Sluiting camperplaatsen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Sluiting camperplaatsen



Bericht door De Boer op toer »

Gratis gemeentelijke camperplaatsen gemeente Dalfsen tijdelijk gesloten, beide plaatsen zowel Dalfsen als Nieuwleusen zijn vanaf 15 februari buiten gebruik.

Bron!
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sluiting camperplaatsen.



Bericht door AadenAnke »

Ja zal wel een brief van de recron op de mat gevallen zijn.

Gr. Aad
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Sluiting camperplaatsen.



Bericht door iSonic »

Die in Dalfsen lijkt me heel logisch dat die dicht gaat....
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Sluiting camperplaatsen.



Bericht door roma »

De recreatieve ondernemers (de Recron dus) in Dalfsen kunnen wat mij betreft het dak op. Ik boycot zo’n gemeente. Als dat de manier is om mensen op een camping te krijgen....
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Sluiting camperplaatsen.



Bericht door iSonic »

Dalfsen ziet eruit als een camping. Grote plekken en meer dan genoeg ruimte om te recreeren voor de camper. En nog gratis ook. Kan me dan voorstellen dst campings in de buurt dat niet fijn vinden. Nieuwleusen ziet er uit als een parkeerplaats. Dat vind ik wat anders.
Gebruikersavatar
rvpost
Berichten: 155
Lid geworden op: za 05 nov 2011, 12:08
Locatie: Ronse / België

Re: Sluiting camperplaatsen.



Bericht door rvpost »

Wat een drog redenering en dan nog dit beweren:
"Mensen met een camper die toch in de gemeente Dalfsen willen staan, worden gastvrij ontvangen door de lokale recreatieondernemers die Dalfsen rijk is.”
Al die lokale recreatie ondernemers zijn natuurlijk ook het hele jaar open.....
Argumentatie van de gemeente lijkt duidelijk op eenzijdige informatie. Wanneer zijn de gemeente besturen nu eens eerlijk?
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door AadenAnke »

Gemeente besturen zijn gewoon politicie dus wat denk je? Hier op het forum afgeven heeft geen nut. Gewoon een mail met de vraag om uitleg of met de mededeling dat je vanaf nu niet meer naar die gemeente kom dat ook deel met de winkeliersvereniging en dat met vele zal er misschien over na gedacht worden. Hier klagen heeft geen zin dus ga aan de gang

Gr. Aad
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door lassche »

Maar je kunt wel je eigen conclusie trekken.

Dit soort plaatsen verdwijnen er in Nederland steeds meer. Voor ons reden om vaker de grens over te gaan.

In plaats van naar Dalfsen kun je ook 40km verder naar het oosten rijden. Dan zit je in Duitsland in een prachtig gebied waar je dit soort plekken nog te kust en te keur hebt.

De diesel is er goedkoper. En de drankvoorraad voor thuis aanvullen is ook nog eens een stuk voordeliger vanuit Duitsland



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door lassche op vr 12 feb 2021, 9:30, 1 keer totaal gewijzigd.
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door MonRoe »

Ook wij zullen meer de grens overgaan, zeker nu we er maar 3 km vandaan wonen. Een heel nieuw gebied om te ontdekken.
Het is jammer dat de gratis plekken verdwijnen, wij gaan vaak op donderdagavond nog laat weg en zoeken dan meestal een plek op waar we gratis kunnen staan en waar we nog laat aan kunnen komen. De volgende ochtend gaan we dan verder naar een andere camperplaats.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door PE1OPQ Theo »

Wat ik begrijp is dat er uitspraken van de raad van state aan ten grondslag liggen die zeggen dat het aanbieden van gratis kamperplekken door een gemeente niet mag.
Wel als de gemeente geld gaat vragen, en dat wil deze gemeente niet.

Theo
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Sluiting camperplaatsen.



Bericht door iSonic »

rvpost schreef:
do 11 feb 2021, 21:15
Wat een drog redenering en dan nog dit beweren:
"Mensen met een camper die toch in de gemeente Dalfsen willen staan, worden gastvrij ontvangen door de lokale recreatieondernemers die Dalfsen rijk is.”
Al die lokale recreatie ondernemers zijn natuurlijk ook het hele jaar open.....
Argumentatie van de gemeente lijkt duidelijk op eenzijdige informatie. Wanneer zijn de gemeente besturen nu eens eerlijk?
Gratis op een zo goed als camping kunnen staan is eerlijk tegenover de camping in de buurt waarom ook al weer? Als zo'n camperplek commercieel wordt ge-exploiteerd zou die ook niet gratis zijn. Kijk als het nou een gewone parkeerplaats is waar je gratis kan staan zeg ik nog oke. Maar nu maakt de gemeente kosten om campers wel heel chique gratis te ontvangen. Tsja logisch toch dat de lokale recreatieondernemers daar wat van zeggen?

En nog gekker: de gemeenschap betaald nu zodat jij met je camper gratis op een mooie plek kan staan? Dat is toch compleet bezopen!? Ik vind het heel normaal als daar kosten tegen overstaan. Dit is niet iets waar de gemeenschao voor zou moeten betalen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door de Jonckheer »

Nou, dan snappen ze er in Duitsland inderdaad niks van met al die gratis camperplaatsen. Daar geen Recron geneuzel over campings waar je niet heen gaat als je naar een cp wilt. Ja, er zullen wel een hoop kosten worden gemaakt door de gemeente, zoals het plaatsen van een camper bordje en eventueel een vuilnisbak? Het is met toch wat . . Dat er ook wat tegenover staat telt niet mee zeker? Camperaars die gaan winkelen, boodschappen doen en een terrasje/restaurant gaan doen?

En de raad van State? Die heeft niks te vertellen, die adviseert alleen dus dat kun je negeren. Dat zijn een aantal wereldvreemde figuren die alleen oordelen vanuit wetboeken, geen benul van de praktijk.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door AadenAnke »

Dat het gratis dat is een mijn ogen een bijkomstigheid. De gemeente kan en mag daar best een prijskaartje aanhangen. Maar Anke las op een of andere Facebook pagina dat de camping eigenaar op het moment dat er maar 1 camper teveel stond direct belde en foto's maakte. Als ik in een stad of dorp wil staan wil ik niet naar een camping. Dan ga ik uit eten en drinken en dan wil, mag en kan ik niet meer rijden. Dus in het stadje/dorp slapen. Daarom gaan we ook vaak de grens over. Maar dat wel een stukje rijden voor ons :shh: :lol: helaas zal het in Nederland steeds minder kunnen

Gr. Aad
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door roma »

Ik heb Nederland al lang afgeschreven als Camperland.

10 jaar geleden heel lang en veel gecorrespondeerd met pol partijen, gemeentebestuur, hoogheemraadschap en recreatieschap on camperplekken te realiseren in het Rottemerengebied. Voorbeelden en mogelijkheden aangedragen. Resultaat was dat ik adres kreeg van een projectontwikkelaar om grond aan te kopen.
En dat terwijl er vele reeds bestaande mogelijkheden zijn voor cp’s. Kost geen cent, kan zelfs geld opleveren voor het armlastige recreatieschap.

Nee, de hoop opgegeven. Nl adieu. Genoeg mogelijkheden buiten de landsgrenzen.
Plaats reactie