Simtravellers ervaring?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pgmvdmaat
Berichten: 113
Lid geworden op: zo 03 mar 2019, 11:22
Contacteer:

Simtravellers ervaring?



Bericht door pgmvdmaat »

Hallo, is er iemand die ervaring heeft met www.simtravellers.com ?

Op Internet kan ik erg weinig vinden over deze organisatie / bedrijf.

Wij willen over een paar weken naar het hoge noorden trekken en met deze sim kaart ben je niet gebonden aan een land of provider.
Lijkt ons erg makkelijk voor onderweg.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Laatst gewijzigd door pgmvdmaat op zo 08 aug 2021, 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Carthago C-Tourer 142 DB 2019, Al-Ko Heavy

* Follow us: Camper Maatjes *
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Simtravelers ervaring?



Bericht door jheeck »

Linkfix (dubbel 'l') www.simtravellers.com
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
pgmvdmaat
Berichten: 113
Lid geworden op: zo 03 mar 2019, 11:22
Contacteer:

Re: Simtravelers ervaring?



Bericht door pgmvdmaat »

Bedankt

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 09 aug 2021, 7:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Carthago C-Tourer 142 DB 2019, Al-Ko Heavy

* Follow us: Camper Maatjes *
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Simtravelers ervaring?



Bericht door hurktoilet »

Naar dit soort kaarten wel eens gekeken in de tijd dat je voor roaming in het buitenland nog de hoofdprijs betaalde, Mijn ervaring was toen dat je beter in elk land een lokaal kaartje kon kopen en het ongebruikte tegoed gewoon afschrijven. Beetje afhankelijk natuurlijk van je gebruik en de landen waar je heen gaat. Gold in elk geval voor Frankrijk (dat uurtje door België kan ik best zonder Internet), Ierland en het Verenigd Koninkrijk.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Simtravelers ervaring?



Bericht door appellover »

Stevige prijzen,13€ per dag.
Durf niet meer te vertellen wat ik betaal per dag voor heel EU.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Simtravellers ervaring?



Bericht door GeMa »

Snap niet waarom je dat zou willen. Noorwegen, Zweden en Finland vallen in zone EU, dat wil zeggen dat je daar zonder extra kosten met je NL abonnement terecht kunt.
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Simtravellers ervaring?



Bericht door Camper-T »

Voor dit jaar probeer ik na enig zoeken en vergelijken een internationale pre-paid simkaart van https://myprivatehotspot.com/
Ik kreeg via e-mail contact een goede en prettige indruk van dit bedrijfje en de prijzen zijn best ok. (Ze werken met Vodafone.)
Voor €59,00 heb je 50GB voor 30 dagen en je kunt eventueel ook opwaarderen tegen acceptabele bedragen.
https://myprivatehotspot.com/product/eu ... apparaten/

De reden is dat wij wel in de EU blijven maar mijn 'Unlimited' abonnement in Nederland in het buitenland beperkt is tot 25GB per maand.
Lokaal een simkaartje kopen kan maar als je op doorreis bent door verschillende landen is dit misschien weer wat onhandig.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Simtravellers ervaring?



Bericht door Aloys »

T-Mobile Unlimited is in Europa en de VS inderdaad beperkt tot 25GB per maand (in het buitenland). Elke maand, op de 3e dag, krijg ik mijn nieuwe 25GB tegoed. Dat betekent ook dat wanneer onze reis van een maand halverwege de maand begint, ik halverwege de vakantie mijn nieuwe 25GB krijg. Zo kan ik onderweg toch over 50GB beschikken.

Daarmee surfen we op 2 tablets, 2 telefoons en een laptop. Ik modereer het camperforum enkele keren per dag, houd mijn blog bij, upload behoorlijk grote foto's en stream zo nu en dan een beetje. We waren afgelopen juli de hele maand weg, dus moesten we het doen met die 25GB en de 7GB die mijn echtgenote heeft. Gemiddeld 1GB per dag. Toen we thuis kwamen had ik nog 8GB over...

50GB: zit je dan TV te kijken op je telefoontegoed? (Het enige wat wij niet of spaarzaam doen.)
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Simtravellers ervaring?



