Sluiting camperplaatsen

Plaats reactie
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door Jan en Simonne »

Wij staan in Europa nooit op campings, tenzij het echt niet anders kan, maar dat gebeurt bijna nooit.
Als een gemeente zijn al dan niet betaalde cp sluit, kom ik daar niet meer, want ik wil niet op een camping staan.
Dan ga ik wel naar een andere gemeente.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door iSonic »

AadenAnke schreef:
za 13 feb 2021, 9:00
@isonic, je snap niet wat ik schrijf of wil het niet snappen. Kan zijn dat ik onduidelijk ben of jij het niet goed leest dat laat ik maar zo!
Feit is dat als een gemeente een CP sluit dat hun beslissing is en wij allen dus ook ik dat moeten accepteren. Maar dat de camping me graag welkom heet zal ook wel waar wezen maar ik vaak niet naar de camping wil. Dat heeft niets met geld te maken maar alleen wat ik wil doen!

Gr. Aad
Dat is toch precies wat ik zeg? Maar heel vaak wordt hier, en misschien niet (direct) door jou, op diverse manieren aangegeven dat een gemeente zo'n plek niet moet sluiten maar juist groter moet maken en dat het belachelijk is dat deze uberhaupt gesloten wordt. Dit terwijl er voor dit specifieke geval hiervoor een bericht in de krant wordt aangehaald waar de gemeente specifiek aan geeft dat niet te willen. Ik blijf het dat heel vreemd vinden dat veel mensen soort van eisen dat dit soort plekken open blijven.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door AadenAnke »

Nou dan zijn we het volgens mij dus eens op dat punt! Mij stort het dat dan altijd gelijk de dooddoener komt van dure camper ga gewoon op een camping staan als je niet wil betalen neem dan geen camper.

Trouwens over dat betaald parkeren dat je aanhaalde.

De gemeente (toen nog) Oud Beyerland had jaren geleden betaald parkeren ingevoerd. Wat bleek een groot deel van de mensen gingen niet meer naar OBL maar naar andere plaatsen voor hun inkopen te doen kilometers verder tot zelfs naar Middelharnis omdat ze niet wilde betalen voor het parkeren. Na een paar jaar is het betaald parkeren afgeschaft en die mensen kwamen weer in OBL shoppen. Ik vond het wel jammer! Tijdens het betaald parkeren was het aankomen rijden en de wagen neer zetten. Nu is het vaak weer een rondje extra maken en dan ook nog ver/verder pas een plekje vinden. Dat allemaal uit de mond van een (toenmalig) bestuurslid van de winkeliersvereniging en een beleidsambtenaar van OBL

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door hwendt »

Gr. Aad
[/quote]

Dat is toch precies wat ik zeg? Maar heel vaak wordt hier, en misschien niet (direct) door jou, op diverse manieren aangegeven dat een gemeente zo'n plek niet moet sluiten maar juist groter moet maken en dat het belachelijk is dat deze uberhaupt gesloten wordt. Dit terwijl er voor dit specifieke geval hiervoor een bericht in de krant wordt aangehaald waar de gemeente specifiek aan geeft dat niet te willen. Ik blijf het dat heel vreemd vinden dat veel mensen soort van eisen dat dit soort plekken open blijven.
[/quote]

Maar de gemeente sluit vak niet omdat zij het willen maar omdat de grootmachten in camping vinden dat ik maar bij hun moet staan. Dat is bijna altijd het geval
Tevens in mijn meldkamer politie periode werden we met regelmaat gebeld door juist vele van die kleine campings. SVR en particulieren boeren.
Mijn collega's gaven die melding al aan mij als ik in dienst was. Juist ja ik deed er niets aan. Gebruikte mijn argument "Toen u een SVR ( of andere namen ) begon toen heeft u toch ook kennis gemaakt met boze concurrenten die zeiden dat hun het brood uit mond werd gestoten, Dat de SVR er toen ook maling aan had en begon met 5 plaatsen , toen 7 en nu vele plaatsen meer. Dat gebeurd nu dus met de gemeente want de leden van al deze kleine en grotere campings bellen de politie om op te treden want hun brood en de daarbij behorende opmerkingen.
In Kampen hadden we een jaarlijks terugkerend fenomeen dat twee campings in de omgeving die in de winter gesloten waren veel kritiek hadden op de gemeentelijke camperplaats. Stonden elk jaar de zelfde stukken in de Stentor dacht ik Omdat de burgemeester toen een camper had werd het elk jaar weer aan de kant geschoven. Tot de burgemeester naar een andere gemeente vertrok en een aantal linkse partijen meer inspraak kregen en de prijzen werden dit vet vet verhoogd. Natuurlijk tevens onder druk van de Recron. Tja zolang sommige groeperingen er alles aan doen om jou dit soort recreatie te ontzeggen komen we er nooit. Alle argumenten over het feit dat die campings in de winter gesloten waren werden gewoon aan de kant geschoven.

