Hoezo veel campers verkocht?

Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door seth_space »

Al zo vaak voorbij gekomen. Gewoon nadoen wat in nieuw zeeland standaard is.
https://www.123nz.nl/rondreis/veranderi ... -kamperen/

Afbeelding
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Ruud Adam »

Dat hele Self Contained werkt nou niet bepaald vlekkeloos.
Daarnaast is de situatie in NZ niet te vergelijken met Nederland, want daar mag je nog beperkt wild-kamperen.
Het is volgens mij ook de overheid die dit certificaat uitgeeft, om de natuur te beschermen.
Wie zou hier dat certificaat moeten verstrekken?
Ook blijkt dat veel mensen in NZ nog steeds vanalles lozen, ondanks dat ze Self Contained zijn.
lassche schreef:
ma 26 apr 2021, 14:28
Maar in het het "Gratis camperplaatsen-topic" lees ik dat er toch een aantal camperplaatsen (in Duitsland) zijn waar zo'n verbod geldt. Daar is er dus kennelijk wel over nagedacht.
Je kan natuurlijk vanalles op een bord schrijven. En daar zal vast een beetje afschrikkende werking vanuit gaan bij sommigen.
Maar dat wil nog niet zeggen of dit ook te handhaven is. Daar gaat het om.
Je moet dan eerst heel duidelijke regels hebben, wat een toiletvoorziening is.
Je moet ook de wet veranderen dat iemand zomaar in jouw camper mag kijken.

In Nieuw Zeeland komen ze er al bijna niet uit met die regels wat een toiletvoorziening is, en hoe bereikbaar deze moet zijn.
Maar ok, als je hem dan bij een keuringsstation o.i.d. hebt laten keuren, dan krijg je een plaquette.
Die plaquette is makkelijk te controleren of je die hebt. Daarvoor hoeft niemand in je camper te komen.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door macfocus »

Toch mooi om te lezen dat we van mijn toch vrij simpele opmerking over een lege minicamping, we hey ap 4 pagina’s over stront en handhaving hebben....

Iemand iets on-topic te melden?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Lambiek »

Ruud Adam

Van elke oplossing maak jij een groter probleem.

Het zal jou wel uitkomen blijkbaar.
.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Ruud Adam »

Nee, zeker niet.
Ik vind het schandalig dat mensen zich misdragen op camperplaatsen.
Je moet ook misdragers en viespeuken aanpakken.
Van mij mogen er ook best BOA's gaan rondlopen als mensen zich misdragen in de openbare ruimte.

Maar de geboden oplossing - van alleen met een toilet mag je ergens staan - werkt niet in het rechtssysteem dat we in Europa hebben.
En als iets wettelijk niet kan, kun je het ook niet handhaven en ook niet sanctioneren.

Misschien zijn er wel plaatsen waar een bord staat dat je zonder eigen toilet er niet op mag. Maar dat maakt zo'n bord nog niet rechtsgeldig.
Ook niet als het een particuliere plek is.
De wet gaat namelijk altijd voor op zelfbedachte regels of plaatselijke verordeningen.

Dus ik ben er niet tegen (als je dat soms bedoelt) maar regels zonder basis heb je ook niks aan.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Hoofdnoorman »

Ik weet het niet zeker, ik ben geen jurist, maar denk toch dat je te maken hebt met huisregels.

Ik heb verteld van plaatsen waar het betreden zonder sanitair niet is toegestaan. Je hebt de vrijheid om daar dan weg te blijven.
Volgens mij zeg je dus nu ook dat niemand jou kan afdwingen, als je in zwembroek in een luxe restaurant te dineren, om in door hun gepaste kleding te dragen.
Of zonder winkelwagen in een winkel als daar een bord staat dat een wagentje verplicht is.
Legio van dit soort situaties.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door macfocus »

Aloys? Slotje?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoezo veel campers verkocht?

Bericht door Dafluc »

Luc ook goed? Maar laten we dat maar doen.
Afbeelding
Gesloten