Navigatie met hoog volume gezocht

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door AadenAnke »

De hele dag zo’n oortje in daar wil ik niet aan denken. Bovendien zijn er mensen en ook geleerde die zeggen dat de straling/golven van die dingen slecht voor je zijn net zoiets als 5G masten zeg maar. Wat daar van waar is weet ik niet feit is dat elektromagnetische straling bestaat en dat het effect daar van bij welke hoeveelheid op de mens nog niet wetenschappelijk is vast gesteld.

Wat betreft de navigatie ik heb meestal het geluid uit staan maar moet ik in de drukte in een vreemde stad rijden heb ik liever mijn ogen wat meer op de weg en spiegels gericht en vindt ik het best fijn als Truus Truus zegt
“Over 200 meter rotonde rond 3e afslag daarna linksaf slaan” of na 126 km rechtuit op de snelweg het stemmetje dat zegt “over 3,7km rechts aanhouden” zoiets van ff wakker worden jo

Gr Aad
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door javanes »

de Haan schreef:
vr 23 jul 2021, 21:31

Mijn huidige is verouderd en kan niet meer bijgespijkerd worden.
Hoe oud en welk type?
En heeft hij wel een goede GPS ontvangst?

De oudjes welke door TomTom zijn "afgeschreven" en zogenaamd niet meer geüpdate kunnen worden kunnen meestal nog worden voorzien van de allerlaatste kaarten.
Deze allereerste TT doet het zelfs nog met de nieuwste kaarten
Afbeelding
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Bob Diesel »

Bij mijn oude One-XL werken de kaarten ook
Echter regelmatig valt ,ondanks de aanpassing het sat signal uit
Mn in bosrijke of stads gebieden , en hij ligt Sinds ik van een forumlid een iets jongere welke niet meer wilde heb gekregen in een hoekje .

De gekregen TT Hebben we weer goed ah werk

Het is id een persoonlijke keus, geluid ,of kijken op
Maar , TT heeft de mogelijkheid een zg ,,silent voice,, te plaatsen
Dus niet het geluid uit, :!: maar geen gesproken aanwijzingen

En dat is een keuze :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Atoz »

roma schreef:
za 24 jul 2021, 8:53
Atoz schreef:
za 24 jul 2021, 1:36
Schoolmeester? Los van het feit dat hij/zij/x ook nog eens foutieve informatie verspreid.
Het is verspreiDT met een T op het eind. :crazy:
Beste
Mijn dyslectisch onvermogen om tal correct neer te schrijven is door metingen wetenschappelijk vast te stellen.
Gewoon wat draden op uw hoofd en wat elektronica om de meting te doen.
Zelfs universiteiten erkennen deze procedure om dyslectie bij hun studenten aan te tonen.
Leerstof blijft dezelfde, taalfouten worden niet meegerekend.
Het is zelf zo dat na 12 jaar de meetresultaten hetzelfde blijven
Genezing is niet mogelijk.

Domheid is echter tot op de dag van vandaag nog niet te meten.
Gewoon bij gebrek aan meetapparatuur.
Ik kan er U dan ook niet van beschuldigen.

Uitgezonderd van Uw opmerkingen, heb ik van mijn dyslectisch onvermogen geen last.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door jansloos »

Mijn TT heet eigenlijk Tonia.

"Moet je hier niet heen, moet je deze afslagniet hebben, je gaat teveel naar rechts," murmelmurmel. Prpr. Tsts.

Kan helaas niet uit.
Oja: "druit"
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Bob Diesel »

Heb jij er ook zo een :-B :-B
Kan je na al die jaren ook niet van nieuwe software voorzien :shh:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door roma »

Apart dat mijn taalgrapje "rottonde" zo uit de hand loopt en het topic met vele reacties daarop om zeep helpt. Jammer. Niet mijn bedoeling. En dan plaagde ik ook nog iemand, die mij foutieve informatie verweet, met een taalfoutje, iets met DT.
Het is nooit mijn bedoeling geweest om iemand, al dan niet dyslectisch, vanwege woord- of taalgebruik onderuit te halen of voor gek te zetten. Op dit forum gaat het om alles wat met campers te maken heeft en niet om de manier waarop iemand iets zegt of schrijft. Atoz, sorry.