Het zou natuurlijk kunnen dat er vreemde contacten tussen sommige politieke partijen plaats hebben gevonden. Dat gerucht ging toen maar daar is geen bewijs van gevonden. Maar de lobby tussen die twee partijen is er zeker geweest.

:cheers: :cheers:
henk58
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 jun 2020, 21:10

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door henk58 »

het is een goede zaak dat de gratis camperplaatsen gesloten worden. waarom moeten wij camperaars alles gratis hebben terwijl er voldoende campings in de buurt zijn. soms schaam ik me als de reacties van sommige camperaars lees.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door Bob Diesel »

Schaam je je zelf dan niet :?:
Om hier een ander voor te schrijven
Om dat te doen wat jij denkt dat ze moeten doen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door WimZ »

Uit ander topic:
Jan en Simonne schreef:
vr 05 jun 2020, 9:13
@Henk58: bent u camping eigenaar of zo?
Alleen dat zou uw antwoorden verklaren.
Het past ook nu weer. Alleen een reactie van Henk58 als er iemand voor een gratis camperplaats is.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door willemzon »

Ik sta nagenoeg nooit op campings, gedoe met aanmelden, voor een betaalde tijd weer weg wezen, vaak veel gedraai, heggetjes enz.
Ik heb wel eens op een camperplaats gestaan die duurder was als een in de buurt gelegen camping.
Het gaat mij helemaal niet om het geld. Natuurlijk is het meegenomen als de camperplaats gratis of niet al te duur is, als dat wel het geval is dan is dan maar zo.
Het gaat mij meer om de plek.wij staan nooit langer dan 2 hoogstens 3 nachten.

Dus wat u aanhaalt henk heeft er helemaal niets mee te maken.
Misschien dat u een beginnenende camperaar bent, want het valt mij wel op dat de beginnende camperaar veel op campings staat, wat allemaal prima is, maar meer de ervaren camperaar die ook voor langere tijd onderweg is, staat meer op camperplaatsen of vrij, waar dat mogelijk is.

Groeten
Willem
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door Jan en Simonne »

henk58 schreef:
ma 15 feb 2021, 14:34
het is een goede zaak dat de gratis camperplaatsen gesloten worden. waarom moeten wij camperaars alles gratis hebben terwijl er voldoende campings in de buurt zijn. soms schaam ik me als de reacties van sommige camperaars lees.
Wat een onzin.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door de Jonckheer »

Ik vermoed dat Henk helemaal geen camper eigenaar is maar een camping eigenaar die hier even lekker komt stoken. :bang:
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door Jan en Simonne »

Dat vroeg ik al, maar daar geeft hij geen antwoord op... :think:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door WimZ »

Hij gaf wel antwoord hoor maar of het waar is?
henk58 schreef:
vr 05 jun 2020, 21:53
Jan en Simonne schreef:
vr 05 jun 2020, 9:13
@Henk58: bent u camping eigenaar of zo?
Alleen dat zou uw antwoorden verklaren.
Henk58
Nee heb zelf een camper, maar ik schaam me soms voor camperaars met hun gemekker over gratis plaatsen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door Jan en Simonne »

Ah, mijn fout.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door lassche »

henk58 schreef:
ma 15 feb 2021, 14:34
het is een goede zaak dat de gratis camperplaatsen gesloten worden. waarom moeten wij camperaars alles gratis hebben terwijl er voldoende campings in de buurt zijn. soms schaam ik me als de reacties van sommige camperaars lees.
Ik las vandaag dat het komend weekend 18 graden kan worden. Weer om er met de camper op uit te gaan.
Maar Henk, hoeveel campings denk je dat er dit weekend open zijn?
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Plaats reactie