Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?

Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Mickel Moen »

Of iemand nu wel of niet wil reserveren, moet iedereen zelf weten. Als iemand verkondigt dat hij nooit reserveert, om daarmee de vrije jongen uit te hangen en een veroordelende toon heeft naar mensen die wel reserveren heb ik altijd zoiets van waarom? De connectie van vrijheid en een camper vind ik ook zeer betrekkelijk.

Maar goed daar gaat het nu niet om. Ik reserveer vrijwel nooit lang vooraf. Campings nooit. Hoogstens een veerboot een of enkele dagen voor vertrek. Ik heb er een hekel aan om ergens op een bepaalde datum en tijd te moeten zijn in de vakantie. Daar heb ik stress van.

Wij hebben dit weekend besloten in Nederland te blijven. Aangezien we een speciale band met Terschelling hebben, gisteren geprobeerd een camping te boeken. In het hoogseizoen komen we er nooit. Nu is sowieso alles anders. De veerboten hebben een beperkte capaciteit I.v.m. Corona.

Eerst dus een camping. Daarvan bleek al gauw dat veel al vol zaten. Bij een camping, kon ik na inkorting van de voorgenomen periode van drie weken naar 15 dagen een voorlopige reservering maken. Daarop de boot geboekt op de betreffende data. Vanochtend bericht, dat de voorlopige reservering niet definitief werd. Daarop gebeld. ( Gisteren niet telefonisch bereikbaar) Daarop een nieuwe periode van 12 nachten kunnen vastleggen, door er eerder naar toe te gaan. Ach 12 nachten Terschelling is ook mooi. Maar ja toen bleek de boot niet meer te matchen met de data. Enige mogelijkheid is, wat we met Oerol ook wel eens gedaan hebben, de bus een weekend eerder te brengen. Dus nog voor 1 juli. Op zondag weer naar de wal om nog een paar dagen te werken, om op donderdag weer naar Terschelling te gaan. Bus zolang op de camping op parkeerterrein. Aangezien we niet ver van Harlingen wonen, voor ons geen probleem. Overtochten van de bus dus in orde. Bleek op de donderdag alle boten voor personen vol te zitten, dus ook zonder bus niet zomaar mee. Op woensdagavond lukte nog wel, kortom we gaan nog een dag eerder weer naar Terschelling. Die ene nacht moeten we dan op een andere plek staan, maar dat vind ik natuurlijk geen enkel probleem. Alle medewerking van de camping overigens. :thumbup:

Helemaal blij dat het toch nog gelukt is, maar wat een gedoe. Als we weer op de wal zijn, zien we wel verder, waar we in Nederland terecht kunnen.

Terschelling op de bonnefooi? Ik dacht het niet.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door de Jonckheer »

Als ik zo op vakantie moet blijf ik thuis. Sowieso in de zomer gaan we niet weg. Begin september eerst een treffen op Urk en daarna Duitsland in. Uiteraard zonder reserveringen.
Muug
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 18 mar 2013, 11:56

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Muug »

Mickel Moen schreef:
ma 08 jun 2020, 22:54
Als iemand verkondigt dat hij nooit reserveert, om daarmee de vrije jongen uit te hangen en een veroordelende toon heeft naar mensen die wel reserveren heb ik altijd zoiets van waarom? De connectie van vrijheid en een camper vind ik ook zeer betrekkelijk.
.....................
Terschelling op de bonnefooi? Ik dacht het niet.
Veroordelen doen we nooit (hij die zonder zonde is werpe de eerste steen enzoverder). Ergens een mening over hebben wel. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dank voor je horror-verhaal trouwens! O.M.G. :crazy: :crazy: :crazy:
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door AadenAnke »

Geen horror verhaal denk ik! Gewoon realiteit, iedereen wil nu/dit jaar hier zijn vertier hebben daar is de beschikbaarheid van niet voldoende voor dus ja als je echt dat wil reserveren! Maakt het niet zoveel uit dat gewoon kijken waar je bed vannacht slaapt.voorons die nog werken en de baas je pas laat gaan op datum xx en terug verwacht op datum XX ben je al een stuk beperkter natuurlijk. Volgend jaar zal het wel weer beter gaan hoop ik!

Gr. Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Jan en Simonne »

Zojuist gehoord op WNL: de helft van de Nederlanders gaat niet op vakantie, en een derde blijft in Nederland.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door zwerf-busje »

Misschien dat het iets erger wordt nu, maar in eerdere jaren was onvoorbereid een plek voor week vinden op een camping in Nederland in het hoogseizoen ook al een flinke uitdaging.

Een plekje voor 1 of 2 nachten is dat doorgaans niet.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Marco Polo »

En de Duitsers blijven ook veelal in eigen land is de verwachting dus gaat dat helemaal goed komen in NL ;-)
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door AadenAnke »

Dus iets meer dan 5 miljoen mensen van eigen bodem doe er nog wat Ooster en zuider buren bij 6 1/2 a 7 1/2 miljoen vakantie gangers in een week of 8 voor zeg 2 weken bijna 2 miljoen mensen tegelijk in Nederland op pad pffff dat word druk!

Gr.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Bob Diesel »

Marco Polo schreef:
di 09 jun 2020, 9:54
En de Duitsers blijven ook veelal in eigen land is de verwachting dus gaat dat helemaal goed komen in NL ;-)
Dat doen ze al weken NIET dus
waarom straks wel :?:

miv as Maandag gewoon vrij verkeer :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Marco Polo »

Als je hier (in D) de goedgevulde camperplaatsen ziet met vrijwel alleen D kentekens zijn er toch ook een hele hoop die nu al in eigen land blijven hoor ;-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Bob Diesel »

En tot as maandag hoort dat zo
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Marco Polo »

De kust staat zoals altijd huizenhoog in de Duitse peilingen.
In principe hun eigen kust maar ook de NL kust is normaal gesproken erg populair,
Dus ik denk dat het in de rest van het land (NL) misschien wel zal gaan maar de strijd om de beste strandkuil zal weer hevig zijn dit jaar :D

Op de Duitse camperplaatsen zie je overigens dat de Duitsers misschien wel in D blijven maar er geen moeite mee hebben om zich door het hele land te verplaatsen.
In eerste instantie bleven ze nog redelijk in de buurt van huis.
Daar zullen ze ook nog wel wat vrijer in worden, net als wij ;-)
En of ze de Fransen en Spanjaarden genoeg vertrouwen om de echt verre reizen te maken ;-)
Muug
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 18 mar 2013, 11:56

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Muug »

Grootste voordeel van 't virus momenteel is dat er op de ferries richting Waddeneilanden maar 40% bezetting is toegelaten, dus zal er ginds ook wel 60% minder volk rondlopen, wat dan weer meer kans op mooie foto's oplevert. :mrgreen:
Muug
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 18 mar 2013, 11:56

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Muug »

zwerf-busje schreef:
di 09 jun 2020, 9:54
Een plekje voor 1 of 2 nachten is dat doorgaans niet.
Dan is er nog hoop. :thumbup:
Plaats reactie