TomTom en oude trafficdata...

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

TomTom en oude trafficdata...



Bericht door PaulBng »

Mijn TomTom krijgt traffic info via mijn mobi (Bluetooth hotspot).
Dat werkt prima.

Ik merk de laatste tijd dat, wanneer ik over een stuk snelweg rij, tomtom "congestie" aangeeft, die nergens te bekennen is. Soms wel 20km lang.

Het frapante is dat het voor hem geen aanleiding om een andere route te berekenen.
Het lijkt dus wel dat niet voor berekening, maar we voor display, oude informatie blijft hangen.

Herkent iemand dat? Is er een manier om daar vanaf te komen?

Ik stel de vraag liever eerst hier voordat ik dat via tomtom probeer. Kan altijd nog...

--------

Bedenk nu dat ik twee tomtom's heb. De andere krijgt de traffic info direct, simkaart, maar denk niet dat dat uitmaakt). Die heeft dat niet, denk ik.

Zal ze eens een keer naast elkaar zetten...


Paul
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Tomtom en oude traffic data...



Bericht door Wim Corduwener »

Welke TomTom’s heb je?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: TomTom en oude trafficdata...



Bericht door PaulBng »

Een TomTom Go 600 en een TomTom Go 5000.

De 5000 heeft het probleem.


Paul
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: TomTom en oude trafficdata...



Bericht door Wim Corduwener »

Ik ben geen TomTom-expert, maar mijn TomTom (Go Professional 520 Europa) krijgt ook verkeersinformatie via de WiFi van de hotspot van mijn iPhone. En regelmatig raakt TomTom de koppeling met m’n iPhone kwijt en moet ik ‘m weer opnieuw verbinden. Juist die verkeersinformatie vind ik wel belangrijk; anders kan ik net zo goed een wegenkaart nemen.
Dat jouw TomTom regelmatig opstoppingen verzint die niet bestaan is natuurlijk vreemd en kan te maken met verwarde informatie van Traffic Message Channel (TMC). Wat eigenlijk nóg vreemder is dat jouw TomTom deze files negeert en je gewoon door laat rijden.
Er is onlangs een systeemupdate geweest en ik weet niet of je die al hebt geïnstalleerd, maar misschien dat het verbetering geeft. Wat ik altijd na gebruik doe is hem niet in slaapstand maar zetten. Op die manier start-ie helemaal opnieuw op.
PaulBng schreef:
do 22 apr 2021, 17:39
Ik stel de vraag liever eerst hier voordat ik dat via tomtom probeer. Kan altijd nog...
Ik heb wèl een keer contact met TomTom opgenomen en binnen een dag had ik antwoord en een prima oplossing gekregen. En dat viel zeker niet tegen.
De andere krijgt de traffic info direct, simkaart, maar denk niet dat dat uitmaakt.
Nou, zo’n TomTom met ingebouwde simkaart is weliswaar fors duurder, maar ik denk wel meer stabiel dan zo’n hotspot-verbinding met een telefoon.
Groet,
Wim
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

TomTom en oude trafficdata...



Bericht door PaulBng »

Mijn go600 kreeg eergisteren ook een software update.

De 5000 ligt in de camper in de stalling, komt er maandag weer uit. Moet wel gelijk weg, dus hoop er aan te denken de laptop mee te nemen voor de update.
We gaan het zien...


Paul
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: TomTom en oude trafficdata...



Bericht door Wim Corduwener »

PaulBng schreef:
za 08 mei 2021, 20:20
Mijn go600 kreeg eergisteren ook een software update.
Na die update ging mijn Go Professional 520 helemaal van het pad af en werkte bijna niks meer. Contact met TomTom gehad en die stuurde me vrijwel direct een reactie met een link en mijn TomTom werkte weer als voorheen.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: TomTom en oude trafficdata...



Bericht door PaulBng »

Die hou ik in gedachten... Dank!
Stay tuned....


Paul
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: TomTom en oude trafficdata...



Bericht door PaulBng »

Het probleem is op miraculeuze wijze verdwenen, zonder software update. Ik kreeg alleen een kleine map correctie van 68 bytes....


Paul
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: TomTom en oude trafficdata...



Bericht door Wim Corduwener »

Gefeliciteerd!
Vaak gaan dingen ook gewoon goed!
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: TomTom en oude trafficdata...



Bericht door PaulBng »




Paul
Plaats reactie