Met de camper op de camping: hoe?

Gebruikersavatar
Honneponneke
Berichten: 8
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 18:58

Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Honneponneke »

Hoi,

Ik ben Paula, bij het voorsteltopic heb ik me net voorgesteld. Ik ben dus nieuw op dit forum en sinds 1,5 week hebben we een buscamper (Rood, Renault Trafic uit 1996).

Zowat mijn hele leven (48) kampeer ik al, eerst in een caravan (met ouders) en daarna zelf met kinderen in tenten. Nu hebben mijn man en ik een camper gekocht. Ik heb daar wat vragen over, want ik weet wel hoe het gaat op een camping met een caravan en tenten, maar niet met een kampeerbus. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met wat vragen (of een link met een handleiding)

Hoe zit het met een camperplaats als ik een plekje heb, ik sluit de stroomkabel aan. Ik moet in de middag weg met de bus. Wat doe ik dan? Ik maak uiteraard de stroomkabel los, maar laat ik deze liggen op de plaats (zo zonder dat er water in komt), of rol ik hem op en leg hem in de bus? Hoe weten anderen die als ik weg ben dat mijn plekje van mij is? (stel dat je zelf een plekje mag zoeken ipv een aangewezen plek krijgen). En dan nog, is het de bedoeling dat je je stroomkabel laat liggen? Is dit erg jat-gevoelig?

Heeft iemand ervaring met ervaring met de stadscamping in Rotterdam?

Alvast bedankt voor het antwoorden/linken.
mvg

Paula

Pössl Roadcamp
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Met de camper op de camping - hoe?



Bericht door Janpinz »

Goedemorgen nieuw en welkom lid.
Reserveren op een cp is er meestal niet bij...opgestaan, plaats vergaan :crazy:
Stoelen, kabels of andere items achterlaten is vragen om problemen.
Heb je een betaalde, genummerd of zo, plek, is die uiteraard voor jullie, zolang als je betaald hebt, beetje afhankelijk van de plek zelf.
Er zijn zoveel verschillende cp’s, dat het wat moeilijk is om daar een pasklaar antwoord op te geven...
Ga eerst maar eens op ontdekking, en geniet van het camperen! :cheers:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Met de camper op de camping - hoe?



Bericht door Marco Polo »

Gaat om een camping , niet om een CP.
Wij gebruiken eigenlijk altijd de fietsen.
Tijdens de verplaatsingen tussen je bestemmingen doe je de noodzakelijke, grote, inkopen.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op ma 31 aug 2020, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Met de camper op de camping - hoe?



Bericht door Aloys »

Wat zijn sommige leden toch snel he? Terwijl ik typ staan er al twee reacties! :D

Er zijn diverse soorten camperplaatsen. Oorspronkelijk een (parkeer)plaats waar je -al dan niet betaald- mag overnachten.
Gisteren stonden we in Ribe, Denemarken, daar heb je dus geen stroom. Foto: https://www.aloys.nl/cms/wp-content/afb ... ken-34.jpg
Als je dan even weg wilt en je laat bijv. je trapje staan, dan komt er vast wel iemand die denkt "ja doei!" en zet je trapje in het gras en pikt "jouw" plek in...

Camping
Je vraag ging over een camping.
Als ik op een camping sta waar je zelf je plekje mag zoeken, dan laat ik meestal mijn stroomkabel liggen, de oprijblokken liggen én vaak ook de stoelen en tafel staan. Beetje ruim uitgezet zodat de volgende ook niet té dichtbij komt staan! :D
Wij nemen bij uitzondering fietsen mee, staan hooguit 2 of 3 nachten op een plek maar meestal maar één nacht. De reis is het doel, veel meer doelen hebben we niet. Dat heet tegenwoordig een "roadtrip" :D
Boodschappen doen we onderweg. Dus blijven we ergens 2 of 3 dagen dan zorgen we dat we voldoende eten en drinken in voorraad hebben.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Honneponneke
Berichten: 8
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 18:58

Re: Met de camper op de camping - hoe?



Bericht door Honneponneke »

Ok, als ik het goed begrijp:

als ik op een camping sta dan heb ik gewoon een plek waar ik naar terug kan?

als ik op een camperplaats sta dan is opgestaan, plaats vergaan? (gek hoor). Ik moet in Rotterdam wel inchecken ... maar het kan dus zo zijn dat als ik in de ochtend weg moet, en als ik dan in de namiddag weer terugkom dat ik een andere plek heb? Of geen plek? Totdat ik uitchech heb ik toch plek?

Groetjes Paula

PS ik moet de komende maanden elke 2 weken naar Rotterdam, ik gebruik de camper om te overnachten.
mvg

Paula

Pössl Roadcamp
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Met de camper op de camping - hoe?



