Sluiting camperplaatsen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door Zwerfsteen »

Ik lees het toch anders, waar staat dat de rest zich moet aanpassen.
Ik lees dat Aad om die reden niet naar een camping wil.
Dat is zijn goed recht net als het ieders recht is om naar een sauna te gaan en van veel dingen geen gebruik maakt.
Dat is gewoon een eigen keuze.
Wat een vreselijke onzin allemaal en waarom zo op de man spelen.
Laat een ieder in zijn waarde.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door seth_space »

Als jij naar de sauna gaat betaal je voor de sauna. Als jij naar de wellness (of welke fraaie naam dan ook) gaat en je gebruikt alleen de sauna dan betaal je inderdaad voor alles.
Simmigen zijn tevreden met de sauna en hebben geen behoefte aan de rest. Dus die gaan liever naar iets wat alleen een sauna aanbiedt.
Geen probleem toch?

En waarom de temperatuur meteen zo oploopt ontgaat me volkomen.. Coronamoedheid?
(en nee ik doel niet op die sauna :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door iSonic »

Precies. Maar er zijn steeds meer Wellness centra ipv sauna's. Net als dat er steeds meer commerciële camper plaatsen zijn ipv gratis.

En die gratis plekken verdwijnen vaak omdat er overlast is. Dan is het toch raar om te blijven eisen dat deze plekken moet blijven bestaan?

Bekijk het ook eens van de andere kant. Stel jij stelt je oprit beschikbaar zodat er 1 camper daar gratis kan overnachten.
En er staan er regelmatig 3.... Op zich is dat geen probleem maar je kunt nu niet meer uit je raam kijken en de buren vinden het ook niet zo prettig. Daarnaast zit je container elke dag vol waardoor jij regelmatig naar de vuil stort moet rijden.

Je hangt dus een bordje op dat er maar 1 camper is toegestaan. Vervolgens blijven er teveel campers komen die zo nu en dan ook nog op het grasveld gaan staan waardoor dat kapot is gereden.

Als jij vervolgens aangeeft dat dit echt niet de bedoeling is en dat je er zo niet mee doorgaat geeft een van de camperaars aan dat hij zich niet aan de regels houdt. Maar dat is geen probleem wat je moet gewoon je grasveld laten bestraten en als je dan ook nog eens campers in je achtertuin laat staan. Dan is er toch geen probleem?

Met alle respect maar ik weet dan precies hoeveel campers er dan nog op mijn oprit welkom zijn.
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door lassche »

Maar leg dan eens uit waarom er in Duitsland, Frankrijk en Italië wel veel van dit soort plaatsen zijn en in Nederland niet. Als het de gemeenschap daar meer zou kosten dan opleveren zouden ze er in die landen ook niet zijn.
En ook daar zal er best wel eens sprake van overlast zijn. .

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door iSonic »

Moet ik je nu uit gaan leggen dat er in andere landen andere wetten en regels zijn dan in Nederland? Lijkt mij van zelf sprekend.

En daarin tegen in Portugal en Spanje zijn ze ook steeds minder blij met campers die op parkeerplaatsen overnachten.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door Bob Diesel »

In mn PT ,dat land is er een ander probleem
Parkeer plaatsen bezetten en daar campinggedrag vertonen
Of campinggedrag in beschermde natuurgebieden

Maar daar probeert men dan de laatste jaren een oplossing voor
Het aantal groeiende aantal camper reizigers aan te bieden
Dmv het uitbreiden van normaal geprijsde camper plaatsen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door lassche »

iSonic schreef:Moet ik je nu uit gaan leggen dat er in andere landen andere wetten en regels zijn dan in Nederland? Lijkt mij van zelf sprekend.

En daarin tegen in Portugal en Spanje zijn ze ook steeds minder blij met campers die op parkeerplaatsen overnachten.
Gratis mag niet. Maar daar gaat het, wat mij betreft in ieder geval niet over.
Ik doel op enkel een overnachtingsplaats voor bijv. €5,00 of €7,50?



