Park4Night: toch nog heerlijk geslapen

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Park4Night: toch nog heerlijk geslapen



Bericht door Marco Polo »

Las op een ander forum dat de Britse regering bezig is om de wetgeving omtrent “wildkamperen” nogal aan te scherpen.
En dat is dan eigenlijk gericht op Travellers en zigeuners maar ook prima toepasbaar op camperaars die de wagen even op een rustig plekje wegzetten voor de nacht.
Onderdeel van de wet is in beslagname en vernietiging van voertuigen bij overtredingen.
Iets om in de gaten te gaan houden hoe dat zich gaat ontwikkelen ;-)
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Park4Night: toch nog heerlijk geslapen



Bericht door de Viking »

En dat is dan eigenlijk gericht op Travellers en zigeuners
Marco Polo, dat heb ik al een keer meegemaakt in het Peak district, komen in no time 60 caravans met eigen vuilnisauto's etc een enorm parkeer terrein innemen.
En wij stonden op een pop-up camping vlakbij waar men er niet blij van werd en de hekken maar gesloten.
Toch intimiderende lui die travellers.
Ze stonden toen ook bij de boot naar Duinkerken met de generator naast de caravans op straat.
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Park4Night: toch nog heerlijk geslapen



Bericht door Marco Polo »

https://www.thebmc.co.uk/unauthorised-e ... d-trespass

Gaat om Engeland en Wales.

En waar wij hier voor wat betreft NL en de populaire bestemmingen bang voor waren gebeurt daar dus nu.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ocals.html

Alles overvol.
Illegaal kamperen.
Veel overlast overlast door afvaldumping.
Prijsstijgingen ondanks een btw verlaging.
En verstopte of zelfs geblokkeerde wegen door mensen die noodgedwongen weg willen in eigen land, geen plek vinden en dan maar illegaal ergens gaan staan.

Zet veel kwaad bloed bij de lokale bevolking.

Zal niet veel goed doen voor de consultatie waar de Britse overheid mee bezig is om uit te zoeken of de politie meer mogelijkheden moet krijgen om illegaal overnachten strafbaar te stellen.

(Daily Mail staat overigens wel bekend als sensatiekrant ;-))
Laatst gewijzigd door Marco Polo op do 06 aug 2020, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Boulange
Berichten: 126
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 21:15

Re: Park4Night: toch nog heerlijk geslapen



Bericht door Boulange »

Ik betwijfel wel of de soep zo heet gegeten zal worden.
Dat ze dat soort dingen aan pakken lijkt me logisch.
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Park4Night: toch nog heerlijk geslapen



Bericht door Marco Polo »

In de UK lopen landeigenaren en belangengroeperingen volgens mij al jaren lang te strijden over toegang tot privaat land.
Het grootste probleem zijn de travellers maar daar zit niet de enige pijn.
Maar goed, als je ergens van de landeigenaar mag staan is het verder geen probleem natuurlijk ;-)
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Park4Night: toch nog heerlijk geslapen



Bericht door Janpinz »

Hoe meer wetten en regels, hoe meer overtreders!
Als je regels stelt die niet als rechtvaardig en nuttig gezien worden, krijg je massaal overtreders.
Staat gewoon vast...
Slaapwetten verruimen, en vervuiling harder aanpakken, lijkt mij reëler en eerlijker dan gebruik van je mobiele huisje rigoreus verbieden..die omwonenden, euhh, die zijn daar toch ook ooit gaan wonen? Een huis gebóúwd zelfs, niks tijdelijks! Ongeacht wie ze toen (ver)stoorden!
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Park4Night: toch nog heerlijk geslapen



Bericht door Charles Franconi »

Afgelopen winter hebben we 3 maanden rondgetrokken door Turkije. Nauwelijks aan camperplekken kunnen komen voor Maps.me maar we hadden al een paar jaar park4night als app. erop staan. Dit appje heeft ons prima door Turkije heen geholpen. En ook buiten Turkije gebruik ik het nu vaker als backup.

En dan over het onderwerp illegaal:
Moet ik iedere keer als ik op zo‘n plek sta, zonder een biertje? Als de politie mij s’avonds om 2300 opdraagt om te vertrekken, vraag ik om een blaastest. Over de limiet? Jammer dan, morgen weer verder. Ze weten de ruitenwisser te vinden.

En dan in het kader van de humor voor degenen die een visakte hebben: Teil met water buiten zetten met magneetvisjes erin en vissen maar. Mag toch aan de walkant ook s‘nachts met auto en tent?😀
Boulange
Berichten: 126
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 21:15

Re: Park4Night: toch nog heerlijk geslapen



Bericht door Boulange »

:lol3: Knappe agent die je dan nog weg stuurt :lol:
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Plaats reactie