Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
FRANCOIS51
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 22:18

Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door FRANCOIS51 »

goede morgen,

zonet de toestemming gekregen tot account op Camperforum en met deze mijn vraag

mijn garmindrive 40 LMT is net 3 jaar , zeer weinig gebruikt en zelfs niet iedere maand,heb wel al een paar keer een update uitgevoerd en de laatste update was eergisteren ,met melding geslaagd .Ik deed deze update om te controleren of de aanpassingen van kuispunt naar rotonde en enkele straten die nu enkel richting zijn geworden in de gemeente ,al waren aangepast aan de Garmin update .Dus ik even gaan rondrijden na de update en nog niet aangepast ..de retonde nog niet aangepast en de stem sprak nog van het kruispunt en lichten ...maar O.K. , nog even geduld dan.
Vandaag wilde ik de gps nog even testen,MAAR hij start niet meer op , het scherm blijft zwart.In de auto op de stroomkabel ook niets , het gele ledje op de 12 volt stekker is wel aan ...de GPS blijft zwart.Als ik de GPS aansluit op de computer , wordt hij zelfs niet herkent ...dus geen windows geluidje bij het connecteren , scherm blijft gewoon zwart.Bij het aansluiten auto of computer , 10-20-30 sec. de knop aan/uit indrukken haalt niets uit .
jammer dat hij het laat afweten ...ben er zeker van dat ik deze geen 30 keer heb gebruikt.

wat kan het probleem zijn , iemand een tip voor mij ?

groeten
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garmin drive gaat niet aan



Bericht door Peter LMC »

Leg hem eens een tijdje aan lading.
In de auto bijvoorbeeld, zonder iets aan de navi te doen.
Dus niet proberen aan te zetten meteen.
Misschien is hij (per ongeluk) aan blijven staan en helemaal tot zijn einde leeg.
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door JaapB »

Inderdaad.
Na maanden de camper niet gebruikt te hebben was onze Garmin ook zwart.
Hoop gevloek. Is dat ding nou stuk?
Toch maar gaan rijden en na een minuut of tien kwam er flauw beeld.
Na 20 minuten was alles weer oké.
Interne batterij leeg.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door EasyBee »

Als je zo lang de navigatie niet gebruikt, oftewel er zitten lange tussenpozen in, moet je na gebruik niet de stekker er uit trekken maar het apparaat echt uitzetten. Als je de stekker er uit trekt (maakt niet uit welke stekker) meldt de Garmin dat het apparaat zich zelf uit zal schakelen tenzij je op annuleren drukt. Maar hij schakelt niet uit, hij schakelt naar standby. Dan trekt hij in die standby modus de accu langzaam helemaal leeg. In plaats daarvan moet je de aan uit knop lang indrukken en wachten tot de Garmin vraagt of je hem uit wilt schakelen. Daarmee zet je hem echt uit en spaar je de accu. Opstarten gaat daarna bijna net zo snel als uit standby wakker maken.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
FRANCOIS51
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 22:18

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door FRANCOIS51 »

hallo,

de garmin drive 40LMT ...uren ( 5-6 uur ) aan de voeding ...geen resultaat

grt,

francois
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door Zwerfsteen »

Geen kabelbreuk in het usb snoer of zoiets?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door Camperic »

FRANCOIS51 schreef:
wo 19 mei 2021, 10:53
10-20-30 sec. de knop aan/uit indrukken haalt niets uit
De power knop 12 seconden ingedrukt houden zou de reset zijn :-?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door veetee »

Met een multimeter even meten of de oplaadkabel inderdaad nog wel werkt. Anders, mocht de interne accu overleden zijn, die is makkelijk te vervangen.

Youtube instructie accu vervangen: https://youtu.be/RIBFgop4iHE
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door Camperic »

Dat is dus goed te doen :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door Zwerfsteen »

Is het niet zo dat zelfs met een lege accu het toestel eenmaal aangesloten op een computer het zou moeten doen?
Behalve wanneer hetzelfde (kapotte?) usb snoertje is gebruikt.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door Wim Corduwener »

Bij (de meeste) navigatiesystemen zijn de accu’s geen lang leven beschoren. Gebeurt dit binnen de garantietermijn dan kun je ’m onder garantie laten vervangen. Maar dingen gaan meestal kapot nèt buiten de garantie; alsof ze zo zijn geprogrammeerd.
Een slechte batterij betekent niet dat-ie waardeloos is, want zodra je apparaat weer stroom krijgt via USB dan wijst-ie weer vrolijk de weg.
Zodra je navigatie via een (werkend) snoertje is aangesloten op je computer krijgt-ie inderdaad ook stroom.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
FRANCOIS51
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 22:18

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door FRANCOIS51 »

Hallo,

reset zoals ik ook vond op internet ...Aan/uit knop indrukken 10-20 tot 30 sec ...geen resultaat
stroomkabel in de auto is in orde ...werkt ook op mijn oude Mio ,dus kabel met sigaren stekker is o.k.
via usb computer naar Garmin werkt ook niet , ook niet via 220 volt adaptor en USB
vond ook op internet ...rechter beneden hoek duwen en blijven induwen ,dan aan uit indrukken ...geen resultaat

stuurde 3 dagen geleden een mail naar Garmin, nog geen antwoord ! verkopen gaat vlugger dan service geven denk ik dan

mocht ik volgende week nog geen antwoord krijgen , dan probeer ik het toestel open te doen en de batterij te meten ,een batterij die stuk is zou de boel wel eens kunnen kortleggen ....moet alleen nog zien ,voor een kleine , heel kleine tork ...probeerde al met kleine kruis schroeven draaier en heen kleine platte schroeven draaier ,maar dat lukt niet

grt,

franois
FRANCOIS51
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 mei 2021, 22:18

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door FRANCOIS51 »

hallo,

wij zijn ondertussen een week verder en geen reactie van Garmin ...is dan service ook één van hun slechte kanten ??

enfin ...toestel opengemaakt ,batterij 2,5 volt ...dus echt plat ...batterij afgekoppeld en spanning gemeten op de soldeer puntjes print ( toestel was aangesloten op voeding ) geen spanning op deze aalsluit punten , dus batterij kan niet opladen . Op de draadjes , connector in de gps ...een batterij houder gesoldeerd met daarin een lion batterij van 3,7 volt 3000mah ....toestel wil aan niet aan ,bij indrukken aan/uit knop en zelfs lang indrukken .Dus de interne voeding zal stuk zijn .....niet leuk na 3 jaar en de vorige deed het dan een jaartje langer ....denk er nu aan om terug Mio te kopen.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Garmin Drive 40 LMT gaat niet aan



Bericht door Zwerfsteen »

Dan heb je echt pech en het zal exemplarisch zijn.
Hier heb ik ook nog een Garmin toestel uit 2010 wat nog perfect werkt maar is vervangen voor een toestel met groter scherm.

Garmin is niet voor niets één van de grootste gps merken ter wereld en zou dat ook niet zijn wanneer alle toestellen zo snel stuk gaan.
Groet,
Leny en Pieter
Plaats reactie