Overnachting IJmuiderslag

Plaats reactie
JeroenI
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 09 okt 2020, 17:44

Overnachting IJmuiderslag



Bericht door JeroenI »

Goedendag,

Weet iemand of het is toegestaan cq. gedoogd om op of nabij de ijmuiderslag kostenloos (en dan het liefst nog een beetje rustig ook) te overnachten? Ik vond een topic van 2008 en dat zijn al aardig wat jaren terug, en aangezien er nog wel s wat veranderd. Ik stond gisteren voor mn 1e overnachting ooit met deze camper in westknollendam, maar daar is het echt een gekkenhuis aan verkeer, zowel overdag als s'nachts, en wil nu eigenlijk wel even een lekker nachtje maken 😂

Alvast dank!
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door dedruivenplukker »

In Nederland kan je officieel bijna nergens kosten loos overnachten.
De plekken die er wel zijn staan prima op de site van campercontact.

Er zijn veel "officieuze " plekken, die staan vaak op park4night.
Maar als daar ooit een Fransman jaren terug prima geslapen heeft wil niet zeggen dat dat nog zo is, dat het mag en dat het kan.
Zo zijn veel leuke plekjes verloren gegaan.
Ik woon zelf aan de kust en hier rijdt de politie alle plekjes aan de kust af en de bekeuring volgt later.
Veel buitenlanders denken dat het wel kan en dan gaat het mis. Ik zie ook genoeg mensen uit kleine surfbusjes met een wc rol uit de duinen komen...
(niet alleen deze camperaars, maar nu hele volksstammen nu de horeca dicht is)

Wat ik meestal doe in zulke situaties is met de camper 's avonds in het donker naar een rustige buurt of parkeerplaats rijden.
Een paar km van de kust is meestal al genoeg.
Industrie terrein, sportveld door de weeks, op een grote algemene parkeerplaats etc.
Ik hou alles dicht, het is toch donker buiten en rij de volgende ochtend weer vroeg weg.
Ben dan de eerste op het mooie plekje....
Zolang je niet bij iemand voor de deur staat of in een buurtje waar men elkaar in de gaten houdt gaat dat prima.

Zelf heb ik nog nooit een bekeuring gehad, wel een paar keer is er gevraagd om te verkassen. Geen probleem. Ik ben te gast.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
JeroenI
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 09 okt 2020, 17:44

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door JeroenI »

Fijn, wel jammer dat Nederland zo beperkt is. Ik had begrepen dat in het verleden er een camperplaats was bij de ijmuiderslag, maar die zal dan wel zijn opgeheven. Maar overlast veroorzaken moet je natuurlijk nooit 😁

Dank voor de info.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door dedruivenplukker »

Er stonden veel surf busje, jaren terug. Die claimden de ruimte en gaven overlast.

Koningin Juliana zei het al in haar troonrede van 1950: “Nederland is vol, vol, vol.”
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door B1gcheese »

Tja hier in de buurt zijn de camperplaatsen dun gezaaid, en als het dan gratis moet dan wordt het helemaal lastig. De dichtstbijzijnde officiële plaats (niet gratis) zou dan Wormerveer zijn aan de Wandelweg, maar die is betaald en ik zou daar niet gaan staan. Bij de jachthaven van Uitgeest sta je fijner maar dan betaal je 18 euro.

Gedoogplekken ken ik niet hier in de buurt, ik weet wel dan je in Velsen Noord echt niet moet gaan staan bij het strand, daar wordt je op de bon geslingerd. Daar stonden voorheen surfbusjes en daar staan nu veel borden met de boodschap dat je er niet mag overnachten. Misschien ergens in Spaarnwoude?

En wat druivenplukker zegt, zorg dat je niet opvalt. Het hangt er ook sterk van af wat voor camper je hebt, ik zou wat meer opvallen dan een VW busje.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door Bob47 »

Ook wel gedaan. Gewoon in een woonwijk op een plek waar je niemand tot last bent. Parkeren.... gelijk gaan slapen en natuurlijk geen licht gebruiken. Lijkt het gewoon een geparkeerde camper.

In Duitsland is dat simpeler. De nacht doorbrengen mag in principe overal als je maar niemand tot last bent. Dus niet bv voor een huis gaan staan.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door javanes »

JeroenI schreef:
ma 16 nov 2020, 15:54
Fijn, wel jammer dat Nederland zo beperkt is.
Da's niet alleen in Nederland.
Ook in andere landen heb je zo een bekeuring te pakken.
En dan praat je b.v over bedragen van €300,- (Griekenland b.v)
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door FrS »

zevenhuizen, alles bij de hand €15,- (voor niks gaat soms de zon op)
Gebruikersavatar
Roadboy
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 14:47
Locatie: Midden Limburg

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door Roadboy »

Hoek van Holland, Emmaboulevard gratis, natuurlijk een heel eind van IJmuiden vandaan, maar je staat er fantastisch. Staat in CC.

Groet, Jo
JeroenI
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 09 okt 2020, 17:44

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door JeroenI »

HvH is wel echt tof! Ik noteer m😎 thnx!
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 16 nov 2020, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
JeroenI
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 09 okt 2020, 17:44

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door JeroenI »

B1gcheese schreef:
ma 16 nov 2020, 16:02
Tja hier in de buurt zijn de camperplaatsen dun gezaaid, en als het dan gratis moet dan wordt het helemaal lastig. De dichtstbijzijnde officiële plaats (niet gratis) zou dan Wormerveer zijn aan de Wandelweg, maar die is betaald en ik zou daar niet gaan staan. Bij de jachthaven van Uitgeest sta je fijner maar dan betaal je 18 euro.

Gedoogplekken ken ik niet hier in de buurt, ik weet wel dan je in Velsen Noord echt niet moet gaan staan bij het strand, daar wordt je op de bon geslingerd. Daar stonden voorheen surfbusjes en daar staan nu veel borden met de boodschap dat je er niet mag overnachten. Misschien ergens in Spaarnwoude?

En wat druivenplukker zegt, zorg dat je niet opvalt. Het hangt er ook sterk van af wat voor camper je hebt, ik zou wat meer opvallen dan een VW busje.
Ik val ook wel op met mijn alkoof hoor hahah 😂

Spaarnwoude heeft idd wel wat gratis plekken maar heeft nou niet een bepaald veilige naam... hangt veel rotzooi daar rond.

Maargoed ik zal eens kijken en soms toch maar eens een risico á 140 euro nemen... maar liever nier. Alles donker en dan maar als parkerende leven 😂
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door B1gcheese »

Een alkoof is inderdaad niet erg 'stealth'. Ik zou beroerd slapen in de wetenschap dat er elk moment een BOA op mijn deur kan kloppen dat ik op moet zouten.

Ik vergat er nog eentje, de camperplaats Vijfhuizen bij het Floriadeterrein (Camperpark N205). Heb er nooit gestaan maar ben wel eens wezen kijken, zag er netjes uit met sanitairgebouw en al. €13,50 per nacht. Je zit er zo op de snelweg. Wel oordopjes mee want je staat vlakbij de Polderbaan.

https://www.campercontact.com/nl/nederl ... rpark-n205
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door zwerf-busje »

Wij komen regelmatig in Vijfhuizen, en je hebt alleen last van het vlieg lawaai als er oostenwind is, of windstil.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Overnachting IJmuiderslag



Bericht door bupozaanstad »

Als je zo dicht bij de luchthaven gaat staan dan kan je niet spreken van "last van vliegtuig lawaai" je zoekt het immers zelf op door daar te gaan staan.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Plaats reactie