Tekort aan camperplaatsen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door thole »

Je vergeet camperaars uit de LHBTG gemeenschap :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
henk58
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 jun 2020, 21:10

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door henk58 »

BP 2 schreef:
ma 18 mei 2020, 14:00
Mijn vraag gaat niet rechtstreeks over de vraag van de TS maar sluit er wel bij aan.
Als de vakantieperiode zal beginnen en er meer motorhomereizigers in eigen land willen blijven hoe zal het dan gaan met het te kort aan camperplaatsen? Zal de overheid toleranter zijn dit jaar en meer terreinen laten gebruiken of de reizigers toch naar een buurland sturen?
Ik, als Belg, had al gedacht om in augustus en september eens een stuk van Nederland te gaan bezoeken maar als er dan een te kort aan overnachtingsplaatsen is dan heb ik wel een probleem. Ik wil wel op een camping gaan maar daar zal het probleem misschien hetzelfde zijn dan voor de camperplaatsen en blijft er niet anders over dan in overtreding ergens te gaan staan met de kans op een boete. Is er in Nederland daarover al iets geschreven of gesproken?

BP 2
Een camping is een meer dan volwaardig alternatief
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Bob Diesel »

vol is vol :idea: en dan :?:

volgens mij bedoelt bp2 dat
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
henk58
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 jun 2020, 21:10

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door henk58 »

Will schreef:
di 19 mei 2020, 22:23
Verder hebben er van mij artikelen gestaan in de PZC en in een dagblad in Friesland. En nooit beantwoorde brieven aan de Recron, in mijn ogen een onbeschofte organisatie.
De Recron vertegenwoordigd de belangen van Campingeigenaren en is niet geïnteresseerd in gratis camper plekken en dat tegenwerken doen ze met succes voor hun leden.
Ik denk dat je bij de NKC moet zijn die behartigd de belangen voor camper eigenaren.
Wij zijn met 100.000 camperaars en krijgen het niet voor elkaar om een vuist te maken voor gratis camperplekken.
Deze discussie wordt al sinds 2004 gevoerd zolang ik op het forum zit en begint gek genoeg altijd omstreeks de maand mei.
En onze vriend Nico met de touringcar had allang voorzitter kunnen zijn van het Camperforum collectief. :lol3:
Ik maak me er niet druk om en staat op een SVR camping voor 15 euro ik vind het helemaal prima.
Henk58
Gratis, bah ga toch gewoon naar een camping
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Dafluc »

Dat is aan iedere camperaar zelf om te beslissen. Als je liever vrij staat of op een camperplaats is daar niets mis mee. En gratis is in dit verband ook geen scheldwoord. Met een camper heb je vrijheid. Die mag je zelf invullen. Laat iedereen die vrijheid dan ook gebruiken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door de Jonckheer »

Er zijn heel veel camperaars die niet op een camping willen staan, daar behoor ik ook bij. Je kunt er ook vaak niet terecht. Probeer maar eens in het hoogseizoen een plek te vinden op een camping voor 1 of 2 nachten. Wedden dat dat bij 99% niet lukt? Ze willen je wel hebben voor een paar weken, logisch natuurlijk maar zo lang staat de gemiddelde camper niet stil. Daarnaast vind ik ze meestal voor hetgeen ze bieden veel te duur en wil ik ook niet betalen voor voorzieningen die ik zelf heb en dus van de camping niet gebruik zoals douche en toilet. Zelfs afwassen doen we in de camper, ik heb niet voor niets daar een vaatwassertje ingebouwd.
En als je denkt dat je er veiliger staat dan vrij of op een cp dan denk je verkeerd want die slagboom houd een dief echt niet tegen, geloof dat maar. Op een camping waar we stonden vanwege een treffen werden bij ons 2 stoeltjes gejat, op een cp zijn we nog nooit iets kwijtgeraakt.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Aloys »

In Frankrijk in het hoogseizoen staan we gemiddeld 1/3 van de tijd vrij, 1/3 van de tijd bij een
France Passion wijnboer en 1/3 van de tijd op kleine campings. Als het erg warm is, dan liefst met een zwembad.
En eigenlijk nooit meer dan één of twee nachten. Reserveren, daar doen we niet aan.

