Garmin DriveSmart koppelen met radio lukt niet

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Garmin DriveSmart koppelen met radio lukt niet



Bericht door DigiBoy »

Ik heb me een Garmin DriveSmart 65 aangekocht en het lukt me met geen enkele mogelijkheid om deze via Bluetooth te koppelen met de radio.
Zowel met een Pioneer AVH-Z9200DAB als met een Pioneer SPH-DA230DAB geen mogelijkheid om de navigatie instructies over de luidsprekers van de radio te krijgen :bang:

De ene keer krijg ik de melding toestel is niet compatibel met de Garmin DriveSmart 65?
Wanneer ik het toestel in de instellingen verwijder/vergeet dan wordt deze wel met de radio gekoppeld maar komt er geen geluid door naar de radio :?: :wtf:

Nog iemand waarbij het niet of wel lukt?
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Garmin DriveSmart koppelen met radio lukt niet



Bericht door Duco »

De Garmin toestellen die ik heb kunnen alleen gekoppeld worden met een tel. En geven de mogelijkheid handsfree te bellen en nog wat opties via de Garmin app. Gebruik ze geen van allen. Het geluidssignaal van de Garmin wordt niet via bt verstuurd.
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Garmin DriveSmart koppelen met radio lukt niet



Bericht door DigiBoy »

@Ducco

Goed om weten dat Garmin dit niet ondersteund, al lijkt het me een gemiste kans.
Dan rest er me een exemplaar uit te zoeken met een interne luidspreker die luider klinkt dan de DriveSmart 65.
Want deze laatste is me helaas te stil voor gebruik in een camper.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Garmin DriveSmart koppelen met radio lukt niet



Bericht door veetee »

Ik had een Garmin waarvan je het geluid kon laten afspelen op de radio door een bepaalde fm frequentie op de Garmin in te stellen. Of dat met jouw model ook kan? Effe op zoeken. Die van mij waarmee dat kon was al wel wat ouder...
DigiBoy
Berichten: 277
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 6:59

Re: Garmin DriveSmart koppelen met radio lukt niet



Bericht door DigiBoy »

@veetee
Neen, mijn versie ondersteund die fm niet.
Blijkbaar werken de Amerikaanse modellen met Alexia wel via de Bluetooth van de autoradio, maar die zijn hier niet verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Garmin DriveSmart koppelen met radio lukt niet



Bericht door Duco »

Navigatie op tablet of telefoon is makkelijk te koppelen aan de autoradio.

De eerste generaties navigatie hadden dikwijls een aansluiting voor een externe speaker/ versterker en voor een externe gps antenne wat voor alkoof campers veel beter signaal gaf.
Plaats reactie