits je daar aan de achterkant bij kunt natuurlijk, dat kan ik uit de foto's niet opmaken..

Paul

Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9027
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

De bovenste 3 wel, de 2 direct bij de trede zelf zijn voor zover ik kan beoordelen schroeven die in de behuizing van de omnistep gedraaid zijn.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13126
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door AadenAnke »

Dat is natuurlijk altijd een optie het ding verbouwen zodat de onderplaat er onderuit kan zonder iets anders te demonteren. Gewoon een plaatje aluminium en dat met een aantal zelftappers er onder schroeven ipv er in leggen. Maar het moet toch mogelijk zijn dat plaatje er nu uit te halen ik krijg bijna het gevoel van dan gaat die bodemplaat er met grof geweld uit richting vuilnis bak. Begint langzaam een uitdaging te worden stond je hier in de buurt al hoewel Schiedam is geen wereld reis natuurlijk. Als het volgende week nog niet is gelukt en het komt zo uit? Vanmiddag en morgen op de bok zaterdag naar Nijmegen voor Anke haar prik zondag een nachtje met de camper weg (nog geen bestemming gekozen) dinsdag thuis en woensdag 5 nachten richting Nagelen dus druk zeg maar

Gr. Aad
Plaats reactie