Reistijd in Google maps realistisch?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Google maps realistisch?



Bericht door kampo »

AadenAnke schreef:
za 05 jun 2021, 20:26
kampo schreef:
za 05 jun 2021, 19:38
Zonder tolwegen moet je gemiddeld 100 euro verkeersovertreding meerekenen...
Heel erg overdreven natuurlijk ik heb de afgelopen 7 jaar minstens 2 keer per jaar naar zuid Frankrijk gereden en nog geen keer een tolweg genomen en ook geen prent gekregen voor wat dan ook. Ja als je principieel pas het gas los laat als je het bord dat de snelheid aangeeft dan pak je ze wel. In Frankrijk staan de camera's vaak net na het bord. Gewoon niet jakkeren en een beetje opletten

Gr. Aad
Overdreven ? Ik hoor en zie heel andere zaken in Frankrijk. Niet iedereen wil het opbiechten. De bedragen verschillen dat klopt natuurlijk wel. Gewoon rekening mee houden is hier de juiste boodschap !
Natuurlijk hebben de meesten onder ons ook geen ervaring als beroepschauffeur met trage voertuigen ...

De Fransen doen er tenslotte alles aan om Camperaars naar de autosnelwegen te pesten. Ze maken daarbij geen uitzondering. Ook omwille van het aantal ongevallen werden al die rond points uitgerold. Ergens heb ik er ook begrip voor want wie wil nu nog al dat verkeer door zijn dorp ?

Het aantal snelheidsbegrenzers en flitspunten is de afgelopen jaren dusdanig toegenomen dat het een probleem is om ze allemaal te kennen. De pakkans is groot bij de minste onoplettendheid.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Reistijd in Google maps realistisch?



Bericht door Bob Diesel »

Als je bekeuringen mee rekent :crazy:
Da reken je ook mee dat JIJ af en toe te snel rijdt
Dan ga je ze dus ook krijgen

Privé heb ik de laatste 20 jaar geleden gehad
Voor een minimale overschrijding met de personen auto
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Reistijd in Google maps realistisch?



Bericht door kampo »

Ik ben geen beroeps, doe gewoon mijn best om niet te snel te rijden en mijn snelheid aan te passen aan al die veranderingen tov vroeger, maar jij zal wel de betere chauffeur zijn :-B

Blijft het punt dat ik in FR op de autosnelweg 110km/h mag rijden en buiten de bebouwde kom op de nationale "slechts" 80km/h (<12T camper).
In andere landen is het verschil relatief gezien minder groot.
Ik werk nog , maak verre reizen en probeer steeds snel op mijn bestemming te geraken, en doe dus niet aan "slow travel".

Het verschil tussen de echte reistijd en de Garmin Truck navi is niet groot. De tijden van een personenwagen navi haal ik bijlange niet.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Reistijd in Google maps realistisch?



Bericht door Wim Corduwener »

Ik kan het wel een keer uitproberen: Google Maps naast TomTom Truck en Garmin 660 Camper. TomTom haalt z’n data via m’n iPhone en ik denk dat Garmin het via DAB haalt maar dat weet ik niet zeker.
Wat Garmin wel handig doet is van te voren waarschuwen als er een snelheidsbeperking komt, zodat je tijdig snelheid kunt aanpassen.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Ties100
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 22:46

Re: Reistijd in Google maps realistisch?



Bericht door Ties100 »

Als je dat eens zou willen doen, ik ben zeer benieuwd!
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Reistijd in Google maps realistisch?



Bericht door Wim Corduwener »

Oké, ik heb het gedaan: TomTom Truck, Garmin Camper 600 en Google Maps.
Vorige week zijn we een paar dagen naar Camping ‘De Drie Morgen’ geweest. Dat was aan één kant om onze camper uit te proberen en om onze kleinzoon te bewonderen.

Afbeelding
Camping De Drie Morgen is sinds 1 april 2020 gevestigd op een nieuwe locatie in het recreatiegebied "de Nieuwe Driemanspolder" aan de Leidsendamseweg 3 te Zoetermeer.

Afbeelding
Ik dacht dat Google Maps wat rapper zou zijn met kaart-updates, want het terrein van de camping is op de kaart nog steeds een weiland. Google Maps navigeerde ons dus ongeveer op de plek.

Afbeelding
Via TomTom (MyDrive) staat-ie wel op de kaart. Maar dat is pas sinds de laatste kaart-update. Bij de Garmin Camper 600 staat deze locatie er ook nog niet op, maar eerlijkheidshalve kan dat komen omdat ik nog niet de allerlaatste kaart-update heb geïnstalleerd.

Google Maps, TomTom en Garmin geven min of meer ongeveer dezelfde reis- en aankomsttijd aan. En dat heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat we overdag hebben gereden en op snelwegen de maximum snelheid van 100 km/h geldt. De totale reisduur van onze rit was een dikke twee uur en dan komt de reistijd van deze drie systemen natuurlijk al aardig bij elkaar in de buurt. Over langere afstanden zullen de verschillen wat verder uit elkaar liggen.

Zowel in de TomTom als in Garmin kun je gewicht, afmetingen en maximum snelheid instellen, bij Google Maps alleen auto. Persoonlijk vind ik navigeren via een iPhone of iPad tijdens het rijden niet echt handig, maar wèl weer handig om er naast te hebben zodat je de route in z’n geheel kunt bekijken en natuurlijk waar de drukte zit.
Het voordeel van Garmin vind ik dat dit systeem veel verder van te voren aangeeft wat de volgende afslag of rijstrook wordt, zodat je daar verder van tevoren al op kunt anticiperen. TomTom is daar veel later mee en als veel wegen en afslagen samenkomen is dat soms wel eens lastig.
Om terug te komen op de vraag: “Reistijd in Google maps realistisch?” vast wel. Maar dat is wel sterk afhankelijk van de te ontvangen verkeersdata onderweg.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Ties100
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 22:46

Re: Reistijd in Google maps realistisch?



Bericht door Ties100 »

[Wim, hartelijk dank, hier hebben we wat aan! Het zal in de bergen wel iets anders zijn maar goed te weten dat op de vlakkere stukken redelijk gelijk op gaat.
Je opmerking over die 100km is ook redelijk in bv Frankrijk het geval, we willen de tolwegen vermijden, waardoor de maximum snelheden ook niet boven de 80 of 100km komen.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Reistijd in Google maps realistisch?



Bericht door des »

Dan rijd je gemiddeld 50 à 75 km per uur is mijn ervaring, ik bezie het positief als het reeds vakantie is en op mijn gemak dingen wil zien onderweg.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Reistijd in Google maps realistisch?



Bericht door Sempai »

Ik gebruik WAZE en ben daar zeer tevreden over. Je wordt zelf gewaarschuwd als er een voortuig op berm of de weg geparkeerd/panne staat.
Je krijgt er steeds de flistpalen en trajectcontroles op vermeld, alsook de max toegelaten snelheid.

Het is trouwens gratis :-B
Groeten,

Sempai
Plaats reactie