Bericht door Zadowolony »

Ik heb een mifi router met een duo-Sim van de telefoon van manlief (kleinste abo, 1 nummer, twee kaartjes: een in de 4G router, een in de telefoon).
Hij krijgt 25 gb van mijn unlimited. En dan hebben we samen 50 gb elke maand in het buitenland voordat ik een lokaal Sim kaartje moet kopen.
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Simtravellers ervaring?



Bericht door Camper-T »

Aloys schreef:
ma 09 aug 2021, 10:35
50GB: zit je dan TV te kijken op je telefoontegoed? (Het enige wat wij niet of spaarzaam doen.)
Wij gebruik(t)en samen vaak mijn telefoon, als hotspot voor twee iPads, onderweg voor navigeren en Spotify en heel soms de laptop.
Nadeel 1: mijn telefoon is nog maar half te gebruiken en bij een telefoontje wordt vaak de hotspot verbinding verbroken.
Nadeel 2: dit gebruik resulteerde in ca. 40GB datagebruik in iets meer dan 3 weken waarbij ik nog dure data per 1GB heb bijgekocht.

Het streamen van audio en video zijn vanzelfsprekend de grootverbruikers en al deden wij dit niet heel veel, het liep behoorlijk op.
Daarom de keuze om dit jaar een pre-paid datakaart van 50GB in een losse 4G router te proberen. Volgens mij is dit dan voldoende.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
pgmvdmaat
Berichten: 113
Lid geworden op: zo 03 mar 2019, 11:22
Contacteer:

Re: Simtravellers ervaring?



Bericht door pgmvdmaat »

Bedankt voor de mooie antwoorden alleen beantwoord het mijn vraag niet.

Het zit zo.
Ik heb een zakelijke abonnement met beperkt data in het buitenland.
Mijn vrouw heeft de goedkoopste prepaid zonder data.
Thuis hebben wij 4g voor Thuis van T-Mobile omdat wij in een buitengebied wonen.
4g voor Thuis is niet te gebruiken in het buitenland.

Ik heb dus alleen maar data nodig in het buitenland.

Onze vorige vakanties hebben wij elke keer een losse data sim gekocht maar betaal hier naar mijn idee veel te veel voor.
In Frankrijk voor 12 GB €35 betaald, die 12 GB bleek later ook nog eens te weinig.

Bij simtravellers betaal ik €90 voor 100gb en kan in heel Europa gebruikt worden binnen 30 dagen.
Geen gedoe met grenzen.
Lijkt mij een goede deal.

Daarom mijn vraag heeft iemand ervaring hiermee?

Groetjes.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk

Carthago C-Tourer 142 DB 2019, Al-Ko Heavy

* Follow us: Camper Maatjes *
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Simtravellers ervaring?



Bericht door Camper-T »

Als eerder aangegeven hebben wij voor dit jaar een EU data simkaart van myprivatehotspot.com
Ik heb geen ervaring met deze club maar na enig over-en-weer e-mail contact kreeg ik een goede indruk van een prettig persoon die snel reageert.
Ik weet door navragen dat zij simkaarten van Vodafone gebruiken. Dat is op zich een goede provider met een redelijk goed netwerk en daar gaat het om. De tussenhandel is minder belangrijk, alleen de prijs en afhandeling van zaken moet goed geregeld zijn.
In jullie geval zou dit een optie kunnen zijn: https://myprivatehotspot.com/product/eu ... b-30dagen/

Met simtravellers hebben wij ook geen ervaring. Het lastige is dat er erg weinig reviews van dit soort producten zijn, je moet hier echt naar zoeken. Misschien komt dat omdat er relatief weinig klanten voor dit product zijn, ik zou het anders niet weten...
Hier de Google reviews: https://www.google.com/search?q=%22simt ... 42915b06,1,,,
Na wat snel speurwerk binnen Google blijkt het moederbedrijf Duits te zijn en hun vestiging in Nederland zit in een bedrijvenverzamelgebouw.
Ik gok dat dit soort bedrijfjes klein van opzet zijn en mogelijk ook nog andere (telecom)diensten leveren.
Laatst gewijzigd door Aloys op di 10 aug 2021, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Plaats reactie