Camperplaats Elburg

TeunisN
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 13:49
Locatie: Thrianta (Drenthe)

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door TeunisN »

Oh, best wel, maar de NKC wordt er in onze ogen niet beter op als ze steeds moeten zeggen verloren te hebben van de RECRON, of geen positieve beslissing bij een gemeente hebben kunnen bewerkstelligen.

Verliezers worden in onze maatschappij niet gewaardeerd, terwijl het toch zo is dat er geen winnaar kan zijn als er geen verliezer is.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80392
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door Dafluc »

De NKC is er wel degelijk mee bezig (van hun site):

“Erg jammer”, reageert Wim de Wolf van het Projectbureau camperplaatsen van de NKC, die eveneens spreektijd had gekregen in de commissievergadering. “Het is een ideale plek, vlak bij de stadspoort. Met de vernieuwing van de haven zet de gemeente in op bootjestoeristen, maar camperaars zijn kennelijk niet meer welkom.”

Camping Veluwe Strandbad en camping Old Putten te Elburg, die beide hebben gepleit tegen een alternatief voor de camperplaats in de haven, hebben allebei laten weten dat ze overwegen om iets voor camperaars te gaan doen, in overleg met de NKC. De Wolf is benieuwd wat dit gaat betekenen. “Als het zich beperkt tot het vaststellen dat camperaars welkom zijn, schieten we er niks mee op. Camperaars die nu in de haven staan, gaan niet naar een camping. Die is Elburg dan kwijt”, zegt hij. “Als ze echte camperplaatsen willen inrichten, is het interessant, al zijn beide campings wel veel verder van het centrum.”
Afbeelding
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door Meine »

"Erg jammer"

Ja natuurlijk is het erg jammer, feitelijk is het onacceptabel. Altans, dat zou het moeten zijn voor een camper belangen vereniging als de NKC. Camperaars verwachten strijdlust en niet een schaap in Wolfskleren.
TeunisN
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 13:49
Locatie: Thrianta (Drenthe)

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door TeunisN »

De NKC doet in mijn ogen wat ze kunnen onder de huidige omstandigheden, het is nu eenmaal slecht vechten zonder wapens.
Dat ze in de media niet erg zichtbaar zijn, zelfs niet in de slachtofferrol, is ook duidelijk.
Camperen in Nederland.....
Ach, hoe het ook is, voor mij wordt het: viva la France (of Duitsland of desnoods België) :-B
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80392
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door Dafluc »

Ik verwacht een vereniging die in gesprek blijft en zijn best doet.
Niet een vereniging die scheldend het maagdenhuis bezet.
En zoals al geschreven. Er is niks af te dwingen. Dus goed dat ze dat ook niet proberen.
Afbeelding
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door Meine »

Dit is wel erg makkelijk door de bocht, met verve je standpunt verdedigen is iets heel anders dan het Maagdenhuis bezetten.
Ik ben van mening dat de NKC veel meer kracht en inzet zou moeten uitstralen, naar Ford toe, naar de gemeentes toe en naar al die andere instanties waar ze mee aan tafel zitten. Onderhandelen is meer dan het drinken van een gezellig kopje koffie en het nuttigen van een borreltje.
Het trieste is dat zij zich als mijn belangen behartiger hebben opgeworpen terwijl ik absoluut niet voor hun gekozen zou hebben zoals ze zijn in de huidige hoedanigheid.
Laatst gewijzigd door Meine op wo 16 aug 2017, 12:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Antje

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door Antje »

De NKC mag ook wel eens de vergelijking van bootjes en campers onder de aandacht brengen, vele varen met oude diesels dwars door steden e.d., wij mogen er niet in omdat de motoren te vervuilend zouden zijn, alsof wij voor de lol de stad rond rijden terwijl we rechtstreeks naar een cp willen :shock:
En belasting betalen? .. apk?
Frankia FF2

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door Frankia FF2 »

