Tips rondreis in eigen land

Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door Rolling Rodie »

Dank je
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
Bejosi
Berichten: 186
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:22
Locatie: VENLO

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door Bejosi »

Als je in Arcen bent, vergeet dan niet de Kasteeltuinen en het lekkerste ijs van NL, bij Clevers.
Bestel dan eens combi deal, progres taartje.
Met de veerpont over kom je in Broekhuizen, daar hebben ze een soort boulevard gemaakt. Kun je prachtig staan. Of je er mag overnachten weet ik niet.

Grs. Bert
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door alkyone »

Of anders Overloon daar zit dezelfde ijsmaker.
Kan je gelijk het oorlogsmuseum bezoeken.
Maar het lekkerste ijs vindt je toch echt in Egmond aan Zee bij Pravasani :-B
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door marcel-m »

Denk dat ro liever een lekker biertje heeft. Weet ik bijna wel zeker (van ka weet ik het niet)
Bezoek dan brouwerij Kees in middelburg.
Heel ve el keuze voor de liefhebbers.
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door Camperaapje »

AadenAnke schreef:
di 09 jun 2020, 11:12
Als je dan je rondje Nederland doe en misschien een nachtje Dordrecht heb gehad ga dan eens door naar de Hoekse Waard bezoek het eiland Tien Gemeten op de fiets of lopend een prachtig natuurgebied! Er zijn in de waard een aantal campings en CP 's vanuit de waard steek je makkelijk door naar de eilanden Voorne Putten maar ook richting Flakkee en Brabant. Vanuit de waard zit je met OV (nu niet het meest aan te bevelen) snel in Rotterdam voor een dagje uit. Kortom een mooi gebied met voor elk wat wils.

Gr. Aad
Oh..deze reactie doet me denken aan CP Strijensas vlakbij natuurgebied de Oeverlanden (de kleine Biesbosch).
Je kan er heerlijk wandelen en/of vanuit de jachthaven een kano huren de Oeverlanden in. Echt fantastisch!
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door AadenAnke »

Ja klopt de CP op SAS en dan fietsen/wandelen in de Ambachts Heerlijkheidhet streekmuseum in Heinenoord de grienden. Met het pontje vanuit Puttershoek over de oude Maas en dan naar Zwijndrecht, Heerjansdam, Barendrecht fietsen. Of vanuit Nieuw Beyerland naar Spijkernisse Voorne Putten met camper of fiets. Ik had ooit eens een passagier in de bus die vroeg me of ik niet elke dag een vakantie gevoel had met mijn rondritjes. Ben toen eens met andere ogen gaan kijken waar ik allemaal reed en kwam tot de ontdekking dat er veel moois was wat ik eigenlijk gewoon niet zag. Was wel in de tijd dat je nog enigszins de tijd had.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door hurktoilet »

Als je pontje Puttershoek-Zwijndrecht pakt, even stil staan bij de herberg aan de haven van Puttershoek. Daar ligt een stukje vaderlandse schaatsgeschiedenis, want de vader van Kees Verkerk was de uitbater, zijn zoon groeide hier op. De familie Verkerk is er bij mijn weten al heel lang weg, maar toch :P
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door AadenAnke »

Wel dan maar even een stukje geschiedenis les. Kees Verkerk is geboren in Maasdam als zoon van de lokale kroegbaas daar. Toen Kees op de lagere school zat kon zijn Pa het Veerhuis in Puttershoek overnemen en zo komt het dat iedereen het er over heeft dat hij uit Puttershoek komt, hij daar wel zijn latere jongensjaren heeft gewoond hij toch een Maasdammer is en blijft :shh: de familie Verkerk heeft het Veerhuis al jaren terug verlaten. Er zijn nog wel een aantal Verkerk's die in de waard wonen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door Rolling Rodie »

Alles genoteerd en zelfs nog een lesje geschiedenis er bij, bedankt allemaal
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door AadenAnke »

Als je geïnteresseerd bent in de vaderlandse geschiedenis, daar is er veel van in de waard. Zoek de relatie van de gravin van Beijeren eens op de stijd door de eeuwen die gevoerd is met het water. Daar is die weer het eiland Tien Gemeten had een hele speciale functie. Zoek de term het verloren land van Strijen eens op. De waard zit vol geschiedenis voor wie er geïnteresseerd in is!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door Rolling Rodie »

alkyone schreef: daarna eens naar Den Helder en neem vlak voor je het Noord-Hollands kanaal overgaat, op de rotonde de afslag rechts richting de marine kazerne.( Oostoever )
Weg blijven volgen tot vlak voor de poort van de kazerne en dan weer rechts.
blijf dit smalle weggetje volgen, je komt dan op een rustig strandje met kans op het zien van zeehonden.
.
Dit hebben we niet gedaan, er was veel te veel wind maar we onthouden het Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Frankia FF2

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door Frankia FF2 »

Rustig strandje?
Geen strand maar kwelders daar, het is een zeer kwetsbaar natuurgebied.

Toegang;
Vanwege de rust voor de vogels is het gebied alleen toegankelijk tijdens excursies.

Geliefd bij ontelbare vogels omdat het twee maal per dag droogvalt en dan eindeloze zand- en slikplaten blootlegt, waar heel veel schelpdieren, wormen, garnaaltjes en slakjes te vinden zijn.Veel vogels gebruiken dit gebied om naar voedsel te zoeken en als uitrust- en aansterkgebied. Veel vogels vliegen in het voorjaar 5000 km vanuit Afrika en Canada naar dit gebied om aan te sterken en vliegen daarna weer 5000 km door naar hun broedgebieden met een volle buik. In het najaar vliegen de vogels de omgekeerde route en komen dus weer op de Wadden om aan te sterken en uit te rusten. Volop aangesterkt vliegen ze dan weer naar hun winterverblijven in Spanje, Portugal en Afrika.
Omdat dit gebied zo belangrijk is voor allerlei dieren en planten is het uitgeroepen tot Werelderfgoed.

https://www.visitwadden.nl/nl/bezoeken/ ... d-t-kuitje

Als camperplaats in de directe omgeving is aan te raden, zie link
https://www.campercontact.com/nl/nederl ... iderstrand

Groet Lia
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door Rolling Rodie »

Afbeelding
Daar we hebben we de eerste nacht gestaan.
Afbeelding
En de tweede nacht in de jachthaven
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Tips rondreis in eigen land



Bericht door Sjaak en Marja »

Vermijd de drukte, Zeeland is vol, aar alleen aan de kust.
Wat dacht je van fietsen door "de zak van ZuidBeveland"en dan verblijven op mini camping Het Kwidammertje, of camperplaats "De Zak".
Camperplaats Hansweert direct aan Westerschelde waar de schepen van en naar A.pen direct aan de neus voorbij varen.
Camping De Kruytenburg, in Poortvliet, landschapscamping
Zeer rustig op het eiland Tholen.
Zo kun je veder naar Brabant waar zeker ook zulke plekjes te vinden zijn.
Is maar een idee he, ik ken deze toevallig allemaal zelf, vandaar deze suggestie.
Plaats reactie