Tips bestemmingen in Coronatijden voor onervaren camperaars?

Plaats reactie
Utalatje
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 8:52

Tips bestemmingen in Coronatijden voor onervaren camperaars?



Bericht door Utalatje »

Hallo,

Even kort voorstellen in de groep.
Wij zijn een gezin met 1 kind van 9 en een 8 maand oude rottweiler.
Wij hebben nu voor het eerste een camper gehuurd voor 4 dagen met het weekend van Hemelvaart omdat wij heel graag zelf een camper zouden aanschaffen voor eigen gebruik, gebruik voor onze ouders en de rest naar verhuur toe.
We hebben voornamelijk interesse in Granduca dus hebben we zo eentje gehuurd.
Dit merk spreekt ons aan omdat het er toch allemaal zeer netjes en confortabel uitziet en ja, het is Italiaans design en voor echte Italofielen zoals ons dus een pluspunt 😄
We vinden het dus erg spannen om dit te gaan testen en kijken er erg naar uit.
Ik dacht de Opaalkust even mee te nemen maar blijkbaar zijn we nog niet welkom in Frankrijk dus dat heb ik al uit m’n hoofd gezet.
We zouden dan graag een dag of 2 NL meenemen en bvb naar de Waddeneilanden gaan maar het is me dus niet meteen duidelijk of dit wel mag.
Reizen in NL is niet verboden maar je moet er 10 dagen in qauarantaine lees ik?
Nu ja, wij zouden maximaal 48u blijven en enkel paar plaatsen bezoeken, is dit ook niet toegestaan dan of hoe interpreteer ik dit.
Een mens ziet het bos door de bomen soms niet meer.
Indien het toch niet mag blijven we graag in eigen land en dan zijn alle tips welkom!
We leven zelf in Oost-Vlaanderen.
Indien er nog tips zijn horen we deze graag!
Hoe lang mag je ergens staan? Mag je ergens overnachten buiten een camping etc...
Alvast bedankt 🙏

Nathalie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum Nathalie. Het is anders niet moeilijk. Er gelden reisadviezen. Voor veel landen is dat nu nog code rood. Oftewel alleen noodzakelijke reizen. Maar de vooruitzichten zijn positief. Dus, zoek de site van de Belgische overheid op waar de reisadviezen op staan. En kijk per land wanneer er versoepelingen te verwachten zijn. Met een zogenaamd coronapaspoort kun je dan op reis. Enkele voorbeelden: 26 juni gaat Denemarken open, vanaf 3 mei ben je met negatieve per-test welkom in Frankrijk, Griekeland waarschijnlijk per 14 mei en Spanje medio juni. We zijn er bijna dus. Veel camperplezier.
Edit: de Belgische site met reisadviezen.
Afbeelding
Utalatje
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 8:52

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door Utalatje »

Bedankt voor je reactie!
Ik keek op deze website hoor maar ik lees voor NL dat je mag gaan (wordt nog steeds afgeraden maar is niet verboden) maar dat je na binnenkomst 10 dagen in (thuis) quarantaine moet in NL...
Als ik maar 1 of 2 dagen blijf wordt dat dus lastig 🧐
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door Aloys »

Als Belg mag je toch gewoon Nederland in?
Daarop is toch geen enkele controle, van Nederlandse zijde?
Wij mogen Duitsland niet in, daar is onze familie in Enschede een beetje pissig over. Vooral omdat die Duitsers nu wel weer gewoon in Enschede komen winkelen! :D

Denk er wél aan dat het goed druk zal zijn in Nederland, met Hemelvaart. Veel camperplaatsen zullen vol staan, omdat wij Duitsland niet in mogen voor recreatieve doeleinden...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door Sandor Gora »

Het is heel eenvoudig, hoor. Uw regering schrijft: NL "is toegelaten, maar sterk afgeraden".
U woont in een prachtig land met mooie omgevingen! Wij zouden er graag weer eens rondkijken, maar wachten tot het weer mag.
Doet u vooral hetzelfde, lijkt me.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door AadenAnke »

