Advies voor navigatie

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Advies voor navigatie



Bericht door The Scorpios »

Leuk hoor dat wachten op de nieuwe camper. Not dus. Maar wel de tijd om routes te maken. De oude camper was laag dus de Garmin navigatie deed het goed. De nieuwe is van zichzelf 295 en dan zonnepanelen erop... dat wordt oppassen met tunneltjes.

Dus zoek ik welke navigatie daar goed rekening mee houdt. Las over app sygic truck maar kan het niet uit uitproberen...

Daarom vraag ik hier graag naar ervaringen. Op de wensenlijst voor komend jaar staat Frankrijk en Slovenië.
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Advies voor navigatie



Bericht door veetee »

Ik had de Garmin Camper 770 LMT-D. Daar kun je de afmetingen invoeren, de route houdt daar dan rekening mee. MAAR het blijft natuurlijk zaak zelf goed op te blijven letten, want niet alles staat op de kaart of is bij de kaartmakers bekend....
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Advies voor navigatie



Bericht door Atoz »

Hij is exact 298 CM hoog en er staan 4 antenne's op het dak.
Na 65.000 km met hem gereden te hebben heb ik geleerd om enkel mezelf te vertrouwen en op de borden te letten.
En ja ik ben al eens een stuk achteruit moeten rijden.....

Heb eigenlijk geen enkele ervaring met truck versies.
Tomtom en momenteel sygic, de gewone versie.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Advies voor navigatie



Bericht door Gino608D »

Installeer deze gewoon op je telefoon:
https://www.gpspower.net/tomtom-android ... s-mod.html

Dit is een gemodificeerde TomTom versie waarin je de afmetingen van je camper kunt opgeven. Voertuig dien je dan op bus in te stellen. Ik heb er goede ervaringen mee.

Maar ook zonder campernavigatie kom je overal en wij hebben echt geen kleintje.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Advies voor navigatie



Bericht door GeMa »

Hier Sygic truck op iPad én aangepaste versie op de headset, maar...... blijf op de borden letten, niet alles klopt!
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Advies voor navigatie



Bericht door Zadowolony »

Ik had Sygic gekocht, maar valt mij knap tegen.
De gratis magic earth voldoet beter!
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2335
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Advies voor navigatie



Bericht door rbisdom »

nstalleer deze gewoon op je telefoon:
https://www.gpspower.net/tomtom-android ... s-mod.html

Dit is een gemodificeerde TomTom versie waarin je de afmetingen van je camper kunt opgeven. Voertuig dien je dan op bus in te stellen. Ik heb er goede ervaringen mee.

Maar ook zonder campernavigatie kom je overal en wij hebben echt geen kleintje.
toch stuurde deze mij vorige week over een weg die niet toegankelijk was voor wagens boven 3,5 T en bovendien dwars door Luik waar ik met mijn lengte ook niet mag komen. Ik ben best tevreden over deze navigatie, maar blijf wel goed opletten. En ja, lengte en gewicht ingesteld en op bus.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Advies voor navigatie



Bericht door Camperic »

Betrouwbaarheid staat of valt met de accuraatheid van de kaarten. Daar zijn er slechts een paar van die dus door veel merken van navigatiesystemen worden gebruikt.

Ik gebruik de Garmin 770 naar tevredenheid en heb daar afgelopen vakantie TomTom op 10" scherm van Android radio naast gebruikt. Erg handig in 2D modus, want dan zie je live op de kaart waar je rijdt :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Advies voor navigatie



Bericht door roma »

Zadowolony schreef:
ma 11 okt 2021, 13:05
Ik had Sygic gekocht, maar valt mij knap tegen.
De gratis magic earth voldoet beter!
Magic Earth ken ik niet. Vwb Sygic bij mij een tegenovergestelde mening. Ik gebruik de betaalversie al enkele jaren naar tevredenheid. Staat op een Samsungtablet. Met als voordelen: goedkoper als Tomtom of Garmin. En een groot scherm.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Advies voor navigatie



Bericht door jheeck »

Ik sluit mij aan als best tevreden Cygic gebruiker, ook op een (8 inch) Samsung Tablet. Sygic heeft wat eigenaardigheden, zoals de af- en oprit willen nemen als die in de binnenbocht liggen, maar voldoet hier prima bij het kiezen van wat ruimere routes.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Advies voor navigatie



Bericht door Camperic »

Ik heb Sygic (betaalde versie) op iPhone en gebruik dat soms in de auto en op de motor. Tegen beter weten in, want het valt me steeds tegen en grijp dan meestal naar Waze.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Advies voor navigatie



Bericht door lassche »

Ik gebruik IGO Nextgen. Daarin kun je ook de afmetingen en het gewicht van de camper opnemen. Tot nu toe nog niet voor een doorgang gestaan waar ik vanwege afmeting niet door kon. Wel een weg ingestuurd waar ik vanwege gewicht (> 3.5T) niet in mocht.

Maar, zoals hierboven ook al aangegeven, de navigatie-software is afhankelijk van de gegevens die in de kaarten opgenomen zijn.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Advies voor navigatie



Bericht door The Scorpios »

Allereerst, navigatie software is en blijft een hulpmiddel, geen rijopdracht. En terug rijden is altijd beter dan proberen. Door schade en onze schande geleerd. Toch heel fijn deze tips en gebruikerservaring. Ik ga de verschillende opties eens uittesten online. Want rijden zit er nog niet in.
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Advies voor navigatie



Bericht door roma »

Op verkeersknooppunten werkt de rijstrookaanduiding van Sygic uitstekend en duidelijk.
Plaats reactie