Vol? Dat maken we zelden mee...
En dan eerder op camperplaatsen, waar je tegenwoordig liefst al in de ochtend moet aankomen om nog plek te krijgen!

Foto: op een kleine camping, in de Drome, bij 38 graden...

Afbeelding
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door hurktoilet »

@aloys: vergelijkbare ervaringen en ik maak ook zelden mee dat iets vol is. Maar daarbij teken ik wel aan dat ik in het hoogseizoen zelden de echt toeristische streken opzoek en daar al helemaal geen camping ga zoeken. En hartje zomer staan de camperplaatsen aan de Middellandse Zee ook bomvol. Maar een kilometer van het strand af heb ik daar wel probleemloos een FP gevonden...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Jan en Simonne »

@Henk58: bent u camping eigenaar of zo?
Alleen dat zou uw antwoorden verklaren.

Wij staan nooit op een camping, tenzij we er niet aan kunnen ontkomen, zoals in b.v. Marokko.
Ook staan we niet veel op camperplaatsen, tenzij we met meerdere campers afspreken.
We komen net terug van een aantal dagen camperplaats, waar het verbazend rustig was.
Maar ik zou me heel goed kunnen voorstellen, dat misschien van de zomer al deze plaatsen vol zullen zijn.
Dan zoeken wij wel ergens een vrij plekje, waar we alleen kunnen staan.
In Nederland, maar waarschijnlijk buitenland, daar is nu eenmaal meer plaats.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door TestCase »

@Henk58: Op een CP gratis parkeren is idem aan met de personenwagen gratis parkeren volgens mij, ben je daar ook op tegen? Dat ik dan geen tafel en stoeltjes buiten mag zetten daar kies ik dan voor.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Dafluc »

Jammer dat weer afgekraakt moet worden. De een staat liever op een camping, de ander niet. Het is geen kwestie van beter of slechter. Slim of dom. Het is maar wat je wil. En net die vrijheid hebben we met een camper. Camperaars die een andere keuze maken hebben daarvoor hun eigen overwegingen. Wees blij dat we niet met zijn allen op jouw favoriete plekje willen staan. Beetje spreiding kan geen kwaad. Dus vooral daar gaan staan waar je je prettig voelt. Als dat (soms) een camping is, dan is dat zo.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Jan en Simonne »

Tegen wie heb je het nu?
Ik heb niet het idee, dat ik iets afkraak, ik verbaas me alleen over de reactie, vooral met betrekking tot dat "bah".
Van mij heeft iedereen een vrije keus, lijkt mij.
Je moet doen, waar je je prettig bij voelt en gelukkig zijn daar veel verschillende meningen over.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door AadenAnke »

Ik denk dat de meeste van ons wel een mix doen van campings, CP s, parkeerplaatsen en gewoon wild wat dat dan ook mag zijn? Een definitie daarvan heb ik nog niet gezien of je zou de tekst over wild kamperen moeten nemen. Maar die klopt weer niet met onze camper. Wat mij in al de discussies over dit onderwerp opvalt is een soort van verbetenheid bij de camping liefhebbers en de vrij, gratis wild staanders naar elkaar. Waar die vandaan komt snap ik in mijn naïviteit niet. Maakt ook niet uit. Als we ons zo gedragen dat we geen (over)last veroorzaken zullen we wel met rust gelaten worden. Net als met alles zullen we als groep over een kam geschoren worden. Daar is de mensheid in zijn soort gewoon goed in.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Tekort aan camperplaatsen?



Bericht door Mickel Moen »

Nogmaals, de titel van dit draadje suggereert dat er een probleem is. Dat is de vraag.

Als een camperplaats vol is, ja dan is ie vol. Als een camping vol is, ja dan is ie vol. Menig maal meegemaakt in toeristische gebieden, dat bij een camping het bordje “complet” hing.

Nederland heeft een zeer hoge camping dichtheid. Voordat die allemaal vol zijn, moet er heel wat gebeuren.

Het is in dit kader weer makkelijk naar anderen te wijzen, die dan het zogenaamde probleem van de camperaar moeten oplossen.

Er wordt hier vaak luid getoeterd over de vrijheid van de camperaar. Wel gebruik die dan ook. Accepteer de omstandigheden, neem je eigen verantwoordelijkheid en zoek de oplossing voor het probleem wat je zelf geschapen hebt.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie