Tekort aan camperplaatsen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Marco Polo »

iSonic schreef:
Charles Franconi schreef:
di 19 mei 2020, 18:53
AadenAnke schreef:
ma 18 mei 2020, 20:01
Wel Duitsland is een stuk camper vriendelijker dan Nederland maar zomaar ergens vrij/wild staan is niet toegestaan hoor!

Gr. Aad
Overnachten ergens geen probleem in Duitsland.

In Duitsland mag je in principe overal langs de weg overnachten, tenzij er een bord staat waarop is aangegeven dat overnachten niet is toegestaan. Dit mag echter wel voor maximaal 24 uur. Vaak is in toeristische gebieden met borden aangegeven dat overnachten met de camper niet is toegestaan.
Heb je behoorlijk wat slaap tekort gehad als je 24 uur recuperatieve rust nodig hebt :D
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Marco Polo »

Dat is wat er in Duitsland langs de weg toegegaan is. Rust om weer in staat te zijn om verder te rijden.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door iSonic »

CasaGarage schreef:
di 19 mei 2020, 19:44
Je moet niet alles uit zn verband rukken. Jonckheer heeft gewoon gelijk!
Waarom?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Bob Diesel »

waarom :?: waarom zijn de bananen krom
als we zo gaan beginnen

Omdat ze anders niet in de schil passen

gaat ff spelen :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door iSonic »

Ik meen het serieus. Waarom heeft hij gelijk? Dat het vrijheids beperking is is toch complete onzin.

Ik loop bij de buren naar binnen schroef hun tv van de muur en hang hem bij mij. Diefstal zeggen de buren. Nee zeg ik als je dat niet toestaat beperk je mijn vrijheid dus ik heb hier alle recht toe. De buren: Ja maar er zijn wetten en regels die dit verbieden! Ik: Niks mee te maken. Mijn vrijheid wordt beperkt! Snap dat dan toch! Nederland heeft "de universele rechten van de mens" ondertekend! Men zou zich moeten schamen!

P.s. noem het artikel ff dat je overal in een camper mag overnachten? https://mensenrechten.nl/nl/universele- ... an-de-mens
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Cee Pee »

iSonic schreef:
di 19 mei 2020, 19:38
.......Weet je ik wil gewoon midden in het centrum een put open kunnen trekken en uit gebreid gaan schijten. Niemand last van.........
Heb jij wat met stront ofzo💩 je wilde ook al bij mij in de camper op de bank schijten.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door iSonic »

Neuh het schoot me gewoon te binnen na opmerkingen in dit topic over poepen in de bosjes op een cp.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Will »

Verder hebben er van mij artikelen gestaan in de PZC en in een dagblad in Friesland. En nooit beantwoorde brieven aan de Recron, in mijn ogen een onbeschofte organisatie.
De Recron vertegenwoordigd de belangen van Campingeigenaren en is niet geïnteresseerd in gratis camper plekken en dat tegenwerken doen ze met succes voor hun leden.
Ik denk dat je bij de NKC moet zijn die behartigd de belangen voor camper eigenaren.
Wij zijn met 100.000 camperaars en krijgen het niet voor elkaar om een vuist te maken voor gratis camperplekken.
Deze discussie wordt al sinds 2004 gevoerd zolang ik op het forum zit en begint gek genoeg altijd omstreeks de maand mei.
En onze vriend Nico met de touringcar had allang voorzitter kunnen zijn van het Camperforum collectief. :lol3:
Ik maak me er niet druk om en staat op een SVR camping voor 15 euro ik vind het helemaal prima.
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
CasaGarage
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 15:58

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door CasaGarage »

U gaat allen voorbij aan de oorzaak!
Niet mogen slapen in je eigen auto, dus!
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Veebee »

Mogen die met een caravan dat ook van jou?
Mijn zoon gaat met de tent op pad, mag hij dat ook van jou?
Mijn buren met motor en aanhanger willen ook "ergens anders dan op een camping " overnachten.
Mijn vader kan na een feestje ook geen auto meer rijden, wil ook in z'n auto voor de deur
overnachten....
Snap je nu nog niet dat daardoor regels ontstaan??
Ikke ikke ikke..... Pffff
Gelijk een antwoord op het "waarom"
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Mickel Moen »

Eigenlijk is het een vreemde titel: Tekort aan camperplaatsen?

