WiFi in de camper op IJsland?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Karien
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 9:14

WiFi in de camper op IJsland?



Bericht door Karien »

Heeft iemand ervaring met wifi in een camper in ijsland?
Welke mifi router is daarvoor geschikt, wat heb je allemaal nodig?
Ik ben een leek op dat gebied, graag reacties.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Wifi ijsland



Bericht door beatrix18 »

De WiFi in een camper in IJsland is niet anders dan de WiFi in een camper in Tietjerksteradeel.
Ik denk echter dat je de mobile telefoon dekking bedoelt;

http://www.ijsland-informatie.nl/prakti ... ook%20goed.

Hier een recensie van internet gepikt:
Internetten in IJsland
Totaal tegen onze verwachting in was internet super goedkoop in IJsland, vooral als je veel (maar dan ook echt veel) data koopt. We betaalden 30 euro voor 50GB bij Siminn. Uiteraard zijn er ook kleinere bundels te koop. Siminn is wel de beste keuze op IJsland wat bereik betreft, rondom de grotere steden 4G en langs de kust overal 3G.


Ik denk dus dat het financieel niet aantrekkelijk is om daar uitgebreid via een mifi te gaan internetten via je eigen provider.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1041
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Wifi ijsland



Bericht door amigob2 »

Bij de eerste N1 benzine station een simcard kopen van Siminn aan de kassa. en dan heb je al 10Gbyte, en dan online 50Gbyte bij kopen hoef je nergens meer op te letten. Dekking is rond de 1 weg overal goed, maar ga je verder het binnen land in bijvoorbeeld Pakgil ( de weg er naar toe met een 2 wiel aangedreven auto is wel spannend maar wel te doen ) dan heb je met niks ontvangst.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Plaats reactie