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door Will »

Omdat niemand voor 5.- e wil werken want die willen ook zo'n mooie camper. :D

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door AadenAnke »

iSonic schreef:
vr 12 feb 2021, 16:33
AadenAnke schreef:
vr 12 feb 2021, 14:27
Ik denk dat je de essentie mist. Het gaat niet om gratis maar om het feit dat je naar een camping moet. Als je naar een stad/dorp gaat daar je dag en avond doorbreng wil je niet naar een camping (althans ik niet) tig km nog naar de camping rijden en daar de camper neer zetten om 11 uur 's avonds wil ik niet vindt de camping baas en zijn klanten ook niet goed! En de kreet wij hebben alles wat de camperaar nodig heeft klopt wel maar er zijn ook zoveel dingen die ik helemaal niet wil maar dan wel voor moet betalen. Met name dat moeten is het discussie punt.

Gr. Aad
En dat is gewoon grote onzin die je uitkraamt. Als ik naar de Sauna ga betaal ik voor het geheel. Ik gebruik de stoomcabine, ijsgrot en het zwembad niet. Maar dan krijg ik toch ook geen korting als ik die niet wil gebruiken? Maar omdat *jij* enkel voor de voorzieningen wil betalen die je gebruikt moet de rest zich maar aanpassen aan jou behoefte? Rare houding.
Nee dat is geen onzin dat is gewoon mijn mening! Ik sta ongeveer 1/3 van de overnachtingen op campings daar kies ik voor ivm lokatie voorzieningen en ook prijs. De rest van de tijd op CP's en vrij gratis of betaald ook daar kies ik voor en gratis is geen onderdeel van de keuze de prijs wel. Als ik alleen overnacht ga ik geen 10+ euro betalen blijf ik er wat langer en maak ik meer gebruik van wat ze me aanbieden prima. Ik sta graag in een stad of dorp. Beetje winkelen wat eten biscoopje of theater drankje in de lokale kroeg en dan naar CP lopen mandje in en morgen gezond weer op. Als ik dan niet meer in het dorp kan/mag overnachten doe ik dat niet maar ga dan niet naar de camping waar ik niet heen wil want ik kan dan niet uit eten naar de bios of de kroeg en daar kwam ik voor. Dus de kwestie is niet gratis maar beschikbaar. Ik weet dat sommigen alleen op campings willen staan prima hun keuze. Als gemeenten besluiten om de CP in hun stad/dorp gratis of betaald sluiten om welke reden dan ook vindt ik het kortzichtig van die gemeente om te denken dat de camping uit verkoren alternatief is. Voor sommige wel voor mij vaak niet en soms wel. Dus onzin nee!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door de Jonckheer »

Will schreef:
vr 12 feb 2021, 20:44
Omdat niemand voor 5.- e wil werken want die willen ook zo'n mooie camper. :D

Mvrgr.Wil
Neem bijvoorbeeld Wolfhagen, kost al jaren €5 per dag, is een paar jaar gelden dubbel zo groot gemaakt. Op een steenworp afstand van het gezellige stadscentrum. Supermarkten vlakbij. Eventueel met de trein naar Kassel. Heeft stroom, water en afvoer. Geen onzin als douches en toilet gebouw, dat maakt het alleen maar nodeloos duur.
Wij passen daar ook met gemak, de plekken zijn groot genoeg voor de bus, aanhanger en auto. Het kan dus allemaal wel. En zo weten we nog wel een x aantal andere plaatsen in Duitsland, perfect.
Het hoeft dus niet gratis maar de prijs moet in verhouding staan met het gebodene en daar gaat het hier meestal verkeerd, om wat voor reden dan ook.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door Zadowolony »

Ja, als ze 15 of zelfs 17 euro per dag vragen voor een camperplaats pak ik liever een camping.
Meer voorzieningen en nog gezelliger ook. Zeker op de svr campings voel mij (bijna) altijd thuis.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door iSonic »

AadenAnke schreef:
vr 12 feb 2021, 21:03
iSonic schreef:
vr 12 feb 2021, 16:33
AadenAnke schreef:
vr 12 feb 2021, 14:27
Ik denk dat je de essentie mist. Het gaat niet om gratis maar om het feit dat je naar een camping moet. Als je naar een stad/dorp gaat daar je dag en avond doorbreng wil je niet naar een camping (althans ik niet) tig km nog naar de camping rijden en daar de camper neer zetten om 11 uur 's avonds wil ik niet vindt de camping baas en zijn klanten ook niet goed! En de kreet wij hebben alles wat de camperaar nodig heeft klopt wel maar er zijn ook zoveel dingen die ik helemaal niet wil maar dan wel voor moet betalen. Met name dat moeten is het discussie punt.

