Met de camper op de camping: hoe?

Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Toemke »

Albufeira Portugal, laaang geleden met onze eerste camper een VW T3 bus, Joker 3.

Na een dag of 4 op een camping werd het tijd om inkopen te doen, we zouden er langer blijven.
Oprijblokken laten staan, tafel en stoelen, grote mat en BBQ in het midden van ons plekje laten staan en de stroomkabel laten insteken.
Namiddag komen we terug staat iemand anders op de plaats met toestemming van de uitbater. Ons materiaal aan de kant gezet en we moesten een andere plek zoeken. Die camper was te groot om elders te staan was de uitleg. Ons gevoel was eerder: een kennis of vaste klant die absoluut daar wilde staan (mooi plekje) en wij waren toevallig weg.
We waren nog zeer jong en hadden geen verhaal, ingepakt en andere camping gezocht.
Tegenwoordig altijd een Vespa bij voor de inkopen, klein trauma aan over gehouden :lol3:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Marco Polo »

Normaal gesproken blijven we gewoon staan.
In Murcia (E) een keer noodgedwongen een paar keer met de camper op pad (ongeluk gehad en 2 keer naar het ziekenhuis voor operatie en controle) en toen aan de buren gevraagd of ze een oogje in het zeil wilden houden.
Ging goed.
Maar in principe gaan we alleen van de plek voor een verplaatsing naar een andere bestemming of - soms - lozen.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door marjasjaak »

Op een camping met genummerde plaatsen kan je gewoon weggaan. Wij laten meestal tafel en stoelen staan. Op vrije camperplaatsen kan dat niet. Als je op mooi plekje staat op een vrije CP, en er is nog ruimte zat dan heb je altijd camperaars die perse op 1 meter naast je willen staan. Wij hebben een zeer mooie zelfbouw buscamper :-B , denk dat ze daar dan graag bij willen horen. :hug:
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Janpinz »

Snap ik dan weer niet...wij blijven zo ver en veel mogelijk bij buscampers weg... :cheers:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door PaulBng »

roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door roma »

Stank?
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Janpinz »

Over het algemeen, worden deuren van auto’s dicht gegóóid, ipv dicht gedrúkt. Altijd, overal, iedereen...
Onder de campers zijn dan de bussen het ergst; achterdeuren én de schuifdeur(en).
Om eoa reden moet dat bij vertrek en aankomst ook nog eens ...pakweg...20-25 keer :bang:
Sorry voor de goeien onder ons, die aan softclose doen, mechanisch of handmatig, maar de bussen mijden we om die reden zo veel mogelijk.
Vaak betreft het huurcampers, met onervaren kampeerders, die op meer gedragspunten opvallen.
Vaak gaan die ook als eersten weg smorgens, en hebben zelf nergens last van, zodoende. :sick:

Moraal van het verhaal: Beste mensen, probeer uw deuren eens gewoon dicht te drukken ipv gooien!
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door DucatoDolf »

Dank :bow: nu zijn de achterdeuren van met name de Ducato een crime om goed dicht te krijgen. Ook schuifdeuren hebben best wel een forse beuk nodig. Het hoeft alleen op de camping niet allemaal klikdicht. Rustig in het slot drukken en als je echt weg gaat pas checken of het dashboard het oké vindt.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door FrankJC »

Ik druk de deuren dicht, ik heb een pleuris hekel aan het dichtgooien van deuren. Ik heb een buscamper van 6,40 lang en ben o.h.a. de kleinste als ik ergens sta, je wilt niet weten wat voor onbeschoft kan mij geen reet schelen gedrag sommige eigenaren van Mobile Homes er op na houden.
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door staal571 »

Janpinz schreef:
do 17 sep 2020, 10:39
Over het algemeen, worden deuren van auto’s dicht gegóóid, ipv dicht gedrúkt. Altijd, overal, iedereen...
Onder de campers zijn dan de bussen het ergst; achterdeuren én de schuifdeur(en).
Om eoa reden moet dat bij vertrek en aankomst ook nog eens ...pakweg...20-25 keer :bang:
Sorry voor de goeien onder ons, die aan softclose doen, mechanisch of handmatig, maar de bussen mijden we om die reden zo veel mogelijk.
Vaak betreft het huurcampers, met onervaren kampeerders, die op meer gedragspunten opvallen.
Vaak gaan die ook als eersten weg smorgens, en hebben zelf nergens last van, zodoende. :sick:

Moraal van het verhaal: Beste mensen, probeer uw deuren eens gewoon dicht te drukken ipv gooien!
Ik blij en weet nu dat U dan nooit naast me komt staan.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Janpinz »

Dank :cheers:
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Antonis »

@staal571
Toch jammer van die opmerking.
Ton
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door roma »

Doe als ik: verwijder de schuifdeur uit je camper en vervang hem door een velours gordijn. Het mijne is donkerblauw. Probleem opgelost.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door FrS »

staal571 schreef:
do 17 sep 2020, 11:47
Janpinz schreef:
do 17 sep 2020, 10:39
Over het algemeen, worden deuren van auto’s dicht gegóóid, ipv dicht gedrúkt. Altijd, overal, iedereen...
Onder de campers zijn dan de bussen het ergst; achterdeuren én de schuifdeur(en).
Om eoa reden moet dat bij vertrek en aankomst ook nog eens ...pakweg...20-25 keer :bang:
Sorry voor de goeien onder ons, die aan softclose doen, mechanisch of handmatig, maar de bussen mijden we om die reden zo veel mogelijk.
Vaak betreft het huurcampers, met onervaren kampeerders, die op meer gedragspunten opvallen.
Vaak gaan die ook als eersten weg smorgens, en hebben zelf nergens last van, zodoende. :sick:

Moraal van het verhaal: Beste mensen, probeer uw deuren eens gewoon dicht te drukken ipv gooien!
Ik blij en weet nu dat U dan nooit naast me komt staan.
de nieuwere (VW) bussen sluiten de schuifdeur elektrisch, mag je niet gooien. Maar je doet net alsof andere campers hun deuren zachtjes sluiten. Valt in de praktijk ook nog wel tegen. Er wordt wat af gegooid op de camping/cp zo te lezen, niet alleen deuren
Plaats reactie