Dafluc schreef:De Recron beroept zich op wetgeving. Gemeenten krijgen oneerlijke concurrentie verweten bij een gratis cp.
Dat is niet mijn mening maar dat is hoe de Recron opkomt voor de belangen van campinghouders.
In dat opzicht is het toch wel bijzonder dat http://cms.ncc.nl/ zijn eigen plannen trekt.
Het is een vereniging voor caravans en campers met eigen terreinen in heel Nederland.
Schuin aan de overzijde van Elburg hebben zij een prachtig natuurterrein in het Abbertbos, die ook in de winter is geopend.

Veel camperaars willen graag zo dicht mogelijk in het centrum staan.
Enigszins begrijpelijk, maar je kunt je ook afvragen, en zeker in het geval Elburg of dat ook wenselijk is?
Je hebt soms ook nog te maken met beschermd stadsgezicht.
Aan de rand van een stad zijn er veelal meer mogelijkheden voor cp 's.
Ik denk dan ook, dat je het daar ook meer in moet zoeken, en open en eerlijk het gesprek moet aangaan.

Groet Lia
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80392
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door Dafluc »

Voor de goede orde, ik ben geen lid van de NKC.
Maar als je als enige organisatie opkomt voor gedupeerde Ford-rijders, is het een beetje gemakkelijk om te zeggen dat je dat beter had kunnen doen.
Natuurlijk kan het altijd beter. Maar dat steeds roepen helpt ook niet echt.

Je zegt het Lia, de NCC heeft eigen terreinen. Dat is vergelijkbaar met particulier initiatief. Dan is het niet meer van de gemeente en kan die er ook niet op worden aangesproken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door Kubo »

En als lid van de NKC mag je ook op de terreinen van de NCC staan. :wink:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
LE-4-21
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 18:34
Locatie: Lemmer

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door LE-4-21 »

Op 24 en 25 augustus voor de laatste keer op deze mooie camperplaats gestaan.
Onbegrijpelijk dat dit verdwijnt!
De gemeente Elburg heeft klaarblijkelijk meer belangen bij de
waterrecreant,daar er op deze plaats een nieuwe haven komt!
Een alternatief voor de camperaar wordt niet geboden!
Over discriminatie gesproken....
Deze gemeente heeft voor mij de ,,gouden eikel,, dubbel en dwars
verdiend!
:bang:
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door mariët »

Dat terrein van de NCC ligt aan de overkant van het water, maar liefst 9 km van Elburg, dat zie ik niet als een alternatief voor de camperplaats aan de haven. Ik vind het jammer, wij stonden regelmatig in Elburg maar we zoeken wel een ander stekkie op.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door hurktoilet »

Je kunt hier juridisch een heleboel van vinden en er is een heleboel in te brengen tegen de tandpunten van Recron en Autoriteit Consument en Markt, maar het ontbreekt de NKC aan kennis op juridisch gebied en aan kracht op lobbygebied. De Recron is gewoon veel sterker, zit ook vel meer kapitaal achter natuurlijk.
Als ondernemer zou ik me trouwens doodschamen als ik een kale gemeentelijke parkeerplaats als concurrentie moest zien voor mijn luxe, goed geoutilleerde camping.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperplaats Elburg



Bericht door AadenAnke »

Oké vele vinden dat de NKC zich sterker neer moet zetten tegen over gemeenten en Recron? Maar zijn die vele dan ook berijdt om zelf actie te voeren? Tijdens een raadsvergadering met 200 campers rond het gemeente huis gaan staan en toeteren om aandacht te vragen? Op zaterdag de hele dag folderen in de gemeente? Eerlijk gezegd denk ik niet dat camperraars daar bereid toe zijn. Dan kan je dus alleen maar lief vragen en niet de grote broek aan trekken. Als er bij de volgende kwestie er 100 gaan ben ik nummer 101 afgesproken?

Gr. Aad
Plaats reactie