Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?

caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen

Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door caspervl »

Mijn vrouw en ik zijn helaas ervarings deskundige met het coronavirus. 8 weken onderweg geweest naar genezing. Was best heftig met heel veel hobbels. We zijn gelukkig weer genezen maar onze conditie moet weer opgebouwd worden. Om dit te vieren willen wij met het lange hemelvaartsweekend even lekker weg met de camper hier in Nederland.

Nu is het stomme, we gaan al 20 jaar naar Italie met de camper, als we een korte trip maken meestal naar de ardennen of de moezel. Maar waar naar toe in NL? Wat is de beste streek met leuke kleine dorpjes/stadjes en prachtige rustige bossen om lekker met de honden te lopen?

Ik vertrek vanuit Amsterdam, waar zal ik heen gaan?
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door macfocus »

Plek zat, en ook echt hele leuke.
Wij waren een paar weken terug net achter Bathmen, het begin van Salland. Hartstikke mooi.
Maar langs de maas, ook erg leuk
Friesland, ook leuk, bv. Het Gaasterland.
Rivierengebied, ook erg leuk.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door Bob Diesel »

Veel leuke minicampings zitten van woensdag tot zondag al vol
is hier in NL gewoon hoogseizoen met geen acsi korting

Dus eerst bellen :idea: voor info
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door Marco Polo »

En snel zijn nu ;-)
Wij visten gisteren al achter het net bij een camping bij zee.
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door lassche »

Vanavond nog wezen wandelen met de hond op landgoed De Oldenhof Vollenhove ( Campingdeoldenhof.nl ). Op het landgoed een hele leuke kleine camping midden in een klein bos. Mooie plaatsen in de buurt zijn Vollenhove, Blokzijl en natuurlijk het Nationaal Park Wieden en Weerribben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door de Viking »

In Friesland zijn de WC's weer open op campings en jachthavens.
Douchen mag nog niet.
In NH was aan zee best nog plek ivm veel afzegingen door Duitsers maar WC's en douches zijn daar nog dicht
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door thole »


Ik vertrek vanuit Amsterdam, waar zal ik heen gaan?
Net als jullie gaan wij ook zelden weg in eigen land omdat we meestal in het buitenland zijn.
We moesten Marokko snel verlaten door de coronacrisis en we ontdekken nu na 14 jaar weer de lente onze eigen woonomgeving, vnl de Achterhoek soms ook een stukje Veluwezoom.
Dus ik zou zeggen probeer de Achterhoek eens.
En we houden nog een blog bij, naast info uit Marokko en Spanje, sluiten we ons verslag altijd af met een verslag vanons bezoek aan meestal een kasteel of landgoed bij ons in de buurt., misschien iets om te inspireren?
Stadjes als Zutphen, Winterswijk of Doetinchem en dorpen om te bezoeken zijn er ook genoeg.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door iSonic »

Wij gaan naar een kleine camping in Zeeland. De vlugtheuvel. Overdag blijven we op de camping of rijden naar de kabbelaarsbank of Brouwersdam.

Grote campings met voorzieningen slaan we over. Doen we sowiezo met pinksteren. Maar nu betaal je veel en alle voorzieningen zijn dicht....
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door MonRoe »

De vlugtheuvel een kleine camping? Nou niet echt klein, maar de camping plaatsen zijn wel ruim. De camperplaatsen niet echt, maar prima voor een weekend, zeker als je overdag naar het water gaat.

Wij hebben voor 5 weken een vaste plek op camping de Koornmolen in Zevenhuizen (we wonen tijdelijk in de camper), nu nog heel erg rustig, maar ik denk dat dit wel gaat veranderen met de lange weekenden.

Ik denk niet dat wij weggaan met hemelvaartweekend, maar hier blijven staan.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door iSonic »

MonRoe schreef:
zo 17 mei 2020, 9:40
De vlugtheuvel een kleine camping? Nou niet echt klein, maar de camping plaatsen zijn wel ruim. De camperplaatsen niet echt, maar prima voor een weekend, zeker als je overdag naar het water gaat.
Okey de camping waar we de afgelopen twee weekenden op stonden had maar 10 plekjes. Dus echt klein is de vlugtheuvel niet nee. Maar in vergelijk met bijvoorbeeld de julianahoeve weer wel.

Op de camping zijn de plekken heel netjes en groot. Camper minder ja. Wij vragen weleens of we achter op de rotonde mogen staan. Sta je wat ruimer.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door MonRoe »

ja dat zijn inderdaad mooie plekken bij de rotonde, vooral als je er alleen staat of met vrienden. Wij komen al zeker 15 jaar op de Vlugtheuvel en hebben zo onze vaste voorkeur plekjes, afhankelijk wat we dat weekend gaan doen ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door de Viking »

Eergisteren uitgebreid op het nieuws:
In Friesland zijn de WC's weer open op campings en jachthavens.
Douchen mag nog niet.
Nu weer herroepen, blijft gewoon 1 juli :(
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door Bob Diesel »

als bij het wild plassen nu gewoon 1,5 mtr afstand houd , valt de eventuele boete misschien mee :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Waar naar toe als je een lang hemelvaartweekend hebt?



Bericht door Dafluc »

De toiletten zijn alleen open voor dagtoerisme. En nee, dat kan ik niet uitleggen :crazy:
Afbeelding
Plaats reactie