Navigatie met hoog volume gezocht

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Kroppie »

ach, zolang we op die rottige rotondes, niet allemaal gewoon rechtdoor gaan, valt het nog wel mee, en blijven de tulpen overeind

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Mickel Moen »

roma schreef:
za 24 jul 2021, 17:03
Mickel Moen schreef:
za 24 jul 2021, 16:08
.........een verschijnsel, waar ik mij wel aan stoor. Het verengelsen van het Nederlands. Kids in plaats van kinderen. Uiterst irritant. Gaat het bij spellingfouten om het niet goed hanteren van “recent” vastgestelde regels, de invloed van het Engels is regelrechte verloedering van de taal..........
Mickel, een interessant stuk van jou over taalverloedering. Maar tal van vreemde woorden worden zo vaak gebruikt, dat ze vernederlandsen en dat we niet beter meer weten dan dat het Nederlandse woorden zijn. Van oorsprong zijn irritant en recent Franse woorden. En welke kaaskop weet dat tulp en kiosk van oorsprong Turkse woorden zijn?
Roma, dat onze taal vol met leenwoorden zit, is mij bekend. Zoals iedere taal. Zo zit het Engels weer vol met Franse woorden van toen Willem de Veroveraar koning van Engeland werd.
Aan de eigen Franse tijd heeft ook het Fries vele woorden overgehouden. Om van de invloed van het Nederlands op het Fries maar niet te spreken. Gaat het om woorden, die in het eigen taaleigen geen goed equivalent hebben, dan is het logisch. Bestaat er echter wel een oorspronkelijk woord voor in de eigen taal dan is het jammer dat dat verdrongen wordt.

Waar Arie op wijst is het aanpassen van een leenwoord aan de Friese spelling. Een normaal taalverschijnsel. Consequent ook en volgens de spellingregels. Zo kent het Fries de letter c niet aan het begin van een woord. De voorbeelden die hij aanhaalt blijven in de uitspraak gelijk aan de oorspronkelijke taal. Waar ik meer moeite mee heb, zijn pogingen een woord min of meer naar het Fries te vertalen. Zo wordt een parachute een “donderdeldoekje”. Dan wordt het gekunsteld en niet omarmt door het gros van de Friezen.

Maar blijkbaar wordt het Engels graag omarmt door het gros van de Nederlanders. En zo krijgt een kinderopvang dus de naam “Kids First”.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Lambiek »

de Haan schreef:Ik heb op dit moment een Tom-Tom die veel geluid geeft en dat heb ik nodig.
Ik heb 2 wagens met veel motorgeluid en daar moet het bovenuit komen, nl. een MB508 en een MB608
Mijn huidige is verouderd en kan niet meer bijgespijkerd worden.
In één van de auto,s zit geen radio en komt er ook niet in.

Weet iemand een navigatie met een hoog volume?
Hoop dat je een oplossing kunt vinden voor het geluid. Ivm veiligheid

Lees dat er ook gekozen wordt navigatie geluid UIT.

Een goede navigatie, (meestal kwestie van de juiste instellingen)
Geeft precies genoeg gesproken aanwijzingen , dat je nauwelijks op het navigatie schermpje hoeft te kijken.

Veiliger dat je je ogen op de weg houdt.

Er zal maar net een kind... enz

Gr

.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Bob Diesel »

Jij kijkt ook nooit in je spiegels :?:
Of op het klokkenspel
Ver voorruit
Anticiperen
En zonder geluid binnen kan je bv sirene,s buiten eerder horen :idea:

Dus ook een blik op je navi
Welke in nieuwere auto,s steeds groter worden , zie je het beter
En in bv een onbekende stad ,kan je altijd het geluid zacht aan zetten

Weinig kinderen ,waar ik de navigatie gebruik
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Camperic »

Bob Diesel schreef:En zonder geluid binnen kan je bv sirene,s buiten eerder horen :idea:
Flitsmeister aan mét geluid en je wordt daar nog eerder voor gewaarschuwd ;)
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Lambiek »

In de nieuwe auto's , campers , info op voorruit geprojecteerd.
Ivm veiligheid

Knopjes op het stuur ,ook voor veiligheid

Ogen op de weg ..... En niet nodig op een extra scherm omdat je geluid uitzet.

SIMPEL
En veiliger
Doe het dan voor een ander....

Want jij maakt geen fouten,

Maar zal lastig worden voor je .

( Functies, bediening vd diverse instellingen ,temp en enz gaan via schermen, display, eventueel in cockpit )
.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Mickel Moen »

Zoals ik al eerder gezegd heb. Vergelijkbaar met wel of niet perfect kunnen spellen. Het is vooral ook genetisch bepaald. Of je dus liever een beeld hebt of spraakbegeleiding is persoonlijk. Ik gebruik beide en daar is niets mis mee.

Een aspect wat wel meespeelt is, dat ook ( ja hoe bedenk je het) het aspect stoerdoenerij meespeelt. “Kijk, ik kan met losse handjes fietsen.” Er zijn mensen die zich hier graag mee willen onderscheiden.

Net als het zogenaamd een hekel hebben aan rotondes. Stoerdoenerij en complete waanzin. Wees blij dat ze er zijn. Er was een tijd met alleen modderwegen.

Dus terecht dat hier ook op de verkeersveiligheid gewezen wordt.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door evdoetelaar+larana »

Heb het geluid altijd aan, zoe niet zonder willen. Beeld geeft ook aan hoever het is tot volgende afslag, vind ik prettige info. Geluid geeft ook een waarschuwing als de snelheidslimiet wordt overschreden. Over het algemeen vind ik het wel fijn dat je daarvoor gewaarschuwd wordt (alhoewel het som ook irritant kan zijn als zo.n stem je maant om je aan de snelheidslimiet te houden). Gevolg is dat ik de snelheid altijd aanpas en daarmee als een keurige verkeersdeelnemer beschouwd kan worden.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door de toren »

Koop een jbl go 2 dat is een speaker met een accu er in en de mogelijkheid met een aux kabeltje aan tom tom te verbinden voor ong 3 tientjes .
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door gjvonk »

Een kabelverbinding is erg handig. Wij hebben een jaar geëxperimenteerd met de TomTom navigatie app op een Android telefoon met een losse Bluetooth speaker voor het geluid. Als de verbinding er was, wa het geluid , maar je wilt niet weten hoe vaak die Bluetooth verbinding uitviel op een kritiek punt: pal voor die lekker ingewikkelde rotonde/kruising aan het einde van de V-15 bijvoorbeeld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 484
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door JohnN »

Een aantal jaren geleden speelde dit ook met de Garmin Zumo 660, een motornavigatie. Je moest dan het bestandje met de stem (Emily o.i.d.) uitpakken en je kon dan het bestand met een progje openen (mp3gain?). Hiermee kon je het volume wat verhogen.
Hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet meer, te lang geleden.
Wellicht werkt het bij TomTom ook zo.
Ik denk dat op het forum van Waypoint (gps,nl) nog wel de gebruiksaanwijzing te vinden is.

John
John
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Kroppie »

ik denk alleen met logisch nadenken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Peter LMC »

Gaat het nog steeds over een Tom TOM Navi :?:
Plaats reactie