Bericht door Sandor Gora »

Lijkt me dat je de campingbaas moet bellen, je probleem voorleggen en om een oplossing vragen.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Honneponneke
Berichten: 8
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 18:58

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Honneponneke »

ok, dat antwoord begrijp ik niet.

Ik ga er van uit dat het met in- en uitchecken net is zoals een hotel. Maar door eerdere antwoorden weet ik het dus niet.
Aloys laat kennelijk wel van alles staan om aan te geven dat deze plek bezet is.

groetjes Paula
mvg

Paula

Pössl Roadcamp
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 889
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door ekruijsse »

Op een camping is in principe een éénmaal uitgekozen en gereserveerde plaats natuurlijk 'jouw plekje' en dient dit gewoon vrij te blijven.
Je kunt eventueel je plekje nog aangeven met van dat rood/witte plastic lint en een paar simpele tentharingen als je weg bent en het niet vertrouwd. Op een camperplaats heb je normaal gezien geen recht van spreken na vertrek en moet je bij terugkomst maar zien of dezelfde plek vrij is.
Eugene
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Aloys »

Je hebt kampeerervaring, dus ook ervaring met campings neem ik aan?
In- en uitchecken? Dan krijg je een nummer wat je bij de slagboom moet intoetsen als je erin of eruit wilt?

Sta ik op een toegewezen plek, dan laat ik weinig achter. Maar op sommige campings mag je gaan staan waar je maar wilt! Laat je dan niets achter, dan weet een ander ook niet dat dat jouw plek is.

Camperplaatsen zijn wezenlijk anders. Soms is het gewoon een parkeerplaats en sta je tussen de personenauto's. Dan laat je uiteraard NIETS achter, en als je terugkomt moet je misschien een nieuwe plek zien te vinden. Soms zijn het campercampings, meestal bij particulieren die ruimte hebben en dit er bij doen.
Of camperplaatsen óp de camping, dan gebruiken ze gewoon het woord "camperplaatsen" om campers te lokken. Vaak hebben ze dan een soort insteekhaventjes gemaakt zodat je met je zware camper niet op het gras hoeft.

Alles is mogelijk...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Honneponneke
Berichten: 8
Lid geworden op: do 27 aug 2020, 18:58

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Honneponneke »

ahah ok duidelijk, ik moet het ter plekke (be)zien. Kennelijk geen standaard iets, zoals met tent/caravan ...

Ja ik heb kampeerervaring (maar eigenlijk niet in NL), maar een caravan en tent blijven altijd achter he? Zodra je verder reist gaat dat pas mee :)

Aloys leuke foto van je bus in Denemarken! Wij zijn een roadtrip-vakantie komende zomer van plan!

groetjes Paula
mvg

Paula

Pössl Roadcamp
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door Zadowolony »

Op de camping zetten wij vaak de bustent op, maar dat kan niet op een camperplaats. De tent staat zelfstandig, dus de bus kan wegrijden. Er zit een soort sluis tussen. Spullen kunnen dan in de tent achterblijven.en je plek is gemarkeerd. Overigens nemen wij altijd fietsen mee en gebruiken de bus alleen om door te trekken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door rijschoollucassen »

Zeker voor een roadtrip is de app campercontact van de nkc bijna een must. Een behoorlijk compleet overzicht van alle overnachtingsmogelijkheden met je camper, compleet met gegevens over water lozen en innemen.

Vraag ter plaatse gerust bij andere camperaars hoe of wat. De meesten zijn best bereid je even op weg te helpen.

Veel camper plezier!

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Met de camper op de camping: hoe?



Bericht door gjvonk »

Wat betreft de stadscamping van Rotterdam, die hebben een website:

stadscamping-rotterdam.nl

Onder de knop [kamperen] staat dat ze voor campers en caravans 15 afgebakende plaatsen met stroom hebben. Lijkt me dat je daar de truc van Aloys kunt toepassen: stoelen en tafel laten staan, je haspel met je kabel uitgerold laten. Dat doen wij ook als we op een echte camping staan.

Bel ze anders even op.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk


Buscamper fan
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Met de camper op de camping - hoe?



Bericht door Janpinz »

Marco Polo schreef:
ma 31 aug 2020, 10:02
Gaat om een camping , niet om een CP.
Wij gebruiken eigenlijk altijd de fietsen.
Tijdens de verplaatsingen tussen je bestemmingen doe je de noodzakelijke, grote, inkopen.
“Hoe zit het met een camperplaats als ik een plekje heb, ik sluit de stroomkabel aan. Ik moet in de middag weg met de bus. Wat doe ik dan?”

Dus toch?!
Plaats reactie