Fiat/Hymer starten na 5 jaar stilstand?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Kroppie

Re: Fiat/Hymer starten na 5 jaar stilstand?

Bericht door Kroppie » za 21 nov 2020, 17:20

309T16 schreef:
za 21 nov 2020, 17:01
Je krijgt nog een winstuitkering van je oude baas Jos? :)
nee, hoor mijn oude baas was baas van een fijnmechanische industrie, hobby matig kom ik nu vaak bij een bevriende garage

jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, verbruikt niets, word nooit gestolen en geeft dus nooit problemen.

too old to worry about anything

PaulBng

Bericht door PaulBng » zo 22 nov 2020, 1:11

Huub56 schreef:En als dat gaat branden is het te laat.Afbeelding
Nee hoor.
Het gaat branden wanneer je de sleutel omdraait.
Het moet uitgaan wanneer de motor loopt.
Gaat het dan weer aan.....

Paul

jasperenpriscilla

Bericht door jasperenpriscilla » zo 22 nov 2020, 10:56

Niet alle lampjes zijn oliedruk. Er bestaan wel degelijk voertuigen met een olieniveau lampje (ze zijn wel zeldzaam overigens)

Ik heb een yamaha fzr750 uit 1988. deze wordt ook wel de olieboot genoemd (verbruikt 1liter op de 1000km) maar gelukkig heeft deze een olie niveau lampje. In de bochten of bij een hoog toerental wordt er veel olie rondgepompt waardoor de stand bij de sensor te laag is. Lampje gaat aan. Dan weet je dat het tijd wordt om olie bij te vullen.

Nu weer ontopic. Ik ben heel benieuwd of die 5jaar stilstand weer gaat starten. IK vond het eerder genoemde lijstje erg verstandig. Even kijken of er niks geks in het luchtfilter zit enzo. Kleine moeite.

maak even een filmpje als de opstart gaat gebeuren. Ben wel benieuwd hoe die start!

dieseltje+

Bericht door dieseltje+ » zo 22 nov 2020, 11:03

AadenAnke schreef:
za 21 nov 2020, 13:19
Heel lang geleden kocht een Opel kadett na een dag of 4 ermee naar mijn werk gereden te hebben ging dat rode olie lampje branden! Gestopt en na een paar minuten gepeild :bang: :bang: :bang: bijna 2 cm onder het minimum nee lampjes vertrouw ik niet op.

Gr. Aad
Waarom stop je dan, lampjes toch niet vertrouwd?! Kan je net zo goed doorrijden :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel

bertt

Bericht door bertt » zo 22 nov 2020, 11:09

In mijn vorige camper Knaus, Fiat, zat op het display 5 balletjes, die het olieniveau aangaf.
Was wel luxe :wink:
Bert

AadenAnke

Bericht door AadenAnke » zo 22 nov 2020, 11:17

In de camper (Ducato 2018 2.3. 130 pk multijet) zitten ook van die 5 bolletjes voor het olie niveau dus is niet zo zeldzaam :lol3: maar toch peilen en gelijk ff de olie voelen, zien of er geen gekke dingen zijn. Gelijk een snelle blik voor eventuele lekkage van koelvloeistof e.d. Waarschijnlijk een soort van professionele afwijking

Gr. Aad

Kroppie

Bericht door Kroppie » zo 22 nov 2020, 11:20

+1
vertrouwen is goed controle is beter.

jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, verbruikt niets, word nooit gestolen en geeft dus nooit problemen.

too old to worry about anything

bertt

Bericht door bertt » zo 22 nov 2020, 11:32

Aad, zeg ik dat het zeldzaam is?
Ik zeg dat het een luxe is, zit niet op elke Ducato. Zal je er bij moeten kopen.

Bert

DiffRental

Bericht door DiffRental » zo 22 nov 2020, 11:54

Rond de jaren 2000 had ik een mercedes met enkel een niveau lampje zonder peilstok.
Je kreeg een melding als je een liter moest bijvullen, vulde je teveel bij dan bleef je een melding krijgen dat je olie moest aflaten.
Was ook fijn bij een beurtje geven, moet je erg goed aftappen en zeker niet teveel vullen.

Was geen succes, latere modellen kregen gelukkig ook weer een peilstok. :-B
Groeten Peter

AadenAnke

Bericht door AadenAnke » zo 22 nov 2020, 15:07

bertt schreef:
zo 22 nov 2020, 11:32
Aad, zeg ik dat het zeldzaam is?
Ik zeg dat het een luxe is, zit niet op elke Ducato. Zal je er bij moeten kopen.

Bert
Nee Bert jij merkte op dat het wel luxe was. @jasperenpriscila merkt daarvoor op dat het zeldzaam is :hug:
Ik weet niet of het standaard is bij Fiat. Ik kocht mijn camper in de showroom dus had geen enkele keuze in opties, uitvoering of kleur.

Gr. Aad die intussen hartstikke nieuwsgierig is of die Hymer nu al gestart is :?: :?:

Plaats reactie