Inderdaad gewoon in België blijven zat moois te doen de Ardennen of wat langs de kust mooi hoor. Zeker niet te ver een 8 maanden oude Rotweiler de ruimte zal je tegen vallen denk ik. Vond de verhuurder de hond geen probleem doen de meeste hier in Nederland wat moeilijk over

Gr. Aad
Utalatje
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 8:52

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door Utalatje »

Hey,

Neen hoor de verhuurder heeft nog een groter exemplaar die zij altijd meenemen 🐕 dus waarschijnlijk daarmee.
Nu ja, wij gaan het 1 nacht proberen en lukt het echt niet voor onze Rottie kan ze altijd bij mijn mama de overige 2 dagen gaan logeren.
We hebben dus een plan B omdat het echt wel onze allereerste keer is 😄
België is zeker een optie maar we hebben echt al heeeeeel veel in eigen land gereisd dus veel nieuws is er dan gewoon niet meer aan maar allicht de beste optie momenteel 😄
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 04 mei 2021, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door Sandor Gora »

:thumbup:
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2432
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door bently »

Ik zou eens kijken bij https://www.campercontact.com/nl/belgie ... des-fagnes
Van daaruit ben je al vlug bij de camperplaats Givet en kun je een leuke toer maken langs de Maas.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door hurktoilet »

Even ongeacht de bestemming: als beginnend camperaar zou ik wat grotere camperplaatsen kiezen, waar je altijd medecamperaars vindt. Je loopt altijd tegen dingen aan waarvan je niet weet hoe ze zitten, bij voorkeur op momenten dat je de dealer/verhuurder niet kunt bellen, en dan is het handig als je anderen bij de hand hebt om je licht op te steken...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door FrS »

Aloys schreef:
zo 02 mei 2021, 21:06
Als Belg mag je toch gewoon Nederland in?
Daarop is toch geen enkele controle, van Nederlandse zijde?
Wij mogen Duitsland niet in, daar is onze familie in Enschede een beetje pissig over. Vooral omdat die Duitsers nu wel weer gewoon in Enschede komen winkelen! :D

Denk er wél aan dat het goed druk zal zijn in Nederland, met Hemelvaart. Veel camperplaatsen zullen vol staan, omdat wij Duitsland niet in mogen voor recreatieve doeleinden...
je mag duitsland wel in, ingent 2x + 14 dg daarna of een test en 72 uur. Duitsers moeten terug naar hun land ook een test gedaan hebben voor ze naar NL gingen om terug te kunnen zonder boete.
Gebruikersavatar
hermanVB
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 11:41
Locatie: B-Mechelen

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door hermanVB »

Let wel op dat er in Duitsland regionaal nogal wat verschillen kunnen zijn. Zo moest mijn dochter die in Berlijn woont en werkt zich dit weekend eerst laten testen voordat ze kon gaan shoppen.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Tips bestemmingen in Corona tijden voor onervaren campers



Bericht door Wim Corduwener »

Aloys schreef:
zo 02 mei 2021, 21:06
Wij mogen Duitsland niet in, daar is onze familie in Enschede een beetje pissig over. Vooral omdat die Duitsers nu wel weer gewoon in Enschede komen winkelen! :D
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen: Enschede zit propvol met winkelende Duitsers alsof er geen vuiltje aan de lucht zit. En er wordt blijkbaar gedacht: “Er is geen controle dus gaan we gewoon!”
Wat al eerder is genoemd: omdat Nederlanders niet buiten de grenzen mogen, zit Nederland natuurlijk bomvol. Wij hebben een chalet in De Koog en dat is voor ons een mooie uitvalsbasis, maar het is écht niet te doen hoe afgeladen vol Texel is.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Plaats reactie