Ik hoop dat topicstarter iets kan met de info, die ik eerder noemde, over geluidsversterking: https://www.2cvkitcarclub.nl/stemverste ... or-tomtom/
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Camperic »

:clap: :cheers:
Mickel Moen schreef:
za 24 jul 2021, 8:59
Het gevolg is, dat wie spellingzwak is, schrijftaal gaat vermijden en dat is nu juist niet de bedoeling van taal. Het rode potlood van de schoolmeester kan dus analfabetisme veroorzaken.
:thumbup:
Daarentegen is het wel jammer (vind ik) dat er zonder handicap te gemakkelijk met spelling wordt omgegaan.
Mickel Moen schreef:
za 24 jul 2021, 9:24
En ook dat is dus weer persoonlijk.
De een is meer visueel ingesteld en de ander meer auditief.

Dus als TS graag geluid wil bij zijn navigatie, dan hoeft hij van een ander niet te weten, waarom die zonder geluid wil.
:thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Kroppie »

als iemand een zij of hij mij niet begrijpt vanwege een of meerdere taalfout[en], dan heeft betreffende persoon een probleem, niet ik.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Mickel Moen »

Zo is het maar net Jos. Je moet het al heel bont maken wil een ander jou om een alternatieve spelling niet begrijpen. Een fenomeen wat overigens bij de 60ers (o.a. Remco Campert en in het Fries Trinus Riemersma) even in de mode geweest is.

Lastig kan het zijn, als er twee talen in het geding zijn. Zoals het bekende:
Het kan net.
Het kin net. (Frysk) Menig Hollander is daarmee door het ijs gezakt.

Brengt mij overigens op een verschijnsel, waar ik mij wel aan stoor. Het verengelsen van het Nederlands. Kids in plaats van kinderen. Uiterst irritant. Gaat het bij spellingfouten om het niet goed hanteren van “recent” vastgestelde regels, de invloed van het Engels is regelrechte verloedering van de taal.

Hoewel, de invloed/ vermenging van/met een andere taal is ook van alle tijden. Uiteindelijk zal ook het huidige Nederlands verdwijnen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Bob Diesel »

En dat allemaal door een :!: Rot Rotonde
Geschreven als Rottonde
Da,s lullig :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Mickel Moen »

Nu je het benoemt, is de rotonde niet een Engelse uitvinding? :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:

Vandaar.

Overigens vind ik de rotonde een pracht ding. :hug: :cheers:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door roma »

Mickel Moen schreef:
za 24 jul 2021, 16:08
.........een verschijnsel, waar ik mij wel aan stoor. Het verengelsen van het Nederlands. Kids in plaats van kinderen. Uiterst irritant. Gaat het bij spellingfouten om het niet goed hanteren van “recent” vastgestelde regels, de invloed van het Engels is regelrechte verloedering van de taal..........
Mickel, een interessant stuk van jou over taalverloedering. Maar tal van vreemde woorden worden zo vaak gebruikt, dat ze vernederlandsen en dat we niet beter meer weten dan dat het Nederlandse woorden zijn. Van oorsprong zijn irritant en recent Franse woorden. En welke kaaskop weet dat tulp en kiosk van oorsprong Turkse woorden zijn?
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Navigatie met hoog volume gezocht



Bericht door Sun »

Mickel Moen schreef:
za 24 jul 2021, 16:08

Brengt mij overigens op een verschijnsel, waar ik mij wel aan stoor. Het verengelsen van het Nederlands. Kids in plaats van kinderen. Uiterst irritant. Gaat het bij spellingfouten om het niet goed hanteren van “recent” vastgestelde regels, de invloed van het Engels is regelrechte verloedering van de taal.
Tja, dat heb ik bij de hoeders van jouw ‘memmetaal’, waarin Omrop Fryslan voorop loopt in her ‘verfriesen’ van o.a. engelse woorden. Ik plug werkelijk uit wanneer ‘konteners’ zijn aangespoeld op Ameland, wanneer er wordt ‘getsjild’ of het sjoernaal wordt bekeken. Maar het wordt wel erg off-topic zo ... :D


Gr Arie
Laatst gewijzigd door Sun op za 24 jul 2021, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Plaats reactie