Gelukkig is het nog een vraag en niet een constatering.

Want dan impliceert het dat er iets aan een tekort gedaan moet worden.

Je kunt het dan ook omdraaien. Er zou wel eens een teveel aan camperaars kunnen zijn die op een camperplaats willen staan.

Wel wees gerust, dat reguleert zich vanzelf. Vol is vol.

En het is nog altijd eigen keus of je bij dat teveel wilt horen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door AadenAnke »

roma schreef:
di 19 mei 2020, 11:29
AadenAnke schreef:
di 19 mei 2020, 10:33
...Ik onderneem geen enkele actie in deze. Ik reageer op iemand die de overheid en politiek verwijd. Daar hebben we invloed op als we dat willen. Daarom ben ik ook benieuwd! Ik ben actief en voer actie op andere maatschappelijke kwesties. Met andere worden ik kies mijn veldslagen en hoe sympathiek ook dit is niet de mijne....
Ik noem dit gemakzuchtig geschreeuw, waar je niets mee bereikt. Geef eens een link naar de maatschappelijke kwesties waar je mee bezig bent. Ben wel nieuwsgierig.

Zelf ben ik ruim 5 jaar bezig geweest voor camperplekken in het Rottemerengebied. In de slag met gemeentes, met pol partijen, met het Recreatieschap, etc. De ruimte is er, zelfs de terreinen zijn er die vandaag als camperplek in gebruik genomen zouden kunnen worden zonder kosten te maken en wat was de reactie van het Recreatieschap? "Wij kunnen U in contact brengen met een projectontwikkelaar om grond te verwerven om een cp aan te leggen".
Bij toeval kwam ik er achter dat Monroe aan de andere kant van de Rotte bezig was voor cp's, doch Monroe ving ook daar bot vanwege de hoge kosten en regels.

Verder hebben er van mij artikelen gestaan in de PZC en in een dagblad in Friesland. En nooit beantwoorde brieven aan de Recron, in mijn ogen een onbeschofte organisatie.
Het lijkt wel een beetje op een tribunaal maar vooruit voor deze ene keer dan.in mijn jongste jonge jaren diverse protest bijeenkomsten mee gemaakt o.a. Tegen kernwapens en energie! Al sinds mensen heugenis kaderlid bij de FNV diverse commissies o.a. Internationaal, arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden om er een paar te noemen. Lid van de bondsraad (het parlement van FNV bondgenoten, dus voor de fusie) bij diverse OV bedrijven in de OR een jaar vakbondsbestuurder lid van de SP in de laatste jaren nog een paar keer in Brussel wezen protesteren ook nog wel eens op het Plein in den Haag geweest. Wat pensioenacties en nog wel wat dingen buiten het feit dat ik al tientallen collega's bijstaat met arbeid gerelateerde vragen en problemen. Oo vergat ik bijna alweer 20 jaar actie/stakingsleider op mijn werk. In het OV weten we wel hoe dat moet.

Ja ik weet het meest linkse zaken door sommige ook wel hobby's genoemd. Zoals je ziet geen tijd voor het hebben van een rechtse hobby zoals de partij voor camperaars

Gr. Aad
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door thole »

Aad, je hoeft je niet te verantwoorden, ieder zet zich op zijn eigen manier in of heeft dat gedaan.
Je moet niet alles uit zn verband rukken. Jonckheer heeft gewoon gelijk!
Ik snap niet hoe iemand er bij komt dat het vrij willen staan met de camper in Nederland iets met de Universele Rechten van de Mens te maken heeft. Ja, die zijn opgesteld met in het achterhoofd de camperaars in Nederland die vrij willen staan :lol:
Bovendien waar hebben we het over? Er mogen dan wel 100.000 campers zijn, lang niet iedereen wil in Nederland op vakantie, lang niet iedereen wil gaan wanneer het erg druk is. lang net iedereen wil op een cp gaan staan maar op een camping, slechts weinigen zullen in ons dichtbevolkte Nederland vrij willen staan.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door iSonic »

Het is overigens de Universele verklaring voor de rechten van de mens. Universele rechten van de mens zou voor sommige personen ook wel een uitkomst zijn.... Universele rechten voor iedereen en specifieke rechten voor blanke, gele, lange, korte of dikke mensen!
Plaats reactie