Tekort aan camperplaatsen?

Plaats reactie
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik denk, dat je moet gaan reserveren, indien mogelijk.
Dan ben je verzekerd van een plek ergens.
Als er echt zoveel mensen in Nederland blijven, zoals nu gezegd wordt, zal het druk zijn.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door appellover »

Heb 12 jaar overwinterd met caravan op camping,je moet wel met caravan.Gezellig hoor maar wel saai na jaren en ieder jaar 2500€.
Nu met camper trekken we rond in de Algarve en omstreken.
Vinden wij veel fijner en bespaar 2400€ staangeld.
We lieten de caravan op de camping staan,want ieder jaar weer afwachten of er goed plekje was in september,dat was geen probleem meer.
De mooie plekjes op campings zijn moeilijk te vinden in oktober aan zuid Costa en de Algarve.De grijze golf komt,goed plekje en maanden blijven staan.Ze komen eind augustus al om het juiste plekje in te nemen.
Als je wel eens winter in Rota (ES) hebt gestaan weet je wat ik bedoel.Gekkenhuis.
Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Mickel Moen »

Ja je kunt het probleem ook opzoeken.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80319
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Dafluc »

Jan en Simonne schreef:
vr 05 jun 2020, 10:30
Tegen wie heb je het nu? Ik heb niet het idee, dat ik iets afkraak
Niet tegen jou, want jij kraakt niets af. Maar in een andere reactie werd maar weer eens uitgelegd waarom iemand niet op een camping gaat staan. Dat is prima overigens, je eigen keus. Maar niet iedereen denkt er zo over. Er zijn zat camperaars die wel op een camping staan. Soms, of vaak en zelfs altijd. Laat die mensen dat lekker doen. Dat is de vrijheid die je hebt met een camper. Ik vond het negatieve beeld dat werd neergezet jammer. Want persoonlijk.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Jan en Simonne »

Okee, duidelijk. :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
henk58
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 jun 2020, 21:10

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door henk58 »

de Jonckheer schreef:
vr 05 jun 2020, 7:56
Er zijn heel veel camperaars die niet op een camping willen staan, daar behoor ik ook bij. Je kunt er ook vaak niet terecht. Probeer maar eens in het hoogseizoen een plek te vinden op een camping voor 1 of 2 nachten. Wedden dat dat bij 99% niet lukt? Ze willen je wel hebben voor een paar weken, logisch natuurlijk maar zo lang staat de gemiddelde camper niet stil. Daarnaast vind ik ze meestal voor hetgeen ze bieden veel te duur en wil ik ook niet betalen voor voorzieningen die ik zelf heb en dus van de camping niet gebruik zoals douche en toilet. Zelfs afwassen doen we in de camper, ik heb niet voor niets daar een vaatwassertje ingebouwd.
En als je denkt dat je er veiliger staat dan vrij of op een cp dan denk je verkeerd want die slagboom houd een dief echt niet tegen, geloof dat maar. Op een camping waar we stonden vanwege een treffen werden bij ons 2 stoeltjes gejat, op een cp zijn we nog nooit iets kwijtgeraakt.
Henk58
Een camping is in z'n algemeenheid niet te duur voor wat ze bieden, nl een een staplek en een aantal voorzieningen. Een camperaar geeft en vermogen uit voor z'n voertuig en dan maar mekkeren over gratis staplaatsen. Naar mijn mening is een bedrag van 15 tot 20 euro per nacht een alleszins redelijke vergoeding voor een camperplaats.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80319
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Dafluc »

Zijn we weer. Zat er op te wachten. Als je een ton uitgeeft aan een camper mag je daar vooral niet gratis mee staan. Wat een onzin. Dat maakt de camperaar zelf wel uit. Als je denkt op deze manier meer mensen naar een camping te lokken Henk ben je heel verkeerd bezig.
Afbeelding
henk58
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 jun 2020, 21:10

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door henk58 »

Jan en Simonne schreef:
vr 05 jun 2020, 9:13
@Henk58: bent u camping eigenaar of zo?
Alleen dat zou uw antwoorden verklaren.

Wij staan nooit op een camping, tenzij we er niet aan kunnen ontkomen, zoals in b.v. Marokko.
Ook staan we niet veel op camperplaatsen, tenzij we met meerdere campers afspreken.
We komen net terug van een aantal dagen camperplaats, waar het verbazend rustig was.
Maar ik zou me heel goed kunnen voorstellen, dat misschien van de zomer al deze plaatsen vol zullen zijn.
Dan zoeken wij wel ergens een vrij plekje, waar we alleen kunnen staan.
In Nederland, maar waarschijnlijk buitenland, daar is nu eenmaal meer plaats.
Henk58
Nee heb zelf een camper, maar ik schaam me soms voor camperaars met hun gemekker over gratis plaatsen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Bob Diesel »

kijk niet in andermans beurs :bang: Henk 58
wat jij redelijk vind ,vind een ander peanuts en weer een ander kan het niet betalen
en beide gaat jou niks aan :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Marco Polo »

Euro of wat meer en je staat ook op een camping.
Afgelopen nacht voor 7 euro gestaan op een CP (water en stroom betaald).
Nu voor 10 alles inclusief behalve WiFi.
Wel 30 euro aan diesel extra uitgegeven dan bijvoorbeeld bij bezoek aan een camping in Noord-Holland - waar we vorige week gestaan hebben - maar dat heb je dan in een paar dagen terugverdiend ;-)
Althans op de prijzen die jij redelijk vind ;-)
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door AadenAnke »

Ik ben het best wel met Henk eens wat betreft dat voor wat campings bieden het overwegend niet te duur is. Maar velen camperraars willen helemaal niet hebben wat ze bieden. Net zoiets als bij de aankoop van aardappelen je er verplicht Aspergers bij koopt. De prijs van het totaal kan best redelijk zijn maar ik vind Aspergers niet lekker. Soms wil ik lekker lui een paar dagen op een camping en soms gewoon een plekkie in een leuk stadje of zo ik wil best betalen voor wat ik wil hebben maar dat wat ik niet wil hebben wil ik niet voor betalen. Met mij velen denk ik. Maar dat is voor sommigen niet te accepteren lijkt het.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Satzat »

Wij staan vaak op camperplaatsen, soms op een camping of vrij. Niemand hoeft ons naar een van deze drie mogelijkheden te mekkeren. Wij maken zelf wel de keuze. :wave:
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Bob Diesel »

Zo af en toe komt er dan iemand die meent dat hij de wijsheid alleen heeft
en dat een ander dat dan ook maar moet doen ,zo als hij dat doet

Gewoon id zelf de keuze maken :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Marco Polo »

Maar dat mag Henk natuurlijk ook ;-)
Plaats reactie