Gr. Aad
En dat is gewoon grote onzin die je uitkraamt. Als ik naar de Sauna ga betaal ik voor het geheel. Ik gebruik de stoomcabine, ijsgrot en het zwembad niet. Maar dan krijg ik toch ook geen korting als ik die niet wil gebruiken? Maar omdat *jij* enkel voor de voorzieningen wil betalen die je gebruikt moet de rest zich maar aanpassen aan jou behoefte? Rare houding.
Nee dat is geen onzin dat is gewoon mijn mening! Ik sta ongeveer 1/3 van de overnachtingen op campings daar kies ik voor ivm lokatie voorzieningen en ook prijs. De rest van de tijd op CP's en vrij gratis of betaald ook daar kies ik voor en gratis is geen onderdeel van de keuze de prijs wel. Als ik alleen overnacht ga ik geen 10+ euro betalen blijf ik er wat langer en maak ik meer gebruik van wat ze me aanbieden prima. Ik sta graag in een stad of dorp. Beetje winkelen wat eten biscoopje of theater drankje in de lokale kroeg en dan naar CP lopen mandje in en morgen gezond weer op. Als ik dan niet meer in het dorp kan/mag overnachten doe ik dat niet maar ga dan niet naar de camping waar ik niet heen wil want ik kan dan niet uit eten naar de bios of de kroeg en daar kwam ik voor. Dus de kwestie is niet gratis maar beschikbaar. Ik weet dat sommigen alleen op campings willen staan prima hun keuze. Als gemeenten besluiten om de CP in hun stad/dorp gratis of betaald sluiten om welke reden dan ook vindt ik het kortzichtig van die gemeente om te denken dat de camping uit verkoren alternatief is. Voor sommige wel voor mij vaak niet en soms wel. Dus onzin nee!

Gr. Aad
En als gemeentes dit niet willen faciliteren heb je dat maar te accepteren. Als ik hier naar de stad ga, met de auto, om geld uit te geven moet ik ook betaald parkeren. Ik kan dan niet afdwingen dat ik gratis mag parkeren omdat ik geld uit ga geven.

Dat jij dan de keuze maakt om niet op een camping te staan is prima en jou keuze. Dat de gemeente dan wat aanloop mist is ook prima en een gevolg van hun keuze. Maar het blijft hun keuze om te maken.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door AadenAnke »

Dat is flink geld voor een CP maar heb dat wel vaker betaald. Als de CP is waar ik wil zijn (in het dorp/stad) en de camping nog 5 km ervandaan dan ga ik voor die CP! Het gratis of duur is niet de vraag maar de lokatie zelf. Een srv camping is toch vaak verder van de bewoonde wereld prima om een paar dagen te ontspannen niets doen in het stoeltje een boekje lezen maar dan wil ik toch weer wat anders. Dat is nu juist het fijne van een camper. Een groot deel van het camper publiek is geen camping publiek. Feit blijft dat het jammer is dat ook die CP is gesloten of het nu komt door druk van Recron of overlast het is gewoon jammer

Gr. Aad
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sluiting camperplaatsen



Bericht door AadenAnke »

@isonic, je snap niet wat ik schrijf of wil het niet snappen. Kan zijn dat ik onduidelijk ben of jij het niet goed leest dat laat ik maar zo!
Feit is dat als een gemeente een CP sluit dat hun beslissing is en wij allen dus ook ik dat moeten accepteren. Maar dat de camping me graag welkom heet zal ook wel waar wezen maar ik vaak niet naar de camping wil. Dat heeft niets met geld te maken maar alleen wat ik wil doen!

Gr. Aad
Plaats reactie