Met de camper op de camping: hoe?

Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door gjvonk »

Op een camperplaats zou ik mijn stroomkabel niet laten zitten, maar dat is een mening, nooit geprobeerd n.l. Op een camping kan dat wel is in ieder geval mijn ervaring.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Marco Polo »

Janpinz schreef:
Marco Polo schreef:
ma 31 aug 2020, 10:02
Gaat om een camping , niet om een CP.
Wij gebruiken eigenlijk altijd de fietsen.
Tijdens de verplaatsingen tussen je bestemmingen doe je de noodzakelijke, grote, inkopen.
“Hoe zit het met een camperplaats als ik een plekje heb, ik sluit de stroomkabel aan. Ik moet in de middag weg met de bus. Wat doe ik dan?”

Dus toch?!
Geen idee.
De titel lijkt me veelzeggend.
En ze vraagt naar de stadscamping in Rotterdam waar ze langere tijd wil bivakkeren.

Maar goed als je de term camperplaats, die al dan niet toevallig in het openingsbericht genoemd wordt, letterlijk gaat nemen kan je alle kanten op ;-)
Op de camping en elders.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Yvonne57 »

Als wij op een camping staan en wij willen weg, dan laten we de tafel en stoelen staan en zetten eventueel nog een tarp op om ons plekje veilig te stellen. Maar dat komt eigenlijk zelden voor. We maken eerder gebruik van het openbaar vervoer of de fiets. De stadscamping van Rotterdam ligt in de milieu zone, maar kent wel goede busverbinding. Dus misschien is dat een optie?
Yvonne
Gebruikersavatar
Honneponneke
Berichten: 8
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 18:58

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Honneponneke »

Hia,

We zijn niet naar de stadscamping gegaan - ik had een minder super review gelezen over het sanitair en de tijd dat je nog op de camping kon 's avonds.

We zijn in plaats daarvan naar campingplaats Kinderdijk gegaan, in Alblasserdam. Deze beheerder had ook vlot teruggemaild op mijn vragen. Een goede review in de campercontact-app over het sanitair deed mij dit besluit nemen. Was ook nog eens goedkoper dan de stadscamping.

We hebben prima geslapen en het plekje waar we stonden was prima, echt alleen als slaapplaats nodig (we hadden namelijk gewoon cursus in Rotterdam), dus als alternatief voor een hotel ging dit dus goed. \

Bedankt voor jullie antwoorden,

Groetjes Paula

PS excuses voor de verwarring ... camping en camperplaats. Ik ben hier nog een newbie in
mvg

Paula

Pössl Roadcamp
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Arie55 »

Van de reviews moet je niet teveel van aantrekken. Wat de een mooi vind, vind de ander niks. Het kan zomaar dat net die ene het een afgang vond en dat jij dat gelezen hebt.
Sanitaire aangelegeheden: je zit nergens zo lekker als op je eigen potje. Heb er zelfs schik in als ik op de pot zit en door de deuropening naar de langslopende mensen kijk. Ze moesten eens weten! :-B
Douchen zijn we op het forum verdeeld over, ik vind het prettiger in de camper dan op een camping. In camper alles bij de hand en geen gedoe met kleding.
Tsja, het lozen ervan is een minder prettige aangelegenheid.
Zelfs als je gaat vergelijken met een hotelkamer, deze is unheimisch en je camper is een tig sterren appartement op wielen met elke keer ander uitzicht, met alles erop en aan.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Honneponneke
Berichten: 8
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 18:58

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Honneponneke »

Dag Arie,

bij het voorstelrondje heb je kennelijk niet gelezen dat ik een buscamper heb en geen joekel van een giga camper: ik heb dus geen vakantiehuis-op-wielen. Douchen moet ik wel in het sanitair gebouw doen. En ik heb wel een portapotti, maar dit keer niet meegenomen, vanwege de reviews.

Ik trek me dus zeker iets aan van reviews: dat is namelijk een mening van mensen die er zijn geweest. Ik lees er doorgaans best wel veel, zodat ik kan filteren. Een boze bezoeker zegt iets anders dan een tevreden bezoeker. Na lezen maak ik een eigen afweging. Soms schrijf ik zelf ook reviews: als het kan zo objectief en eerlijk mogelijk. ik vind het leuk om te doen.

Groetjes Paula
mvg

Paula

Pössl Roadcamp
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Zadowolony »

Sommige buscampers hebben ook toilet, douche, lengtebedden, grote koelkast etc........
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door PaulBng »

Klopt. Heb ik allemaal.... In een buscamper.
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door SkiRon »

Ik heb gewoon een bordje op een standaard die ik op de lege plek achterlaat als ik even met de camper weg ben, daar staat in 5 talen op dat de plek bezet is en al betaald en dat ik terugkom, Engels, duits, spaans, frans en nederlands. Nog nooit iemand op mijn plek gaan staan :wink:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door AadenAnke »

Nou Ron ik heb wel anders mee gemaakt! Keurige gemarkeerde plaatsen op een betaalde CP we gingen laat naar bed om een uur of een en na een tijdje wordt ik wakker van een wagen vlak bij. Draai me om en slaap verder. Nog geen half uur later een hoop boze stemmen naast de camper. Wat blijkt een Duitser met een VW bus heeft zijn busje tussen 2 andere in gezet. Waardoor de gene links naast hem niet eens de camperdeur meer kon openen. Een hoop gedoe de beheerder erbij en die kijkt ja de Duitser heeft betaald dus is wel goed. Lijkt me dat een bordje met naam of tafels en stoelen geen enkel effect hebben op deze man. Afgelopen zaterdagavond in Toul Fr. Om een uur of 10 er komt een Nederlander de volle CP op rijden kijkt rond en zet zijn wagen gewoon in het rijpad en blokkeerde daarmee de doorgang mensen spreken hem daar op aan. Hij haalt de schouders op en loopt met zijn hond aan de riem gewoon weg. Zondagmorgen om 9 uur starte hij en vertrok.

Gr. Aad
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Janpinz »

Je hebt hufters en horken...het verschil is me nog niet helemaal duidelijk :lol3: :cheers:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door de Jonckheer »

Zadowolony schreef:
ma 07 sep 2020, 18:56
Sommige buscampers hebben ook toilet, douche, lengtebedden, grote koelkast etc........Afbeelding
Een en ander heeft te maken met het formaat van de buscamper, die kunnen wel tot 12 meter lang zijn (zoals de mijne) :lol: :lol: :lol:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door AadenAnke »

Ja en je komt ze beide ongewild tegen en je zal het ermee moeten doen.
@ Nico mijn buscamper is 6.40 meter maar heeft dat ook allemaal hoor, beetje krap maar oke :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door DucatoDolf »

De stadscamping in Rotterdam :-B Introductieweek studie destijds :cheers: Goede herinneringen 8-)

(warme douche weggehaald :wink: )

Voor de helderheid, ik ben ook nog niet bekend met cp's: kan ik van een betaalde cp verwachten mijn eigen plek te behouden of is dat ook erg verschillend per cp?
Kan mij voorstellen dat een gratis cp natuurlijk opstaan plaats vergaan is. Volgende week gaan we weg, dus zullen we het meemaken.
Plaats reactie