Windows 11

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Windows 11



Bericht door Dafluc »

Okee. Ik vroeg er zelf om. Tot zover dan. En weer on topic.
Afbeelding
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Windows 11



Bericht door PE1OPQ Theo »

Belangrijk blijkt dus nu te zijn of je pc voorzien is van TPM 2.0.
Al mijn desktop pc dus niet, alleen de klaptop heeft het wel.

Theo
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Windows 11



Bericht door seth_space »

Geen TPM module?
Hier de workaround:
https://allthings.how/how-to-install-wi ... r-tpm-2-0/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Windows 11



Bericht door PE1OPQ Theo »

Geen simpel ding, het heeft nogal wat voeten in aarde zo te zien.

Theo
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Windows 11



Bericht door TestCase »

En zoals ik de workaround bekijk kun je bij updates van Windows 11 weer problemen krijgen.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Windows 11



Bericht door seth_space »

Installatie zonder tpm onder vmware werkt perfect met alle recente updates zonder probleem.
Het zal aan ms liggen of ze de workaround specifiek willen aanpakken.
Ik vermoed dat het geen prioriteit krijgt.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Windows 11



Bericht door de Jonckheer »

Ik kan mij slecht voorstellen dat MS het zo gaat doen dat miljoenen goed werkende pc's naar de schroot kunnen want daar maken ze dan geen vrienden mee. Het laatste is er dus nog niet over gezegd. Ik heb mijn pc niet al te lang geleden opgepept met meer geheugen en een SSD dus die kan weer even. Win 10 draait er redelijk vlot en probleemloos op dus ik ben niet van plan hem weg te gooien. Ik vermoed dat er heel veel mensen in hetzelfde schuitje zitten dus de soep zal niet zo heet gegeten worden. Mogelijk kunnen ze 2 verschillende updates maken? Eén voor nieuwe en een voor oudere machines. Lijkt mij geen probleem.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Windows 11



Bericht door EasyBee »

Microsoft (en al die andere soft- en hardware bedrijven) zijn er niet om vrienden te maken.
Geld en verder niets is hun belang. Alles voor de aandeelhouders en de rest boeit ze geen meter.
Aan jou en mij een "gratis" update verstrekken is niet hun eerste, tweede of zelfs tiende doel op aarde. Waar ze baat bij hebben is de verkoop van nieuwe computers, want daar wordt een licentie bij verkocht en daarna zo weinig mogelijk moeite (= dollars) kwijt zijn aan beveiliging en onderhoud.
Daar zit hem de kneep. Met de opties als secure boot en TPM houden ze heel veel kwaadwillenden (van virusbouwers tot ransomeware makers en wat al niet) buiten de deur en dat scheelt hun tijd = geld. Goede investering. Minder onderhoud en beveiliging en verkoop nieuwe licenties vanwege feit dat oude hardware het niet meer trekt.
Apple is bijvoorbeeld niet voor niets al meerdere keren aangeklaagd omdat oude iPhone en iPads letterlijk werden vertraagd in hun werking als er een nieuwe versie van iOS uitkwam. Het zat er gewoon in gebakken zodat men nieuwe iPhones en iPads ging kopen, want die oude werd zo traag. Microsoft heeft er ook geen baat bij dat mensen eindeloos doen met hun "oude" computer. Daar verkopen ze geen nieuwe licenties mee.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Windows 11



Bericht door neanderthaler »

Nou denk misschien iets te makkelijk :mrgreen: over iemands zijn portemonnee maar als ik hier alle uitdagingen zo lees :lol: is misschien een nieuwe niet zo gek alles zit erop je bent voor een groot aantal jaren weer onder de pannen .

En voor rond de 300 euro weer helemaal bij een desktop dan ---- dan het trage spul wat net genoeg kan zijn om een beetje te surfen of met alleen opstarten je dan een grote boodschap kan of het moet je hobby zijn om het oude spul gangbaar te houden :-B

Dan ga ik toch liever voor wat sneller om ook me spelletjes te kunnen spelen ;;-)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Windows 11



Bericht door de Jonckheer »

Sinds het plaatsen van een SSD ligt de opstarttijd van mijn pc rond de 28 seconden ipv de 5 minuten van de hd. Dus dat maakt wel iets uit evenals het plaatsen van 8GB extra werkgeheugen waar Windows prima mee uit de voeten kan. De machine stamt uit 2014 en is dus gezien vanuit de IT antiek. Maar voor mij nog bruikbaar, ook mijn spellen draaien er prima op.
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 405
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Windows 11



Bericht door neanderthaler »

Klopt je kunt een heleboel doen geheugen schijf grotere video kaart de mijne was 32 bits voor de grotere spellen 64 dus een andere video kaart naar 64 bits toen de processor zij doe het zelf maar de zwaarder spellen ging niet meer . stroperig en slow motion :lol3: 10 jaar oud inmiddels

Dan komt er een moment dat investeren geen zin meer heb dan moet je overstappen en dan pak je alles mee wil alleen surfen dan een kleiner prijsje met de maximale veiligheid naar het nieuwe gebeuren en je bent weer bij . ik weet het keuzes he :mrgreen:

Maar als de nieuwe spellen speel geniet ik :!: met groten maten van de kleuren bewegingen en alles wat de nieuws technieken met zich meebrengen
Uitgeschreven

Re: Windows 11



Bericht door Uitgeschreven »

Ik gebruik een FIT-PC2 uit (denk ik) 2009 voor onze "smart home apparaten". Een 32 bits exemplaar en toentertijd de kleinste pc en zonder fan. Verbruik ongeveer ergens tussen de 5 en 10 Watt. Ik draai er Bunsenlabs op, een linux variant. Tot grote tevredenheid. Het enige van ms wat je er eventueel op zou kunnen draaien is XP. Op de laptop draai ik W10 maar eigenlijk wil ik helemaal niet meegaan in nog groter, nog duurder, er nog meer mee kunnen maar toch maar 5% van de mogelijkheden gebruiken.

Groet
Martin
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Windows 11



Bericht door seth_space »

Je hoeft niet te upgraden. Windows 10 wordt tenminste tot 2025 voorzien van updates.
Daarnaast is een update van w10 naar w11 gratis voor diegene die wel wil.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie