Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?

willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door willemzon »

Gobert schreef:
ma 08 jun 2020, 12:44
Op het moment dat ik moet gaan reserveren verkoop ik de hele boel.
Kijk van zo'n uitspraak hou ik van.
Wij reserveren niet en wij zullen dat ook nooit doen.
Het hele leven hangt al aan elkaar aan regels en verplichtingen.
Niet reserveren met een camper is nu net de jus van het camperen.
Is het ergens vol, ga je ergens anders staan voor een nacht, de ene keer sta je prima en de andere keer wat minder.
Gr willem
Laatst gewijzigd door willemzon op ma 08 jun 2020, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door iSonic »

Je hoeft ook niet te reserveren.... Maar dan moet je niet vreemd staan te kijken als je geen plekje hebt. ik hou er ook niet van. Maar momenteel is het wel nodig als je wat langer op een plek wilt staan.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door iSonic »

Muug schreef:
ma 08 jun 2020, 12:35
:-? :-? :-?
Het zuigt, zeggen we dan. U mag dat zelf vertalen naar het Engels. :wink:

Bedoeling is om gewoon via Zeeland naar 't Noorden te rijden, de Wadden-eilanden te bezoeken, dan weer af te dalen naar het zuiden, de Biesbosch en de Veluwe te bezoeken... Gewoon rijden, wandelen, rondhangen, 's avonds een camping want wildkamperen mag niet, dat weet ik wel.

Ik heb op m'n smartphone de Archie-app, die me de campings toont. In Zeeland bvb ziet de app letterlijk groen van de honderden camping-driehoekjes. Haast ondenkbaar dat die allemaal vol zouden zitten. Zijn er Nederlandse sites waarop je kan zien dat "Zeeland bomvol" zit? Sjonge, als dat echt zo is...
Het zou me ook niks verbazen dat de grotere campings met zwembaden en zo vol zitten. En dat je bij kleinere campings gewoon terecht kan.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Vertrokken2 »

Ik ken kleine campings zat die ik nog nooit vol heb gezien. En als die wel vol zitten hoef ik er niet te zijn. Dan ga ik liever achter in de tuin zitten.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Muug
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 18 mar 2013, 11:56

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Muug »

willemzon schreef:
ma 08 jun 2020, 13:01
Gobert schreef:
ma 08 jun 2020, 12:44
Op het moment dat ik moet gaan reserveren verkoop ik de hele boel.
Kijk van zo'n uitspraak hou ik van.
Wij reserveren niet en wij zullen dat ook nooit doen.
Het hele leven hangt al aan elkaar aan regels en verplichtingen.
Niet reserveren met een camper is nu net de jus van het camperen.
Is het ergens vol, ga je ergens anders staan voor een nacht, de ene keer sta je prima en de andere keer wat minder.
Gr willem
You're my man 8-) :thumbup:
Ik ga gewoon wat camping apps op m'n smartphone zetten, en we zullen dan inderdaad wat vroeger op de dag een plekje zoeken. Dat loopt wel los. Dank voor uw advies, heren. Het is goed om te weten dat het daar vol Hollanders gaat zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Marco Polo »

Rond Hemelvaart in Harlingen meegemaakt dat de CP - dus niet eens een camping maar een simpele asfaltstrook - rond half 11 alweer vol was met nieuwe aanwas ;-)
Je moet er dan wel erg vroeg bijzijn :-)
Camper_01

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Camper_01 »

Bij Maasbommel geen enkel probleem gehad. Er was volop plaats. Er is zelfs nog een 2de extra veld voor open gemaakt.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door zwerf-busje »

Bij de Landwinkel in Ressen werden in het pinksterweekend de campers ook overal op het terrein gezet.
Normaal iets van 10 plekken, er stonden verspreid over de boomgaarden wel 25 campers...
En op de manier waarop dat nu ging konden er nog meer bij, en het was nog corona proof ook.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Sandor Gora »

@muug: zet de app Campercontact erop. Heb je campings en camperplaatsen.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Muug
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 18 mar 2013, 11:56

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Muug »

merci Sandor. :thumbup:

Na wat lezen over hoe je op die waddeneilanden moet geraken, beginnen we wat misselijk te worden. :sick: Tickets moeten op voorhand gekocht worden. Ter plekke kan je geen tickets meer kopen. Op voorhand kopen, op voorhand reserveren, zowel héén als terug. Minder volk per ferrie, iedereen een mondmaskertje. :sick: Dat is toch geen vakantie meer. :cry:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Bob Diesel »

Dus wegblijven daar :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Cee Pee »

Muug schreef:
ma 08 jun 2020, 16:11
merci Sandor. :thumbup:

Na wat lezen over hoe je op die waddeneilanden moet geraken, beginnen we wat misselijk te worden. :sick: Tickets moeten op voorhand gekocht worden. Ter plekke kan je geen tickets meer kopen. Op voorhand kopen, op voorhand reserveren, zowel héén als terug. Minder volk per ferrie, iedereen een mondmaskertje. :sick: Dat is toch geen vakantie meer. :cry:
De boot naar Texel kun je helemaal niet reserveren gewoon een kaartje kopen bij de kassa en overvaren.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door AadenAnke »

En op Schrier mag je met de auto als vreemdeling niet komen. Maar de anderen gewoon reserveren hoor. Blijven natuurlijk de Duitse eilanden over maar dan is de overtocht weer zo kostbaar! Zo kostbaar dat de Duitsers via Nederland (Eemshaven) gaan. Zegt mijn Duitse vriend Werner van Borkum :wave: zijn vriendin heeft daar haar huis en hij het zijne bij Berlijn. Verhuizen een keer of 8 per jaar dus en dan via Nederland om veer kosten uit te sparen. Wij maar denken dat het in Duitsland allemaal zoveel beter is :hug: :cheers:

Gr. Aad
Muug
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 18 mar 2013, 11:56

Re: Nederlandse campings: na 1 juli reserveren nodig?



Bericht door Muug »

Cee Pee schreef:
ma 08 jun 2020, 16:23
De boot naar Texel kun je helemaal niet reserveren gewoon een kaartje kopen bij de kassa en overvaren.
Allez toch een kleine meevaller.
Maar bvb naar Schiermonniksoog moet je op voorhand online kopen en reserveren. https://www.wpd.nl/nieuws/coronavirus/
Plaats reactie